רמזור ירוק להולכי רגל וגם לרכבים ?

רמזור ירוק להולכי רגל וגם לרכבים ?

שלום לכולם, בצומת הראשית של נהריה בפנייה (מכיוון עכו) ימינה לכיוון כרמיאל יש מצב שנראה לי ממש אבסורדי, כאשר הרמזור ירוק לרכבים עבור הפנייה ימינה לכרמיאל יש גם רמזור ירוק להולכיי רגל אשר חוצים את הכביש (מעבר החצייה נמצא מטר לאחר הפנייה), רציתי לדעת האם המצב הזה בכלל חוקי? אני רואה כמה בעיות כאן, קודם כל הרמזור לפנייה ימינה הוא דיי קצר, והרבה פעמים נוצר מצב שרכבים שיש להם ירוק לפנייה הזאת אינם יכולים לממש את זכותם ולפנות משום שבאותו הזמן הולכיי רגל חוצים את הצומת, כמו כן ישנה כמובן סכנה בטיחותית חמורה לדעתי בעיקר בלילה כשחשוך ורכב שפונה ימינה עלול לפגוע בטעות בהולך רגל שחוצה את הכביש, עד שהרכב לא סיים את הפנייה ופנסיי הרכב לא מכוונים ישירות לכיוון מעבר החצייה קשה להבחין בחוצים את הכביש (לא זכור לי כרגע אם יש במקום תאורת רחוב מספיקה). אז מה דעתכם? האם צריך להאיר את תשומת לב העירייה לגבי הנושא? ודרך אגב תחנת המשטרה של נהרייה צמודה לצומת המדוברת. תודה מראש.
 

אלון 58

New member
אין רמזור צהוב מהבהב בפניה ימינה?

אם יש,אז מבחינת החוק זה תופס,גם אם אפשר לחלוק על הבטיחות של זה,אם אין רמזור צהוב מהבהב,אז זה מצדיק את החשש שלך.
 
האמת שלא שמתי לב....

מקוצר זמן אני מעתיק את תגובתי מהפורום המקביל - "האם נעשתה איי פעם סטטיסטיקה שמראה כמה הולכיי רגל נפגעים כל שנה בצמתים מסוג כזה? כי זה נראה כמו מצב שפשוט מזמין תאונות, כמו כן מדוע נהגים מיסכנים שצריכים להמתין בערך 2 דקות עד שיהיה להם אור ירוק לפנייה ימינה צריכים לפספס את היכולת לפנות ולהמתין 2 דקות נוספות רק בגלל שאנשים חצו את הכביש בדיוק ב 15-20 שניות שהאור שלהם היה ירוק? עזבי רגע חוקי או לא, האם את לא רואה משהו קצת אבסורדי במצב הזה?" אמיר.
 

אוהד11

New member
הענין עצמו חוקי. לשלאלתך האם הדבר

אינו מסוכן והאם כדאי להסב את תשומת לבה של הרשות המקומית - בודאי שאתה יכול ואף צריך, אם לדעתך הדבר מסוכן. ואגב, הדבר קיים בהרבה מקומות
 

אלון 58

New member
יש גם בזה אבסורד מסוים...,

אבל שוב,חזרה לנקודת ההתחלה:"לפקוח 7 עיניים" כשעומדים לעבור בצומת כזה,כי לא ניתן לצפות מתי יקפוץ לנו הולך-רגל. יש מקומות בעולם שבהם לשני כיווני-תנועה מנוגדים יש אור ירוק,שלכאורה אמורים חס-וחלילה להתנגש,וזה יכול לקרות,רק שהנהגים מכל כיוון אמורים לדעת למי יש זכות-קדימה,ולהתנהג בהתאם.
 

NewUser4

New member
אמנם עניתי לך בפורום לימודי נהיגה

אך אחזור על דברי כאן. השילוב של רמזור ירוק לרכבים הפונים ימינה יחד עם רמזור ירוק לחוצים לאחר הפנייה הוא נפוץ מאוד. כל נהג חייב לדעת שכאשר יש לו אור ירוק בפנייה ימינה עליו לצפות שהולכי רגל יחצו במעבר חצייה. בנוסף, אין צורך בכל מקום שכזה לשים רמזור צהוב מהבהב שכן המצב הזה הינו ידוע לכלל הנהגים ולכן כפי שאמרתי בכל פנייה ימינה יש לצפות לדבר כזה. לעומת זאת, הדבר ההפוך כמעט ולא קיים (כלומר בפנייה שמאלה) שכן במקרה כזה הדבר אכן מסוכן.
 

isra533

New member
באיזו נחת רוח אתה מסכם את הבעיה

לפי מה שנאמר המצב הוא אמנם מסוכן בפני עצמו במיוחד בלילה שהנהג ברכב לא רואה מיד את מעבר החציה בגלל הפניה ועלול לא להספיק לעצור אם פתאום יופיע לו הולך רגל במעבר החציה. זה שהדבר קיים בהרבה מקומות אינו מראה שהדבר נכון. תאונות דרכים צריך למנוע וכאן יש מקרה המהווה מכשול בפני הנהגים. הרבה פעמים קורה לנו שאנחנו נוהגים בצורה אוטומטית (לא נהיגה נכונה)וכאשר אנחנו רואים אור ירוק ברמזור אנחנו עוברים את הצומת מבלי לחשוב אם מישהו אחר יש לו גם אור ירוק. זה מקרה קלאסי של חוסר מחשבה מספיק כדי לפתור בעיה בצומת. מאד רצוי שתפנה לעיריה ולמשטרה ולו רק כדי לקבל את התגובה שלהם למקרה.
 

NewUser4

New member
במקרה שכזה

נהג חייב לצפות אחרי פנייה ימינה ברמזור למעבר הולכי רגל. הוא פשוט חייב לצפות לכך. אני לא רואה צורך (אלא אם כן באמת יש בצומת איזה עניין מסוכן שבאמת מסכן הולכי רגל, אך על פניו נשמע כאילו זו צומת רגילה) לרמזור צהוב מהבהב במקרה כזה. אם נהג יפעל כדבריך: "כאשר אנחנו רואים אור ירוק ברמזור אנחנו עוברים את הצומת מבלי לחשוב אם מישהו אחר יש לו גם אור ירוק" עדיף כי נהג כזה לא יעלה על הכביש מלכתחילה. נהג שנוהג בצורה אוטומטית ואינו מפעיל שיקול דעת פרטני לכל מצב בכביש הוא נהג אשר מועד לתאונות באשמתו בלבד, ולא בגלל תימרור לקוי. רמזור מהבהב שכזה יוצב לרוב במקרים בהן הפנייה ימינה חופשית וקיים סיכוי שרכב יגיע במהירות גדולה מדי למעבר החצייה.
 

NewUser4

New member
בוודאי

אך זהו עניין שכבר נוגע לעניין הזהירות הכללית. במקרה שהוצג מעבר של הולכי רגל במקרה כזה כלל לא צריך להיות מפתיע עבור נהג, הוא חייב להיות ערוך לכך מבעוד מועד, זו לא צריכה להיות הפתעה בשבילו. הולכי רגל לא רק שצריך לצפות להם באדום, אלא גם לצפות שיקפצו לכביש בכל מיני מקומות שאין מעברי חציה, לשם חציית הכביש או אף הגעה לרכב וכו'. יש להתאים את מהירות הנסיעה, את מידת הזהירות והסבלנות בהתאם לנתונים הקיימים בכביש. מה שמחזק יותר את העובדה שנהג שנוהג ב"אופן אוטומטי" כפי שפירט אחד מקודמי הינו נהג מסוכן שמסכן את עוברי הדרך.
 

isra533

New member
נוח אולי למצוא אשמים לאחר מעשה

אבל רצוי לחשוב איך אפשר למנוע את המצב גם אם הנהג לא חושב כפי שצריך היה לחשוב במקרה הזה. אני מסכים אתך שמודעות סביבתית היא בסיס לכל נהיגה בטוחה. לפי דבריך אם הנהג לא נוהג בצורה כזאת זו הבעיה שלו והוא יהי האשם. אחד התפקידים הרציניים שלנו זה למצוא את המכשולים הקטנים האלה כדי למנוע את מה שלא נצליח גם אם נמצא את האשם במעשה. השפה בכביש חייבת להיות ברורה לגמרי, לא של "אולי ואם..." כי דוקא חוסר המסר הברור מביא בהרבה מקרים להווצרות מצב מסוכן. אתן לך דוגמא ממקרה של הולך רגל אשר עומד על המדרכה ואני נמצא ברכב ומתקרב למעבר החציה, מה עלי לעשות כדי למנוע הווצרות של מצב מסוכן? לפי החוק אם הולך הרגל לא ירד למעבר החציה (או לא הראה כוונה של ירידה למעבר החציה)אני יכול לעבור בכביש ואם הולך הרגל בדיוק באותו רגע יחליט לעבור האשמה תהיה שלו כי אין סיכוי ולו הקטן ביותר שאספיק לבלום כאשר הולך הרגל יורד לכביש כאשר אני עובר. מבחינת החוק אני צודק והולך הרגל שנפגע אשם - למי זה עוזר!!!!!!!!! באותו מקרה אם הייתי מצליח ליצור קשר עין אם הולך הרגל ולקבל ממנו הודעה שבסימן, האם הוא מתכוון לעבור או לא, כל הארוע היה נמנע. לא תמיד מתכנני הכבישים ראו מכשולים, הקטנים ביותר, שיכולים ליצור מצבי סכנה וכאן האחריות שלנו להתריע מתוך רצון לשפר את המצב.
 
צומת מאוד בעיתי....

הצומת הזה מאוד בעיתי,עובדה שרבים כל כך התיחסו לכך, לדעתי, הבעיה הרבה יותר קשה כאשר באים לצומת עם רכב ארוך - מאחר והפניה נעשת לא ממש מהתחלת הפניה אלא בהמשך לצומת ואז יש מצב שבו הנהג לא רואה עם הולך רגל ירד לכביש מימין לאחר שהחל את הפניה,כמובן שהבעיה מחמירה כאשר תנאי הראות קשים. לא ברור לי מדוע בצומת הזה לא מאפשרים להולכי רגל חציה בזמן שהתנועה באה ממזרח, אז אין תנועה בנתיב עליו אתה מדבר. אגב הפניה ימינה היא לצומת כברי ולא לכרמיאל. גש לעיריה אולי זה יעזור ויפה שעה אחת קודם. שב"ש
 
למעלה