רמזורי בקרת תנועה

Shark Alarm

New member
רמזורי בקרת תנועה ../images/Emo26.gif

האם יש חדש מזה
האם הם מועילים במשהו
אודה למגיבים =]
 

ranb3

New member
קצת לא ברור מה הכוונה שלך

יש כמה רמות של בקרה/הפעלת רמזורים: 1. הכי פשוט- רמזור קצוב זמן- יש תוכנית זמנים כלכ "כיוון" יש זמן ובמשך היום יכולות לפעול תוכניות ע"פ שעון שמחליף תוכניות שתוכננו מראש. 2. רמזור מופעל תנועה- יש גלאים בכל או חלק מהכיוונים, גלאי דרישה (האם יש רכב או אין) וגלאיי הארכה (האם עדין יש רכב), כך בכיוון שאין בו כלי רכב באותו רגע שצריך להדלק ירוק לאותו כיוון, לא ינתן ירוק והזמן העודף יעבור לכיוון אחר. 3. רמזור לא חשוב אם יש גלאים או שאין שקשור לאיזושהי מערכת בקרה ,ניתן לשלוט ברמות שונות על התוכנית שעובדת ולתאם בין רמזורים קרובים למשל, למשל ציר עם גל ירוק בין הרמזורים בכיוון הראשי יש מערכות בקרה ברמות שונות של "אדפטיביות" - הרמה הכי גבוהה זה מערכת ש"לומדת" את התנועה באזור מסויים ומקצה זמן ברמזור לפי דפוס תנועה נלמד. באמצע יש עוד רמות ובארץ יש מערכות בקרה ברמות שונות בת"א,ירושלים וקצת.. בחיפה לנושא הזה הרחב קוראים ניהול תנועה וקשור לא רק לרמוזרים אלא לדברים נוספים שעובדים יחד ובעצם מנהלים את התנועה באופן מיטבי.
 

alantan

New member
להוסיף למאמרים?

ערן, מה אתה אומר? שווה להוסיף את זה למילון מונחים, לא?
 

alantan

New member
כמו שהביטוי בגרמנית אומר:

אם 24 שעות ביממה אינן מספיקות לך, תעבוד גם לילות...
(אני לא מבין גרמנית -- פשוט גרמניה שעבדתי עימה אמרה לי את זה)
 

Shark Alarm

New member
סליחה שלא הבהרתי את הכוונה ../images/Emo26.gif

התכוונתי לרמזורים שהתקינו ביציאה מאיילון (בקק"ל)
 

ranb3

New member
אוקיי אז ככה

מדובר על בקרת כניסה לכביש מהיר- בכביש מהיר כגון אילון יש בעיה שכאשר יש עומס תנועה בכביש , רכבים המגיעים באופן שוטף מהרמפה מפריעים לכלי הרכב הנוסעים בנתיב הימיני ומאיטים אותם וכן גורמים להם לעבור לנתיבים אחרים, כך נוצרת האטה בכל המערכת והפחתה בקיבולת. בעצם הרמזור מווסת את התנועה הזורמת לכביש המהיר ומקטין את ההפרעה, יש כל מיני שיטות וערכים שבהם פועלת הבקרה, אפשר למשל לוסת כך שכל פעם שיש ירוק זה יספיק למספר רכבים שהוגדרו ע"פ הנפחים שיש בכביש המהיר הרמזור שהותקן בקק"ל הוא חלק מניסוי של האיחוד הארופאי שנתיבי אילון לוקחים בו גם חלק. כמה שאני שמעתי יש שיפור במהירויות הנסיעה ובזמנים, נחכה לתוצאות הניסוי..... בארה"ב הדבר קיים שנים רבות
 

Shark Alarm

New member
השאלה שלי מתי זה פועל ../images/Emo26.gif

כי כשיוצא לי לעבור שם זה תמיד לא פעיל
והאם אנשים בכלל שמים לב לבקרת התנועה הזאת
 

ranb3

New member
עקרונית המערכת פועלת כל היום

אבל יש תנאי מסויים שאם הוא מתקיים, אז הרמזור מתחיל לווסת את התנועה מהרמפה, התנאי הזה הוא ערך של תפוסה שהגדירו במערכת שמעל תפוסה מסויימת זה מתחיל לווסת. כנראה שלא ראית שזה עובד כי עברת שם בשעות שאין עמוס תנועה באילון, תסע בשעות אחר הצהרים ואז תראה את זה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
../images/Emo207.gif אתה יכול, בבקשה, להרחיב

על חיישני המשקל המותקנים בצמתים רבים - אותם משולשים חתוכים באספלט שמי שלא מכיר אותם ועוצר קצת אחרי - יכול לחכות שבוע לרמזור שיתחלף?
 

ranb3

New member
לא מדובר על חיישני מ שקל אלא

החריצים שאתה רואה הם בצורת מלבן לרוב כאשר בפינות זה נראה כאילו חתוך, בפנים יש כבל שסוגר "לולאה" ויוצר שדה מגנטי, ברגע שרכב או אופנוע עולה על הלולאה הוא יוצר הפרעה בשדה המגנטי וכך בעצם יש גילוי של כלי-רכב. הגלאי למספר דברים: דרישה, הארכה,גלאי תור ועוד שימושים שלא ברמזורים. לפני 3-4 שנים הוציאו הנחיות חדשות בנושא גלאי דרישה, ע"מ להקטין את המקרים בהם הגלאי לא מגלה רכב דל-מתכת (אופנוע). הגלאי (אם הוא מתפקד כדרישה) צריך להתחיל כמטר מקו הנסיעה של התנועה החוצה, ברוב המקרים זה יוצא בתחילת מעבר החציה ומכסה את כל רוחב המעבר. זה הגלאים הכי נפוצים בארץ ובעולם, כיום יש גלאי אינפרה-רד, עיבוד תמונה,רדאר כל אחד והיתרונות/חסרונות שלו. גלאי משקל (פיזומטרי) משמש לספירת כלי רכב בעיקר בקטעי דרך שפתאום אתה רואה איזה כבל שחור על הכביש.
 

alantan

New member
שמתי לב שכאן באנגליה

נפוצים גלאי עיבוד תמונה הרבה יותר מגלאי הלולאה. אני לא יודע מה הסיבה לכך, אולי אהבתם של הבריטים למצלמות שאותן ניתן לראות בכל רחוב.
 

ranb3

New member
אתה מדבר על לונדון?

רוב המצלמות שאתה רואה שם זה מצלמות אכיפה של "אגרת הגודש" ונתיבי לאוטובוסים, במקרה גם זו חברה ישראלית עשתה את זה. או מצלמות לבקרת תנועה או מצלמות לאבטחה, אם תשים לב בצומת מרומזר תראה דווקא לולאות לרוב. הנה דוגמא ממרכז לונדון שצילמתי
 

Roobie

New member
נראה שהוא צחק והתכוון לעובדה

שראש עיריית לונדון לא ידוע כציוני אוהב-ישראל גדול במיוחד...
 

alantan

New member
אני מניח שלא

החברה שזכתה במכרז ההפעלה היא Capita, שהיא חברה שזוכה משום מה במכרזי הפעלה או ניהול רבים שקשורים בדרך לא דרך לממשלת הלייבור, לא שחלילה אני רומז למשהו שעשוי לגרום להבאתי לדין בגין לשון הרע. החברה הזו אינה ישראלית, אבל לא מפתיע אותי שחברה ישראלית אחראית לאספקת הציוד הטכני מולה (לא מול עיריית לונדון ולכן קן האדום מחוץ ללולאה, תרתי-משמע...).
 
למעלה