J o s e p h
New member
רלוונטיות קמצא ובר קמצא לימינו -
מה הלקחים הרלונטיים לימינו ? האם הויתור על גוש קטיף וצפון השומרון הוא לא בגדר הויתור שהיה על החכמים לבצע (הקרבת עגל עם מום שפוסל אותו למזבח, אך אינו נחשב לפסול בעיני העמים) על מנת להקריב את העגל בשל "שלום מלכות", או, במילים אחרות, כדי לרצות את הקיסר לבל יבוא על ירושלים להחריבה. אלא שאחד מגדולי הדור דאז, ר` זכריה בן אבקולס התנגד לכך. אני רואה התנגדות עיקשת זו למסור את חבל גוש קטיף - על אף שיש בה הצדקה, הרסנית...כלומר על אף שהצדק עמנו, לא יהיה נבון לעמוד על כך במחיר דמים. מה דעתכם ?
מה הלקחים הרלונטיים לימינו ? האם הויתור על גוש קטיף וצפון השומרון הוא לא בגדר הויתור שהיה על החכמים לבצע (הקרבת עגל עם מום שפוסל אותו למזבח, אך אינו נחשב לפסול בעיני העמים) על מנת להקריב את העגל בשל "שלום מלכות", או, במילים אחרות, כדי לרצות את הקיסר לבל יבוא על ירושלים להחריבה. אלא שאחד מגדולי הדור דאז, ר` זכריה בן אבקולס התנגד לכך. אני רואה התנגדות עיקשת זו למסור את חבל גוש קטיף - על אף שיש בה הצדקה, הרסנית...כלומר על אף שהצדק עמנו, לא יהיה נבון לעמוד על כך במחיר דמים. מה דעתכם ?