רמזורי בקרת תנועה

alantan

New member
אכן כן, למרות שהכוונה היא לפרברים

די נידחים, בצמתים שאין בהם לא אגרת גודש, ולא בקרת תנועה, אלא ארבע מצלמות על עמודי הרמזור, בכל כיוון המתקרב לצומת. גם לפי מהנדסי תנועה שחברים ב-sabre (פורום בריטי לדרכים וכל הקשור אליהן), יש שימוש מאוד גדול בגלאים מהסוג הזה.
 

ranb3

New member
השימוש בגלאים מסוגים אחרים אכן הולך

וגובר בעולם, ושהייתי בלונדון באוקטובר בתערוכה בנושא תחבורה אף פגשתי בחברה בריטית שעושה גלאי רדאר וזכתה בפרס של המלכה לפיתוחים טכנולוגים. אני יודע שבארה"ב יש התקנות רבות של גלאי וידאו וגם גלאי אינפרה רד אפשר לראות די הרבה. גם בארץ יש מספר צמתים בהם מותקנים גלאים כאלו בעיקר כניסויים, כגון בצומת הפיל-אינפרה רד, בירושלים יש צמתים עם התקנות של גלאי וידאו וכן בירושלים במנהרה יש גלאי וידאו לבקרת מנהרה. הנושא מאוד מרתק ויש היום אפילו פיתוח של גילוי בעזרת לוויינים מהחלל לנתיב בודד.....
 

alantan

New member
נתיב בודד מהחלל...

למרות שעבודתי היא בהיי-טק, אני מרגיש די זקן כשאני רואה את השינויים הטכנולוגיים של העשור האחרון. מזכיר לי את אמי שאומרת שמבחינתה נורות חשמל זה קסמים! אף על פי כן, עדיין לא הצליחו להפיק אנרגיה בהיתוך קר.
 

mucool2

New member
עובדים על זה...

אגב, קצת קשה לי להאמין שאמא שלך כל כך מבוגרת...
 

alantan

New member
היא בת 64 השנה, קשה לי גם להאמין

אבל זה לא הגיל אצלה -- זה חוסר הבנה טכנית משווע! לגבי ההיתוך, אני רואה שאושר לבניה כור היתוך להפקת חשמל ראשון בעולם בדרום צרפת. הבניה תחל כנראה בשנה הבאה, והכור יחנך ב-2015. עם זאת, לא מדובר בהיתוך קר כמובן...
 

mucool2

New member
מדובר ב"היתוך קר" במובן

שלא צריך שמש שלמה מסביב או פצצת מימן כדי להגיע אליו. מה שכן צריך זה תנאים של לחץ וטמפרטורה גבוהים מאוד שמתאפשרים ע"י שימוש בשדות מגנטיים חזקים ביותר ואדירי ממדים. הכור (לא בדיוק כור) המתוכנן להיבנות בצרפת הוא פרויקט בינלאומי בשם ITER, והוא קודם כל ניסויי. "כורי" היתוך מסחריים ייבנו (אם הניסוי יצליח) רק כמה שנים אחרי שיילמדו הלקחים מהניסוי הזה. הערכה שלי - בעוד 30 שנה מינימום.
 

alantan

New member
אתה הפיזיקאי בינינו

בהיתוך קר בהגדרה המקובלת, האם הכוונה לא לכך שלא יאלצו להפיק תנאי לחץ וטמפרטורה קיצוניים כל כך? כן -- קראתי שם כי מדובר בניסוי, אך בכ"ז מדובר בהפקת חשמל למשך כ-20 שנה. ניסוי קצת יקר (10 מיליארד דולר נדמה לי).
 
למעלה