רעיון - הסטת מסילות 5 ו-6 אל מתחת לכביש 4

david80

Active member
הקו יוסט לאחר נתב"ג, עם תחנות באלוף שדה (השקה לרק"ל הסגול), אוניברסיטת בר אילן (השקה ל-M2), מחלף גהה או אם המושבות (השקה לרק"ל האדום) ויתחבר במסילת הירקון לעבר תחנת בני ברק.
המסילות יכולות לחסוך המון נסיעות אוטובוסים בין בני ברק לבית שמש וירושלים וכן לחסוך המון זמן למגיעים מרחבי הארץ לאונ' בר אילן.
המסילות תשרתנה בעיקר רכבות רגילות מאחר ולרכבות שנוסעות 250 קמ"ש תוכלנה להסתפק בארבעת המסילות באיילון כפי שנכתב אינספור פעמים בפורום זה.
 

Ccyclist

Well-known member
הקו יוסט לאחר נתב"ג, עם תחנות באלוף שדה (השקה לרק"ל הסגול), אוניברסיטת בר אילן (השקה ל-M2), מחלף גהה או אם המושבות (השקה לרק"ל האדום) ויתחבר במסילת הירקון לעבר תחנת בני ברק.
המסילות יכולות לחסוך המון נסיעות אוטובוסים בין בני ברק לבית שמש וירושלים וכן לחסוך המון זמן למגיעים מרחבי הארץ לאונ' בר אילן.
המסילות תשרתנה בעיקר רכבות רגילות מאחר ולרכבות שנוסעות 250 קמ"ש תוכלנה להסתפק בארבעת המסילות באיילון כפי שנכתב אינספור פעמים בפורום זה.

את מסילות 5-6 המיותרות יש לבטל, את התקציב להעביר ל M4, קו שיש לו פוטנציאל לתת שני חיבורים רוחביים לתוך העיר מהאוניברסיטה וההגנה.

המסילה המזרחית ו M3 מייתרות רעיונות למסילה בגהה.
 
הקו יוסט לאחר נתב"ג, עם תחנות באלוף שדה (השקה לרק"ל הסגול), אוניברסיטת בר אילן (השקה ל-M2), מחלף גהה או אם המושבות (השקה לרק"ל האדום) ויתחבר במסילת הירקון לעבר תחנת בני ברק.
המסילות יכולות לחסוך המון נסיעות אוטובוסים בין בני ברק לבית שמש וירושלים וכן לחסוך המון זמן למגיעים מרחבי הארץ לאונ' בר אילן.
המסילות תשרתנה בעיקר רכבות רגילות מאחר ולרכבות שנוסעות 250 קמ"ש תוכלנה להסתפק בארבעת המסילות באיילון כפי שנכתב אינספור פעמים בפורום זה.
מסילות בכביש גהה זה רעיון לא רע כשלעצמו, שהועלה כאן מספר פעמים וכנראה גם ידוע לרשויות התכנון.
אבל זה לא יכול להחליף מסילות מהירות באיילון כי אלה משרתות מטרה אחרת לגמרי. (זאת בהנחה שצריך אותן בכלל - אני מחזיק בעמדה אגנוסטית.)
הרעיון של מסילות 5-6 באיילון הוא שרכבות מהירות מחיפה ומב"ש יקבלו תשתית נפרדת בעת כניסתן למרכז המטרופולין.
מסילות בגהה יוכלו לאפשר לרכבות פרבריות מנתניה ומאשדוד להגיע לחלקים המזרחיים של גוש דן.
אלה צרכים ופתרונות שונים לחלוטין.
 

david80

Active member
מסילות בכביש גהה זה רעיון לא רע כשלעצמו, שהועלה כאן מספר פעמים וכנראה גם ידוע לרשויות התכנון.
אבל זה לא יכול להחליף מסילות מהירות באיילון כי אלה משרתות מטרה אחרת לגמרי. (זאת בהנחה שצריך אותן בכלל - אני מחזיק בעמדה אגנוסטית.)
הרעיון של מסילות 5-6 באיילון הוא שרכבות מהירות מחיפה ומב"ש יקבלו תשתית נפרדת בעת כניסתן למרכז המטרופולין.
מסילות בגהה יוכלו לאפשר לרכבות פרבריות מנתניה ומאשדוד להגיע לחלקים המזרחיים של גוש דן.
אלה צרכים ופתרונות שונים לחלוטין.
במטרופולינים רבים בעולם, כולל אלו שגדולים מגוש דן יש בד"כ 4 מסילות: 2 עבור רכבות פרבריות ועוד 2 עבור בינעירוניות (כולל רכבות High Speed שמהירותן זהה לרכבות בינעירוניות רגילות כשהן נוסעות בתוך מטרופולינים). רק מחוץ למטרופולינים רכבות High Speed עולות על מסילות ייעודיות (אם ישנם הבדלים ברוחב המסילות בסוגי הרכבות השונים, נאלצים בלית ברירה לעשות הפרדה גם בתוך המטרופולינים, כמו בספרד).
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
במטרופולינים רבים בעולם, כולל אלו שגדולים מגוש דן יש בד"כ 4 מסילות: 2 עבור רכבות פרבריות ועוד 2 עבור בינעירוניות (כולל רכבות High Speed שמהירותן זהה לרכבות בינעירוניות רגילות כשהן נוסעות בתוך מטרופולינים). רק מחוץ למטרופולינים רכבות High Speed עולות על מסילות ייעודיות (אם ישנם הבדלים ברוחב המסילות בסוגי הרכבות השונים, נאלצים בלית ברירה לעשות הפרדה גם בתוך המטרופולינים, כמו בספרד).

עקרונית לייק, אך בדוגמה של ספרד מדובר בתשתית נפרדת לרשת ה 300 קמ"ש- AVE, בעוד שהרשת החצי מהירה ב 250 קמ"ש- AVANT חלקה בעבר את המסילות הרגילות עם הרכבות הפרבריות במהירות סטנדרטית. לרכבות ה AVANT יש מנגנון המאפשר להן להצר ולהרחיב את המרחק בין הגלגלים כאשר הן עוברות ממסילה איברית רחבה למסילה הסטנדרטית של רשת ה AVE ולהיפך.

באזורי בספרד היה שירות AVANT מגראנדה לקורדובה וסיביליה שהשתמש בצירוף מסילות כזה, אך ב 2019 גראנדה חוברה לרשת ה AVE. כיום, לפי הערך הוויקיפדי, המעבר בין רוחבי מסילה מתקיים רק בגלית'יה שבצפון ספרד.


משום שלא מתוכננת בישראל רשת 300 קמ"ש - עדיף לשדרג את מערכת האיתות באיילון לסטנדרט אירופאי של 24 רכבות למסילה במסילה כפולה. את מסילת החוף צריך לרבע כדי לאפשר הפרדה בין רכבות האקספרס והרכבות הפרבריות, מה שיאפשר פיצול ל 12+12 סלוטים המחוברים למסילה ממסילות 1-2. זה מאפשר 24 רכבות לכיוון שמקורן בקווי החוף ו 24 רכבות שמקורן מהשרון והמסילה המזרחית במסילות 3-4. 48 רכבות לכיוון בשעה בהשוואה לתוכנית מקסימום ל 25 ב 2040. יש די והותר מקום אפילו להקצות סלוטים כפולים לרכבות האקספרס בדרכן לתל אביב.

העלות של מערכת איתות אפסית לעומת עלות מנהרות משפירים ועד שפיים.
 
במטרופולינים רבים בעולם, כולל אלו שגדולים מגוש דן יש בד"כ 4 מסילות: 2 עבור רכבות פרבריות ועוד 2 עבור בינעירוניות (כולל רכבות High Speed שמהירותן זהה לרכבות בינעירוניות רגילות כשהן נוסעות בתוך מטרופולינים). רק מחוץ למטרופולינים רכבות High Speed עולות על מסילות ייעודיות (אם ישנם הבדלים ברוחב המסילות בסוגי הרכבות השונים, נאלצים בלית ברירה לעשות הפרדה גם בתוך המטרופולינים, כמו בספרד).
זה נכון בעיקר לגבי אירופה. ברוב מזרח אסיה רכבות מהירות נוסעות על תשתיות נפרדות לחלוטין. זה חלק מרכזי מהאמינות שלהן.
 

david80

Active member
זה נכון בעיקר לגבי אירופה. ברוב מזרח אסיה רכבות מהירות נוסעות על תשתיות נפרדות לחלוטין. זה חלק מרכזי מהאמינות שלהן.
עם זאת, 4 מסילות באיילון גם תאפשרנה הפרדה מלאה מאחר ומתוכנן רק שתי סוגי רכבות: פרבריות ל-160 קמ"ש ובנעירוניות ל-250 קמ"ש (בלי סוגים נוספים באמצע כמו באירופה). מה שצריך זה מערכת איתות שתאפשר 20-30 רכבות בשעה למסילה + מחלף מסילתי באוניברסיטת ת"א שתמנע מפגשי רכבות בין מסילת החוף לירקון.
 

Ccyclist

Well-known member
עם זאת, 4 מסילות באיילון גם תאפשרנה הפרדה מלאה מאחר ומתוכנן רק שתי סוגי רכבות: פרבריות ל-160 קמ"ש ובנעירוניות ל-250 קמ"ש (בלי סוגים נוספים באמצע כמו באירופה). מה שצריך זה מערכת איתות שתאפשר 20-30 רכבות בשעה למסילה + מחלף מסילתי באוניברסיטת ת"א שתמנע מפגשי רכבות בין מסילת החוף לירקון.

המחיר לריבוי רכבות הוא הורדת מהירות. זו הסיבה שפרוזדורים עירוניים של 24 רכבות תלויים בפיצול לענפים פרבריים וארציים שונים.

כך בטמזלינק הליבה מסוגלת להעביר 24 רכבות בכיוון בשעה, אך מצפון לתחנת סט' פנקרס יש פיצול בין הקו הוותיק לבדפורד וחיבור חדש למסילות קו החוף המזרחי דרך פינסברי פארק. מדרום לעיר יש כמה ןכמה ענפים. במקטע היווארד'ס הית' - פרטטון פארק ישנה מסילה בינעירונית כפולה ואני בספק אם נוסעות בה יותר מ 12 רכבות במהירות הבינעירונית.

לרכבות ה 250 קמ"ש מתוכננות לפחות 2 תחנות באיילון, כך שאין סיכוי שיגיעו למהירות השיא שלהן בתוך האיילון או אפילו בין נתב"ג להרצליה. דחיקת נקודת ההגעה למהירות שיא 5-10 ק"מ צפונה ודרומה לא תפגע משמעותית בשירות, אולי עניין של דקות ספורות בכל צד של המטרופולין, ותחסוך עשרות מיליארדים (בשקלים - אפילו מאה מיליארד) על זוג מסילות 5-6.
 

מנחם403

Active member
המטרו הוא פתרון הרבה יותר הגיוני למצוקת כביש גהה. רשת מסילות הרכבת צריכה להישאר מבוססת על מסילות קיימות עד כמה שניתן, כדי לחסוך בעלויות תקציביות שעלולות לגרוע מפרוייקטים נוספים. מסילה חדשה בגהה, עד כמה שזה יוסיף נוחות לציבורים מסויימים, לא נשמע לי כמו משהו שצריך לתת עליו תקציב נרחב. המטרו יספק אחלה שירות לאזור בני ברק וגהה. אין צורך לפזר כספים על עניין של נוחות בלבד (-לעשות את כל המסלול ברכבת ישראל מבלי להחליף למטרו). התושבים החרדיים שצריכים לבני ברק יוכלו לעשות מסלול מהיר ויעיל גם במטרו.
 
למעלה