נתניהו דוגל בביבי ובנט דוגל במשיח
זהירות, סיפור.
בני הנדל הגיש תכנית בשם אקדמיה באלף. זה היה ברשת א ששידרה בAM, בשעות 5 ל6. בבוקר. בתחילת המאה הבינו ברשת אלף את הבעיתיות שבדבר ופעלו מיד וללא לאות. בני הנדל הוצא לפרישה מוקדמת ואת התכנית שלו החליף שעשועון נושא פרסים (תקליט) בנושא מי אמר למי ובאיזה סרט.
שניה וחצי לפני שכל זה קרה הספיק בני לארח את סוזי נבות בסדרה שעסקה במשפט חוקתי. שם ניסתה סוזי להסביר את ה WTF של המשפט החוקתי בישראל.
ראשית לכנסת שני כובעים.האחד של מחוקק רגיל והשני של אסיפה מכוננת, ירושה מהכנסת הראשונה, שבסמכותה לחוקק חוקי-היסוד שהם הבסיס לחוקה. נקודה שניה היא מעמדה המשפטי של מגילת העצמאות. בג"ץ גרד במיצחו במרץ, במשך שנים, כשנידרש מספר פעמים לקבוע נחרצות לגבי מעמדם של שני אלה, חוקי יסוד ומגילת העצמאות.
בשנות התשעים בא לציון גואל. בג"ץ קיבל את מעמדם המיוחד של חוקי יסוד והכנסת עשתה את הבלתי יאומן וחוקקה שני חוקי יסוד שנתנו תוקף משפטי למגילת העצמאות. פחות או יותר.
ב 2018 הציג אהרון ברק את ה TAKE שלו בנושא:
"סמכותה של הכנסת כאסיפה מכוננת אינה סמכות מוחלטת. היא אמנם סמכות רחבה ביותר, אך היא מוגבלת על ידי העקרונות של החזון של העם והאני מאמין שלו הקבועים בהכרזת העצמאות"
...
"הכנסת כרשות מכוננת אינה מוסמכת לבטל את אופיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, או לבטל את אופיה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית, שכן שני היבטים אלה – היהודי והדמוקרטי – הם הביטוי לחזון העם ו"האני מאמין" שלו"
--
לעצם הענין, טיבי להבנתי, לא מיושר-קו עם האני מאמין הזה. ובפרט, וע"פ הבנתי, הוא מאמין בזכות תושבי פלסטין להגדרה עצמית, למעט אלה בני התרבות היהודית. מה שמעמיד אותו, בעיניי, כגזען. אם שגיתי בהבנתי את טיבי, אני משגר התנצלות כינה וממתין בסבלנות למראה-מקום שמצביע על טעותי
אני מאמין שינו רוב מתון (דהינו 'מאוזן') בקרב אזרחי ישראל. המשיחיים, שבנט ביניהם, האנטי-ציוניים שליצמן ביניהם והגזענים שטיבי ביניהם אינם שם. אני מאמין שהרוב הזה, שכולל ימניים, שמאלניים, ערבים ויהודים, מוכן ליישר קו עם ערכי ה"היהודי והדמוקרטי" ולאמץ קו של חיה ותן לחיות. היתי רוצה ממשלה שבה חברים נציגים של הרוב השפוי הזה
--
אהרן ברק: מגילת העצמאות והכנסת כאסיפה מכוננת" (
סיכום)
משטר ופוליטיקה בישראל יסודות האזרחות - א.4: המעמד המשפטי של הכרזת העצמאות