לא מדובר על חיישני מ שקל אלא
החריצים שאתה רואה הם בצורת מלבן לרוב כאשר בפינות זה נראה כאילו חתוך, בפנים יש כבל שסוגר "לולאה" ויוצר שדה מגנטי, ברגע שרכב או אופנוע עולה על הלולאה הוא יוצר הפרעה בשדה המגנטי וכך בעצם יש גילוי של כלי-רכב. הגלאי למספר דברים: דרישה, הארכה,גלאי תור ועוד שימושים שלא ברמזורים. לפני 3-4 שנים הוציאו הנחיות חדשות בנושא גלאי דרישה, ע"מ להקטין את המקרים בהם הגלאי לא מגלה רכב דל-מתכת (אופנוע). הגלאי (אם הוא מתפקד כדרישה) צריך להתחיל כמטר מקו הנסיעה של התנועה החוצה, ברוב המקרים זה יוצא בתחילת מעבר החציה ומכסה את כל רוחב המעבר. זה הגלאים הכי נפוצים בארץ ובעולם, כיום יש גלאי אינפרה-רד, עיבוד תמונה,רדאר כל אחד והיתרונות/חסרונות שלו. גלאי משקל (פיזומטרי) משמש לספירת כלי רכב בעיקר בקטעי דרך שפתאום אתה רואה איזה כבל שחור על הכביש.