תשובות, אם את ממש חוששת, ניתן להחתים על...
הסכם "הסכם סודיות " מה שמכונה NDA, הסכם סודיות לפני הצגת רעיון, את מציינת את הרעיון באופן כללי,יותר מהגנה ממשית על הרעיון שתציגי, זוהי מעין הצהרת כוונות שלך, כי חשוב לך לשמור על סודיות הרעיון בפני מי שאת מציגה אותו ובפני האחרים. יעילות? שוב, בד"כ אנשים לא יפיצו את הרעיון, אבל כמאמר הפתגם "מי שרוצה לגנוב ימצא כבר את הדרך"..מיסמכים לא יעצרו בעדו. יש אפשרות מומלצת להקליט את תוכן השיחה, ולבקש מהלקוח לשמור על דיסקרטיות, יעיל אפילו יותר מימסמך NDA לדעתי, מכיוון שבהקלטה שומעים את כל הרעיון והתנהלות השיחה. כמובן שניתן אם מדובר ברעיון שחשוב לך, להתייעץ עם עו"ד שעוסק בקניין רוחני.
אבל לעצם העניין,לקוח רציני או איש מקצוע רציני, ישקול ברצינות את הרעיון שלך, בגישה אוהדת, ופחות יעסוק באיך לעקוף אותך, בתנאי שהרעיון באמת משמעותי ומעניין.
התיגמול של מי? שלך? של הלקוח? אם את כמציעת הרעיון ו/או הרעיון לפרסומת, את קובעת את שכרך, התיגמול. אם כשכ"ט או מחיר חד פעמי, או כאחוז מסויים ממחזור המכירות של המוצר בעקבות הרעיון, המכירות, או הרווחים, או גם וגם.
בהצלחה