רעיון: העברת מוזאון הרכבת לבית שאן

מצב
הנושא נעול.

עכבר8

New member
רעיון: העברת מוזאון הרכבת לבית שאן

רעיון: העברת מוזאון הרכבת לבית שאן
אזור בית שאן צמא לאטרקציות,

וגם, מבחינה היסטורית אזור בית שאן בעל משמעות רבה יותר (פחות או יותר מאזור זה הרכבת המשיכה לדמשק, עמאן וערב הסעודית)

במידה וימקמו את המוזאון בצמוד לרכבת בית שאן, נקבל שילוב מוצלח של חוויה נסיעה ברכבת העמק (ההיסטורית) עם מוזאון.

וגם מבחינה כלכלית, הנדל"ן בחיפה יקר יותר, כך גם שאין בעיית תקציב.
 

Bus Nerd

Active member
מוזיאון הרכבת נמצא בבניין מימי הרכבת החיזאג'ית

רעיון: העברת מוזאון הרכבת לבית שאן
אזור בית שאן צמא לאטרקציות,

וגם, מבחינה היסטורית אזור בית שאן בעל משמעות רבה יותר (פחות או יותר מאזור זה הרכבת המשיכה לדמשק, עמאן וערב הסעודית)

במידה וימקמו את המוזאון בצמוד לרכבת בית שאן, נקבל שילוב מוצלח של חוויה נסיעה ברכבת העמק (ההיסטורית) עם מוזאון.

וגם מבחינה כלכלית, הנדל"ן בחיפה יקר יותר, כך גם שאין בעיית תקציב.
מוזיאון הרכבת נמצא בבניין מימי הרכבת החיזאג'ית
מבחינת "משמעות היסטורית" יש לחיפה-מזרח (שם נמצא מוזיאון הרכבת) יותר משמעות מלבית שאן, כי גם הרכבת המנדטורית עברה בה, וחוץ מזה בתקופת הרכבת החיזאג'ית היא הייתה תחנה חשובה יותר
 

עכבר8

New member
ועדין, "חווית הרכבת" תהיה טובה יותר בבית שאן.

מוזיאון הרכבת נמצא בבניין מימי הרכבת החיזאג'ית
מבחינת "משמעות היסטורית" יש לחיפה-מזרח (שם נמצא מוזיאון הרכבת) יותר משמעות מלבית שאן, כי גם הרכבת המנדטורית עברה בה, וחוץ מזה בתקופת הרכבת החיזאג'ית היא הייתה תחנה חשובה יותר
ועדין, "חווית הרכבת" תהיה טובה יותר בבית שאן.
 

אורי404

New member
עוד משמעות לתחנת חיפה-מזרח - תחנת מעבר בין היבשות

מוזיאון הרכבת נמצא בבניין מימי הרכבת החיזאג'ית
מבחינת "משמעות היסטורית" יש לחיפה-מזרח (שם נמצא מוזיאון הרכבת) יותר משמעות מלבית שאן, כי גם הרכבת המנדטורית עברה בה, וחוץ מזה בתקופת הרכבת החיזאג'ית היא הייתה תחנה חשובה יותר
עוד משמעות לתחנת חיפה-מזרח - תחנת מעבר בין היבשות
פול קוטרל ז"ל היה מציין, בהדרכות במוזיאון הרכבת, על כך שתחנת חיפה-מזרח, הייתה תחנת הרכבת, שקישרה בין שלושת היבשות.
 

Ccyclist

Well-known member
רעיון גרוע כי המוזיאון נסמך על סדנאות הקישון. תבנו קו מורשת.

רעיון: העברת מוזאון הרכבת לבית שאן
אזור בית שאן צמא לאטרקציות,

וגם, מבחינה היסטורית אזור בית שאן בעל משמעות רבה יותר (פחות או יותר מאזור זה הרכבת המשיכה לדמשק, עמאן וערב הסעודית)

במידה וימקמו את המוזאון בצמוד לרכבת בית שאן, נקבל שילוב מוצלח של חוויה נסיעה ברכבת העמק (ההיסטורית) עם מוזאון.

וגם מבחינה כלכלית, הנדל"ן בחיפה יקר יותר, כך גם שאין בעיית תקציב.
רעיון גרוע כי המוזיאון נסמך על סדנאות הקישון. תבנו קו מורשת.
אי אפשר לגנוב מוזיאון קיים עם תשתית תחזוקה פשוט כי רוצים להוסיף אטרקציות.
&nbsp
אם לא יהיו תוכניות רשמיות לקטע ההיסטורי בית שאן - צמח אפשר לתכנן שם קו מורשת עמצאי כנהוג בחו"ל ולהפעיל אותו ע"י חברה משותפת לרכבת ישראל והרשויות המקומיות באזור. אם המחשבה היא שלעולם לא יהיה קו רגיל לטבריה אפשר לחדש את הקו ברוחב הצר המקורי של רכבת העמק (1.05מ') וזה יתן לו ייחוד מסויים מול המסילות הסטנדרטיות ( 1.435מ' ) של רכבת ישראל, הכרמלית, רק"ל ירושלים ורק"ל גוש דן. אפשר יהיה לקנות לקו כזה ציוד קיטור או ציוד היסטורי או רטרו למסילות צרות הרריות כמו בשוויץ, ווילס או ציוד סטנדרטי מדרא"פ. קו מורשת כזה אי אפשר לבנות על תוואי היסטורי נטוש במקומות אחרים בארץ ובנייתו כקו ייחודי תהיה אטרקציה בפני עצמה.
&nbsp
אם יוחלט שהקו הסטנדרטי ימשיך ביום מן הימים מבית שאן לטבריה יצטרכו לבנות את הקו ברוחב סטנדרטי וזה אומר הרחבת חפירים וגשרים. אם יוחלט שכדי להגיע ברכבת מבית שאן לטבריה חייבים להחליף בעפולה אז אפשר להשתמש ברוחב מסילה צר ברו תוך הבנה שלא תהיה גישה מסילתית לשאר הרשת ולסדנאות רכבת ישראל, אחת הסיבות שקו העמר המקורי נסגר בתחילת שנות החמישים.
 

עכבר8

New member
זו בעיה קטנה

רעיון גרוע כי המוזיאון נסמך על סדנאות הקישון. תבנו קו מורשת.
אי אפשר לגנוב מוזיאון קיים עם תשתית תחזוקה פשוט כי רוצים להוסיף אטרקציות.
&nbsp
אם לא יהיו תוכניות רשמיות לקטע ההיסטורי בית שאן - צמח אפשר לתכנן שם קו מורשת עמצאי כנהוג בחו"ל ולהפעיל אותו ע"י חברה משותפת לרכבת ישראל והרשויות המקומיות באזור. אם המחשבה היא שלעולם לא יהיה קו רגיל לטבריה אפשר לחדש את הקו ברוחב הצר המקורי של רכבת העמק (1.05מ') וזה יתן לו ייחוד מסויים מול המסילות הסטנדרטיות ( 1.435מ' ) של רכבת ישראל, הכרמלית, רק"ל ירושלים ורק"ל גוש דן. אפשר יהיה לקנות לקו כזה ציוד קיטור או ציוד היסטורי או רטרו למסילות צרות הרריות כמו בשוויץ, ווילס או ציוד סטנדרטי מדרא"פ. קו מורשת כזה אי אפשר לבנות על תוואי היסטורי נטוש במקומות אחרים בארץ ובנייתו כקו ייחודי תהיה אטרקציה בפני עצמה.
&nbsp
אם יוחלט שהקו הסטנדרטי ימשיך ביום מן הימים מבית שאן לטבריה יצטרכו לבנות את הקו ברוחב סטנדרטי וזה אומר הרחבת חפירים וגשרים. אם יוחלט שכדי להגיע ברכבת מבית שאן לטבריה חייבים להחליף בעפולה אז אפשר להשתמש ברוחב מסילה צר ברו תוך הבנה שלא תהיה גישה מסילתית לשאר הרשת ולסדנאות רכבת ישראל, אחת הסיבות שקו העמר המקורי נסגר בתחילת שנות החמישים.
זו בעיה קטנה
להבנתי, אחרי שאתה מעביר את הרכבות הישנות פעם אחת, אין יותר מידי מה לתחזק שם.
זו לרוב עלות חד פעמית. (כמו מוזאון האוטובוסים של אגד בחולון)

זה שיש תשתית נוחה למוזאון זה סבבה, הבעיה היא שכמעט שאף אחד לא מבקר בו...העברת המוזאון עשויה תגדיל את כמות המבקרים בגלל "חווית רכבת" טובה יותר (רכבת העמק+תחנה היסטורית+מוזאון+קרבת צומת היסטורית).
 

Ccyclist

Well-known member
כי מי שלא יסע שעה ברכבת לחיפה יסע שעתיים לבית שאן ?

זו בעיה קטנה
להבנתי, אחרי שאתה מעביר את הרכבות הישנות פעם אחת, אין יותר מידי מה לתחזק שם.
זו לרוב עלות חד פעמית. (כמו מוזאון האוטובוסים של אגד בחולון)

זה שיש תשתית נוחה למוזאון זה סבבה, הבעיה היא שכמעט שאף אחד לא מבקר בו...העברת המוזאון עשויה תגדיל את כמות המבקרים בגלל "חווית רכבת" טובה יותר (רכבת העמק+תחנה היסטורית+מוזאון+קרבת צומת היסטורית).
כי מי שלא יסע שעה ברכבת לחיפה יסע שעתיים לבית שאן ?
אם קהל היעד הוא ישראלי אז מרבית אוכלוסיית המדינה מתגוררת במרכז, כשעה מחיפה. אם קהל היעד הוא תיירים אז בית שאן אינה מקושרת רכבתית לאתרי הנצרות בגליל (נצרת, כפר תבור, כפר נחום), ותיירים שרוצים לראות אתר רומי יכולים לעשות זאת בקיסריה, בעוד שאין מוקדי משיכה יהודיים מהשורה הראשונה באזור בית שאן. באותה מידה ומאותם שיקולים אפשר לקרוא להעברת המוזיאון לדימונה וזה יהיה מוצלח יותר אם יאריכו את הקו למלונות ים המלח.
&nbsp
במקום לגנוב מאחרים עדיף לפתח משהו ייחודי.
 

עכבר8

New member
מילת המפתח היא חווית משתמש

כי מי שלא יסע שעה ברכבת לחיפה יסע שעתיים לבית שאן ?
אם קהל היעד הוא ישראלי אז מרבית אוכלוסיית המדינה מתגוררת במרכז, כשעה מחיפה. אם קהל היעד הוא תיירים אז בית שאן אינה מקושרת רכבתית לאתרי הנצרות בגליל (נצרת, כפר תבור, כפר נחום), ותיירים שרוצים לראות אתר רומי יכולים לעשות זאת בקיסריה, בעוד שאין מוקדי משיכה יהודיים מהשורה הראשונה באזור בית שאן. באותה מידה ומאותם שיקולים אפשר לקרוא להעברת המוזיאון לדימונה וזה יהיה מוצלח יותר אם יאריכו את הקו למלונות ים המלח.
&nbsp
במקום לגנוב מאחרים עדיף לפתח משהו ייחודי.
מילת המפתח היא חווית משתמש
אף אחד לא מבקר במוזאון הרכבת בחיפה כי זה לא מעניין מספיק ביחס למה שיש בחיפה.

ברגע שאתה מעביר אותו מחיפה, ההנאה, "חווית המשתמש" חזקה יותר, וזה מהסיבות שציינתי (לא עוד מוזאון באיזה כתובת בחיפה, אלה נסיעה ברכבת העמק לצומת רכבות היסטורית לתחנה ישנה עם מוזאון רכבות)

או בשפת ההורים, אפשר להעביר בשקט איזה חצי יום עם הילדים...
 

Ccyclist

Well-known member
בחיפה אפשר גם לבקר במוזיאון ההעפלה ובעכו העתיקה.

מילת המפתח היא חווית משתמש
אף אחד לא מבקר במוזאון הרכבת בחיפה כי זה לא מעניין מספיק ביחס למה שיש בחיפה.

ברגע שאתה מעביר אותו מחיפה, ההנאה, "חווית המשתמש" חזקה יותר, וזה מהסיבות שציינתי (לא עוד מוזאון באיזה כתובת בחיפה, אלה נסיעה ברכבת העמק לצומת רכבות היסטורית לתחנה ישנה עם מוזאון רכבות)

או בשפת ההורים, אפשר להעביר בשקט איזה חצי יום עם הילדים...
בחיפה אפשר גם לבקר במוזיאון ההעפלה ובעכו העתיקה.
אפשר למשוך יום שלם בחיפה וכשהכרמלית תשוקם יהיה אפשר לשלב גם אותה וגם את רכבל סטלה מאריס בחוויה.
&nbsp
אולי נעביר בכלל את מוזיאון ישראל לבית שאן ? אותו חוסר הגיון שאם אין אטרקציה מקומית מספיקה צריך לעקור מוסד תרבות וותיק ממקומו.
 

עכבר8

New member
אולי לא הייתי ברור

בחיפה אפשר גם לבקר במוזיאון ההעפלה ובעכו העתיקה.
אפשר למשוך יום שלם בחיפה וכשהכרמלית תשוקם יהיה אפשר לשלב גם אותה וגם את רכבל סטלה מאריס בחוויה.
&nbsp
אולי נעביר בכלל את מוזיאון ישראל לבית שאן ? אותו חוסר הגיון שאם אין אטרקציה מקומית מספיקה צריך לעקור מוסד תרבות וותיק ממקומו.
אולי לא הייתי ברור
יש יתרון גדול מבחינת העצמת חווית משתמש, אם יעבירו את מוזאון הרכבת לבית שאן...(כמו שרשמתי)

לכל מקום יש משהו שמתאים לאופי שלו:
חיפה למשל ממותגת כעיר נמל ומה שיעצים את החוויה, היא התוכנית לפתיחת הנמל מאזור המושבה הגרמנית

בשורה התחתונה אפילו לא עשירית האחוז מהמבקרים בחיפה יודעים* שיש מוזאון כזה.
 

tenen

New member
בבית שאן לא יהיה כלום כי אין כלום

רעיון: העברת מוזאון הרכבת לבית שאן
אזור בית שאן צמא לאטרקציות,

וגם, מבחינה היסטורית אזור בית שאן בעל משמעות רבה יותר (פחות או יותר מאזור זה הרכבת המשיכה לדמשק, עמאן וערב הסעודית)

במידה וימקמו את המוזאון בצמוד לרכבת בית שאן, נקבל שילוב מוצלח של חוויה נסיעה ברכבת העמק (ההיסטורית) עם מוזאון.

וגם מבחינה כלכלית, הנדל"ן בחיפה יקר יותר, כך גם שאין בעיית תקציב.
בבית שאן לא יהיה כלום כי אין כלום
מוזיאון שאין לו יכולת להיות מוקד משיכה עיקרי אם רוצים שיהיו בו מבקרים צריכים שהוא יהווה מוקד משיכה משני ולא ראשי.
&nbsp
עם כל הכבוד לבית שאן אף אחד לא באמת עובר שם ובטח לא בכמויות שיצדיקו העברת המוזיאון.
 

משה12333

New member
אבל זה גם מה שאמרו בטעות על עתידה של פ"ת. הנה, תראה:

בבית שאן לא יהיה כלום כי אין כלום
מוזיאון שאין לו יכולת להיות מוקד משיכה עיקרי אם רוצים שיהיו בו מבקרים צריכים שהוא יהווה מוקד משיכה משני ולא ראשי.
&nbsp
עם כל הכבוד לבית שאן אף אחד לא באמת עובר שם ובטח לא בכמויות שיצדיקו העברת המוזיאון.
אבל זה גם מה שאמרו בטעות על עתידה של פ"ת. הנה, תראה:

 
מצב
הנושא נעול.
למעלה