רמת כולסטרול גבוהה- אשמח לעזרה

lithir

New member
רמת כולסטרול גבוהה- אשמח לעזרה

שלום לפורום. אני חדשה פה מסיבה לא כל כך משמחת, היום גיליתי שלאחותי יש רמת כולסטרול גבוהה מן הרגיל. היא עשתה בדיקת דם, וגילתה 264 כולסטרול.. אגב היא בת 22. רציתי לשאול אם מישהו יודע איך אפשר להימנע מאחוזים גבוהים של כולסטרול באוכל. האם יש להימנע לגמרי ממאכלים מסוימים, או שהכל אפשר לאכול במתינות? אין לי מושג איך זה עובד כי אף אחד מהמשפחה או החברים לא סובלים מזה. אני אשמח שמישהו יגיב, אולי אם הוא יותר בקיא בנושא. תודה רבה.
 

moran f

New member
אני מניחה שמישהו שלח את אחותך

לבדיקה הזו? הצעד הראשון הוא לחזור לאותו מישהו ולבקש ממנו הנחיות.
 

הMפצח

New member
חשוב לישמור על תזונה....

שלא מכילה שומני טרנס (מרגרינה בכללי) שומן מוקשה או מוקשה חלקית, זה רק שם אחר למרגרינה. חוץ מיזה ויטמינים מקבוצת B (12,6 חומצה פולית) חשובים שיהיו ברמה טובה בדם ובגוף (על ידי תוספות תזונה)
 
שומנים מהחי

כולסטרול מצוי רק בשומנים מהחי ולכן כדי לבחור מוצרי חלב דלי שומן , חלקי בשר רזים .
 

אלי ו.

New member
../images/Emo91.gif כנסו למאמרים

וקראו את המאמר על שומנים. (הוא מכסה גם את נושא הכולסטרול) וכמובן לפנות לרופא, מאמרים אינם תחליף לטיפול רפואי.
 

הMפצח

New member
זה נישמע הגיוני אבל לא כול כך נכון.

את רוב הכולסטרול מיצר גוף האדם. רק חלק קטן הוא מקבל בתזונה (וזה חלק חשוב) כולסטרול זה רכיב מאוד חשוב לגוף האדם ומרכיב את התאים שלו. הכולסטרול מורכב משני רכיבים : רע וטוב. (אני לא אפרט עוד על החלק הזה) אכילת כולסטרול בתזונה לא תמיד מעלה את רמתו בדם. מיצד שני, אכילת שומני טרנס מעלה את רמת הכולסטרול בדם (הכולסטרול הרע) אכילת שומני טרנס גם גורמת ליצירת כמות גדולה של רדיקלים חופשיים שתורמים למחלות ולהיזדקנות מוקדמת.
 

moran f

New member
גם מה שאתה כתבת לא כל כך נכון

הכולסטרול עצמו לא מורכב משני חלקים, זו מולקולה. HDL ו-LDL (מה שידוע ככולסטרול טוב ורע, בהתאמה) הם חלקיקים (בהעדר מילה טובה יותר) בדם שמכילים בין היתר גם כולסטרול.
 

הMפצח

New member
זה נכון, ונמשיך מכאן...

אז יש שני מולקולות שלשניהם יש תפקיד. (ששוב לא ניכנס אליו עכשיו) אחת "טובה" ואחת "רעה" ששניהם מסיעות את הכולסטרות ברחבי הגוף. (הדם) לטובה יש תפקיד ולרעה יש תפקיד ושניהם נחוצות ברמה כול שהיא בדם. עודף מהמולקולה הרעה היתברר (למדע) כגורם סיכון. אז לא כול המולקולות הרעות מסוכנות, כי הרי הגוף צריך ומיצר את שניהם ולשניהם יש תפקיד חשוב. אז מה קורה שהמולקולה הרע "מיתקלקלת" ומתחילה ליגרום לנזקים ? (והסיבה היא לא תמיד עודף כולסטרול בתזונה) לא צריך לענות על השאלה, המדע עדיין חוקר ולא הגיע לתוצאות סופיות.
 

אלי ו.

New member
כ נ ס ל מ א מ ר ים../images/Emo70.gif

זה לא קשה. מאמרי הפורום נכתבו כדי לידע. יש מאמר שלם בדיוק על נושא השומנים. קרא אותו! (למעשה אם אתה שם שווה לעבור על כל המאמרים)
 

moran f

New member
אבל אלו לא מולקולות

אלו חלקיקים (עדיין לא הצלחתי למצוא מילה טובה יותר) שמכילים הרבה מאוד מולקולות.
 
בנוסף למה שאמרו

יש קשר לגלולות למניעת היריון, שתתייעץ עם הרופא האם יש מקום להחליף אולי את הסוג בהקשר לכולסטרול.
 

daniella1980

New member
לכולסטרול גבוה ייתכנו

כמה גורמים, לא רק תזונתיים. ייתכן בכל זאת שזה גנטי , ואז תזונה נכונה לא תספיק. אגב האם היא נוטלת גלולות למניעת הריון? ייתכן מאוד שהן מגבירות את המצב והיא תצטרך להפסיק\להחליף לסוג מתאים יותר. ואולי באמת התזונה שלה עד כדי כך נוראית? נשמע לי קיצוני אבל בכל זאת, אם אכן היא מנהלת אורח חיים לא בריא לאורך שנים, אוכלת רק ג'אנק פוד ולא עושה ספורט - יש מקום למקצה שיפורים. שאלה נוספת היא גם מה חלוקת הכולסטרול הרע והטוב בתוך המספר הזה. בכל מקרה, עליה לפנות למומחה בנושא שיבדוק ויחווה את דעתו. אפשר דרך קופת חולים לקבל הפניה מרופא המשפחה (שבטח שלח אותה לאותה בדיקת דם) למומחה, ויש סבסוד חלקי. כדאי לטפל בנושא, מדובר בערכים שאינם נורמטיבים ועד כמה שידוע לי ההגדרות למה נורמטיבי ירדו בשנים האחרונות והפכו מחמירות אף יותר.
 
למעלה