רמזור

דאלטון

New member
רמזור

לעיתים אני מגיע לצומת מרומזר ואז האור הירוק מהבהב
לפני שהאור האדום מופיע.
לעיתים אני לא יודע אם לעצור לפני הרמזור או
לחצות את הצומת. אם אני יעצור לפני הרמזור בפתאומיות עלול רכב מאחור להיכנס בי או שאני עלול למצוא את עצמי עוצר בדיוק באמצע הצומת וכך זה יפריע לנהגים אחרים לחצות את הצומת. ואם אני אמשיך לחצות את הצומת תוך הגברת מהירות
אני עלול לעבור בעצם באדום.

יש להדגיש שאני נהג חדש יחסית.
 

אלעד.

New member
אור ירוק מהבהב לכשעצמו הוא כמו ירוק קבוע

כלומר מבחינת ההוראה החוקית של שניהם: מותר להמשיך הנסיעה (בלשון החקיקה: "התקדם"). מטרת ההבהוב היא להודיע לך שהאור הירוק עומד להסתיים לאפשר לך לשקול האם לעצור בבטחה או לחצות בבטחה, בין השאר בתלות באיזה מרחק אתה נמצא מקו העצירה בעת שהבחנת בתחילת ההבהוב. כמובן שאם ההבהוב תופס אותך סמוך מאוד לקו העצירה (נגיד 3-2 מטרים) - לא נראה לי לעצור. אני נוהג להציץ במראה ואם אין רכב מאחורי או שהרכב מאחורי מספיק רחוק ולא דבוק אלי - אני עוצר. אבל זה מחייב תשומת לב רבה, ותלוי גם במהירות הנסיעה.
 

אבי 1961

New member
רמזור מהבהב

אם יורשה לי להוסיף לתשובה של אלעד.
רמזור שהירוק מהבהב יהיה רק בכבישים בינעירונים או במקומות שהמהירות המותרת תהיה 60 קמ"ש לפחות.
הירוק מהבהב 3 הבהובים, שניה בין הבהוב להבהוב , סה"כ 3 שניות.
ירוק מהבהב הינו ירוק לכל דבר מסוכן לעצור שהרמזור עדיין מהבהב.
באופן כללי תמיד לפני כוונה לעצור , יש לבדוק במראה שאין מאחור רכבים.
במידה ואתה נמצא במרחק סביר מהרמזור בזמן שהוא מתחיל להבהב ואתה יודע שלא תספיק להגיע לקו העצירה כשעדיין מהבהב עליך לעצור.
תזכור שבמהירות 80 קמ"ש אתה עובר מרחק של 66.66 מטר ב-3 שניות .
&nbsp
 

be_roo

New member
כממעט נכון תמיד, נתקלתי בעבר בירוק מהבהב בצומת עירוני איטי

עם מהירות מותרת של 50 קמ"ש. היה מדובר ברמזור פניה שמאלה קצר מאוד ושהתחיל להבהב כמעט מרגע שנדלק, כנראה כדי להבהיר לנהגים שאין להם זמן רב.
 

אבי1961

New member
רמזור מהבהב

אכן יש מצבים שגם בשטח עירוני יהיה רמזור עם ירוק מהבהב, בד"כ אלו יהיו הרמזורים ביציאה מהעיר או הרמזור מיד בכניסה לעיר.
 

דאלטון

New member
בעיר שלי יש כבישים שמותר לנסוע בהם עד 70 קמ''ש

וזה בתוך העיר ולא רק ביציאות או בכניסות. פשוט כבישים רחבים עם שלושה או שני נתיבים לכל כיוון שמפרידים בין השכונות . כך שנהגים נוסעים מהר במקומות האלה. ויש שם המון תאונות בצמתים
ביחס לערים אחרות.
 

be_roo

New member
עניין של נסיון. היכולת להחליט האם להמשיך בנסיעה או לעצור

תלויה בהרבה מרכיבים: המרחק מהצומת, רוחב הצומת עצמו, המהירות, וקרבת הרכב שמאחוריך.

אין חוקי אצבע כי הכל משתנה בכל רגע של היסוס, ואין ברירה אלא לצבור נסיון, ועד אז להגדיל מרווחי בטחון:
לא להאיץ לפני צומת, צומת הוא המקום המסוכן ביותר בכביש, להגביר מהירות דווקא בו זה להגדיל את הסיכון.
אם אתה לא בטוח, עדיף להאט, כך לא תצטרך לבלום בפתאומיות כשרמזור יתחלף לאדום.
 
מה שלא יהיה

חשוב לזכור שמעבר באור צהוב כמוהו מעבר באדום בימינו. כך שלפעמים עדיף לחכות רמזור אחד מאשר למהר ולחצות צומת. נסיעה זהירה!
 
למעלה