goshdarnit
New member
רעיון או שניים
שלום לכולם. זה עתה גיליתי את הפורום. עברתי על הודעות ישנות ומספר רעיונות קפצו לי לראש. ייתכן שהם יעזרו. תגידו לי מה דעתכם. כולנו רוצים לכתוב מד"ב טוב וכולנו רוצים לכתוב יותר טוב ממה שאנחנו כותבים. ייתכן שלאנשים מתחילים . לא תמיד מגיע רעיון לסיפור, ולעתים רחוקות יותר מגיע רעיון באמת טוב. זה מקשה על העבודה על הטכניקה, בעיקר כיוון שהסיפור, כשאנחנו כבר כותבים אותו, יקר לנו. כתוצאה מזה אנחנו לוקחים את הביקורת ללב, גם אם הביקורת היא על טכניקה בלבד ולא על הפן האישי שבסיפור. וקשה לשפר טכניקה כשעובדים בצורה לא סדירה. למה לא להחליט שחוץ מהסיפורים הרגילים מנסים גם כמה תרגילים טכניים. אפיון, למשל, הוא משהו שצריך לעבוד עליו טוב טוב (ולמשך הרבה שנים) כדי שהוא יצא ממש טוב. אז מחליטים לנסות לכתוב כמה סיפורים קצרים המסתובבים סביב דמויות בלבד, סיפורים התלויים באופי של שתי דמויות בלבד, למשל. סיפורים שיש בהם רק דמות אחת, למשל. אפשר להחליט להתמקד בטכניקה של בניית עלילה - לעשות תרגיל שבו מנסים ליצור כמה שיותר הפתעות או מפנים, ושהם יהיו כמה שיותר יעילים. אפשר סיפורים שהמטרה שלהם היא לבדוק מה הדרך הכי טובה לתפוס את תשומת הלב של קהל הקוראים ולהחזיק אותה. אפשר אפילו נסיונות לאיך יוצרים את ההתחלה הכי אפקטיבית או איך יוצרים את הסוף הכי טוב. כשכותבים סיפור כזה, רושמים גם: זה נסיון ב-X, תגידו לי מה דעתכם על טכניקה ה-X שלי. הסיפורים לא צריכים להיות יצירות מופת, לא צריכים להיות הסיפור שמייצג אתכם. אלה פשוט תרגילים טכניים (הגוררים דיונים על טכניקה ועל שיפור הטכניקה) ולכן פחות תלויים במוזה. כמו בריקוד או ציור או שירה או כל אמנות אחרת, גם בכתיבה כדאי לפעמים לעשות תרגילים טכניים בלבד כדי לשפר את היכולת. ואז, כשאני אקבל רעיון באמת טוב, אני כבר אדע איך לאפיין יותר טוב ואיך להחזיק את תשומת הלב של הקהל, איך להתחיל את הסיפור, איך ליצור תפניות, ואיך לסיים אותו כמו שצריך. יהיה לי יותר קל לכתוב כי אני אאבק פחות בטכניקה שלי, ויהיה לי קל יותר להגיד בדיוק את מה שהתכוונתי בדיוק בדרך שהתכוונתי. אין פה כוונה לשנות את דרכי הפורום, וגם אם הדברים לא ייושמו כאן, אלה דברים שאפשר לעשות גם לבד בבית אבל אין לי ספק שהם יעזרו.
שלום לכולם. זה עתה גיליתי את הפורום. עברתי על הודעות ישנות ומספר רעיונות קפצו לי לראש. ייתכן שהם יעזרו. תגידו לי מה דעתכם. כולנו רוצים לכתוב מד"ב טוב וכולנו רוצים לכתוב יותר טוב ממה שאנחנו כותבים. ייתכן שלאנשים מתחילים . לא תמיד מגיע רעיון לסיפור, ולעתים רחוקות יותר מגיע רעיון באמת טוב. זה מקשה על העבודה על הטכניקה, בעיקר כיוון שהסיפור, כשאנחנו כבר כותבים אותו, יקר לנו. כתוצאה מזה אנחנו לוקחים את הביקורת ללב, גם אם הביקורת היא על טכניקה בלבד ולא על הפן האישי שבסיפור. וקשה לשפר טכניקה כשעובדים בצורה לא סדירה. למה לא להחליט שחוץ מהסיפורים הרגילים מנסים גם כמה תרגילים טכניים. אפיון, למשל, הוא משהו שצריך לעבוד עליו טוב טוב (ולמשך הרבה שנים) כדי שהוא יצא ממש טוב. אז מחליטים לנסות לכתוב כמה סיפורים קצרים המסתובבים סביב דמויות בלבד, סיפורים התלויים באופי של שתי דמויות בלבד, למשל. סיפורים שיש בהם רק דמות אחת, למשל. אפשר להחליט להתמקד בטכניקה של בניית עלילה - לעשות תרגיל שבו מנסים ליצור כמה שיותר הפתעות או מפנים, ושהם יהיו כמה שיותר יעילים. אפשר סיפורים שהמטרה שלהם היא לבדוק מה הדרך הכי טובה לתפוס את תשומת הלב של קהל הקוראים ולהחזיק אותה. אפשר אפילו נסיונות לאיך יוצרים את ההתחלה הכי אפקטיבית או איך יוצרים את הסוף הכי טוב. כשכותבים סיפור כזה, רושמים גם: זה נסיון ב-X, תגידו לי מה דעתכם על טכניקה ה-X שלי. הסיפורים לא צריכים להיות יצירות מופת, לא צריכים להיות הסיפור שמייצג אתכם. אלה פשוט תרגילים טכניים (הגוררים דיונים על טכניקה ועל שיפור הטכניקה) ולכן פחות תלויים במוזה. כמו בריקוד או ציור או שירה או כל אמנות אחרת, גם בכתיבה כדאי לפעמים לעשות תרגילים טכניים בלבד כדי לשפר את היכולת. ואז, כשאני אקבל רעיון באמת טוב, אני כבר אדע איך לאפיין יותר טוב ואיך להחזיק את תשומת הלב של הקהל, איך להתחיל את הסיפור, איך ליצור תפניות, ואיך לסיים אותו כמו שצריך. יהיה לי יותר קל לכתוב כי אני אאבק פחות בטכניקה שלי, ויהיה לי קל יותר להגיד בדיוק את מה שהתכוונתי בדיוק בדרך שהתכוונתי. אין פה כוונה לשנות את דרכי הפורום, וגם אם הדברים לא ייושמו כאן, אלה דברים שאפשר לעשות גם לבד בבית אבל אין לי ספק שהם יעזרו.