רמב"ם - משחק זיכרון

רמב"ם - משחק זיכרון

לא תאמינו... אני בטוחה שתחשבו שזה צחוק, אבל - תאמינו, זה אמיתי. היום הכנתי לעצמי משחק זיכרון עם דף בקרה. משחק הזיכרון הוא של : ספרי הרמב"ם - שמות = ומה יש בכל ספר. משחק זיכרון ליחיד (כי מה... אתם מכירים עוד מישהו שצריך להיבחן ביום שישי הבא על הפילוסופיה של הרמב"ם ומוכן לשחק איתי ?) מי שרוצה ללמוד, שרק יגיד, אני אצרף את המשחק.
זה אמיתי... צריך לזכור כמה דברים בעל-פה... אין ברירה.
 
100 לא יהיה שם....

כי כבר אני יודעת על לפחות 2 טעויות. זה גם לא כל כך חשוב. החשוב ביותר זה .... לעבור.
 
אני מוכן לנסות...

נראה נחמד לדעת את הפריסה של הנושאים שלו, וזה יקל עלי להתמצא בו.
 

סהרית

New member
בהצלחה במבחן

האמת, יונה, התוכן של כל ספר יכול לעזור לך לזכור את הסדר. הרמב"ם מאוד מובנה בסדר של ההלכות שלו ובחלק מהספרים הסדר של הספרים ממש ברור. מכיוון שאני מחפשת בנרות רעיונות יצירתיים שינעימו לי את הלמידה, אני אשמח לראות את המשחק שיצרת. אולי הוא יתן לי רעיון למשחק זיכרון (או משחק אחר) לנושאים שאני צריכה להבחן עליהם. אגב, מה קורה עם התובנות שלך שרצית להעלות לפורום בסיום המבחנים של הסמסטר הקודם?
 
הנה המשחק

ואיך בדיוק זוכרים לפי הרעיונות שלו ? המשחק בעצם גוזרים את הריבועים, וצריכים לפעמים לסדר לפי סדר בזוגות, לפעמים מנסה למצוא מה שונה ויוצא דופן, בעצם... בעיקר בין שני ספרים שהשמות דומים : משנה תורה = היד החזקה לבין פירוש המשנה - ספר המאור, הקדמות. הבנתי שאחד הוא על תורה ואחד על משנה, והשם "משנה" דומה ללא ניקוד.
 

סהרית

New member
אהה.. אני מבינה איפה הטעות שלי...

משום מה כשאמרת ספרי הרמב"ם חשבתי על היד החזקה בלבד שכולל בתוכו 14 חלקים (=יד), ובלשון הרמב"ם - ספרים. שם יש קשר מאוד ברור בין רוב החלקים, וגם במה שלא ממש ברור אפשר למצוא קשר. כמו כן נדמה לי שיש גם סימן שמבוסס על שמות הספרים הללו בתוך אחת ההקדמות, אבל אני מבינה שאת לא צריכה את הפירוט הזה. 2 הערות: 1) במשחק שלך לא מצאתי את ספר המצוות של הרמב"ם, אז אם אינך מכירה אותו, כדאי שתדעי שזהו גם ספר של הרמב"ם וכפי הנראה הוא ספר ביניים בין ספר המאור לבין היד החזקה. בהקדמה של ספר המצוות הרמב"ם מפרט את שיקול הדעת שלו לכתיבת הספר היד החזקה. מהקדמה זו משתמע במפורש שביאור המשניות נכתב לפני היד החזקה, ושההבדל המרכזי בין ספר המאור לבין היד החזקה הוא שספר היד החזקה מהווה הרחבה של ספר המאור - ספר המאור רק מבאר בקצרה את ההלכה שבמשנה והיד החזקה מרחיב בפרטים של כל מצווה ומצווה. 2) הספר משנה תורה (נ' בסגול, מלשון חזרה, שינון) נקרא כך לא בגלל שהוא מבאר את התורה, אלא משום שהשם הזה אמור להיות בבחינת "רמז שליפה" לאילו שלומדים את הספר - כמו שלחומש דברים קוראים "משנה תורה" בגלל שהוא מרכז וחוזר על מרבית המצוות מכל שאר החומשים + עוד כמה, כך מי שלומד בספר משנה תורה של הרמב"ם מקבל, למעשה, ריכוז מלא ומפורט של כל ההלכות של התורה. לעומת זאת, ספר המאור עצמו לא נקרא כך על ידי הרמב"ם אלא בתקופה מאוחרת יותר. הרמב"ם קרא לספר הזה בפשטות - פירוש המשניות, וכך תמצאי את הספר בספריו האחרים של הרמב"ם. ***** נראה לי שאאמץ את הרעיון של המשחק במקצועות בהם צריך לשנן מושגים, כמו בפסיכולוגיה. שוב בהצלחה לך במבחן!
 
אם אין ספר המצוות

זה כי אין צורך ללמוד אותו... אני לומדת רק מה שצריך למבחן. יחד עם זאת... רק לעבור את המבחן - זה מה שהסתבר, ולא צריך לקבל 85... אז... אין בעיה. וגם.... יש שחזורים. וגם.... האמת ? החומר מעניין. תודה גם כן על ההסבר, נראה לי שההסבר יעזור לי בזיכרון.
ובהצלחה במושגי הפסיכולוגיה. למשחק הזיכרון יש עוד רעיון, שעושים משחק של יחיד, מדביקים בצד אחד מושג, ובקלף אחר את הפתרון, הופכים את הפתרון ושם יהיה מושג נוסף, ובקל, חדש יהיה הפתרון, כך עד הסוף. כמו שרשרת כזו. אם עושים נכון, מגיעים לסוף. ויש דף בקרה לבדוק.
 
למעלה