רעיון למשחק אבל שיהיה מקורי ביותר

שבט

New member
רעיון למשחק אבל שיהיה מקורי ביותר

אני מחפשת רעיון למשחק לשם הכרת מלים תבניתיות- המטרה שבסוף המשחק הילד יקרא כל מילה ברצף, בלי עצירות. אבל זה צריך להיות משחק מקורי מאוד - לא סתם משחק הזיכרון או לוטו. יש לכם רעיון?
 
אני כמובן צריכה לענות לך ראשונה...

אין לי ממש משחק אבל משהו שעוזר זה: מכינים מבריסטול 2 סולמות (תכף אסביר) של מילים. בסולם אחד המילים מופרדות להברות, כלומר יש רווחים בין הברה להברה. לדוגמא: מ סו ד ר ת ובסולם השני אותן מילים כתובות בצורה צפופה, רגילה: מסודרת. המילים מסודרות בסדר שונה בכל סולם. והילד צריך לקרוא את המילה בסולם המחולק להברות ואח"כ למצוא את אותה המילה בסולם השני ולקרוא אותה מהר. בכל משחק שהסולם יהיה עם מילים מאותה תבנית. למשל: מסודרת, מאושרת, מפוזרת, מחוזרת, מקושרת, מיותרת, מדוברת, מחולקת. עכשיו איך מכינים את הסולמות: הרעיון הבסיסי של הסולם הוא שרצועת בריסטול אחת מסתירה את רוב המילים ויש בה חלון שממקד במילה שעוסקים בה. ורצועת שניה שעליה כתובות המילים מושחלת בתוכה, ואפשר לשחק איתה כך שרואים מילה אחת כל פעם. אפשר לגזור שני חריצים מקבילים ברצועה המסתירה, שהיא יותר רחבה ויותר קצרה מהרצועה של המילים. דרך החריצים משחילים את הרצועה של המילים כך שיראו למעלה רק את הרצועה המבוקשת. מקווה שההסבר מובן. אם לא אז אפשר סתם רצועות שעליהן כתובות המילים כמו שהסברתי ולעבוד לפי הסדר. ולחפש ברצועה השניה.
 

שבט

New member
וואי נשמע טוב אבל לא הבנתי כל כך

איך להכין ת'סולמות האלה.. לא רואה בדמיון איך זה אמור להראות ואיך המלים אמורות להכנס עליו. טוב אולי בגלל שאני עייפה וכבר ממש לא מרוכזת. אני אנסה להבין שוב מחר אולי אני אצליח. ואם לא אני בבעיה כי אצטרך לעשות סתם משחק לא מקורי (השיעור כבר ביום שני). הוא התבאס כי הוא רגיל למשחקים מגניבים... ממש תודה על הרעיון ואכן, כמובן שאת צריכה לענות ראשונה
 
לא כל-כך ידעתי להסביר, אנסה שוב

כשרואים זה פשוט. אבל להסביר,,, גם אם אני הייתי קוראת את זה זה היה נראה לי מורכב. עשית פעם כמו "טלויזיה" מבריסטול לסרט של רצף תמונות על גליל נייר. אם כן, אז זה הרעיון. אנסה לשלוח קובץ עוד מעט. כי בציור זה נראה לי יותר פשוט להסביר, מקווה שאצליח. בנתיים תראי את הרעיון השני. ואשמח לשמוע על המשחקים המגניבים שהכנת.
 

שבט

New member
יופי! תודה את נהדרת. בטוח שעם ציור

יהיה לי יותר קל להבין. אני מקווה שאת תצליחי לשלוח קובץ.
 

שבט

New member
טוב, תודה ואל תשכחי לגבי

הסימן קריאה.. מה אני יכולה להגיד לו עליו ואיזה ציור קשור לדעתך??
 

שבט

New member
הבנתי קצת יותר. המלים חייבות להיות

מאותה התבנית? כי המלים לא מאותה התבנית. כל שיעור אני מלמדת אותו 5 מלים תבניתיות חדשות מתוך סיפור שאני מביאה לו.
 
אף פעם לא חייבים ללכת לפי..

הרעיון המקורי. תמיד מותר לנו להתאים את הרעיון לצרכים שלנו. הרעיון המקורי היה ללמד לקרוא ברצף והתבנית הדומה סייעה לרעיון. אם את מרגישה שרעיון הסולם מועיל מהבחינה המשחקית תשתמשי בו אם איזה מילים שאת רוצה. בכל מקרה אם הן מתוך סיפור. ניתן לתת לו למצוא אותן בסיפור ולמדוד לו זמן. ניתן לשחק משחק שאת מכינה הרבה כרטיסיות ועליהן כתובות המילים שאת רוצה. כל מילה כמה פעמים. מודדים דקה אחת. כל כרטיס שקורא בשטף ובלי טעויות הוא שלו. סופרים כמה כרטיסים הספיק. בסוף השיעור או אחרי אימון מסויים לבדוק עוד פעם ולראות אם הצליח לשבור שיא. בהצלחה.
 
ועוד דרך...

מחברת חלקה, לגזור כמעט עד הסוף לכמה חלקים. הופכים חלק ויוצאת מילה אמיתית או מצחיקה. כמו שמרכיבים פרצופים מעיניים, אף פה. לדוג': ש רה המחברת גזורה ל 2 חלקים. דף הבא: די נה ואז אם הופכים רק את החלק הראשון מתקבל: דירה. אם הופכים רק את החלק השני תתקבל המילה: שנה. כמובן, שלפעמים יוצאות גם מילים מצחיקות (שאינן קיימות במציאות.) מכירה את הקלסר: רק שינוי אחד. הוא טוב. ויש בו דפים לאימון בצירופים בתנועות שונות. לדוג' "א(פתח)ר" "נ(פתח)ר" כך שורה שלמה. בטור תהיה החלפה של העיצור. (מתחת ל"אר" יהיה "א(פתח)ש" אפשר לעשות משהו דומה גם במילים. אני שיחקתי עם זה כך: הקפתי את המילים בעיגול וחיברתי בקו, וכך יצרתי משחק מסלול. זרקנו קוביה והלכנו. אבל, ההתקדמות הייתה תלויה לא רק בקוביה, התלמיד התקדם רק אם קרא נכון מה שכתוב בעיגול. ואם לא, נשאר בעיגול האחרון שקרא נכון. כלומר, אם יצא בקוביה 6 וקרא נכון 3 התקדם 3. היה גם בונוס: אם הציע מילה שיש בה את הצליל הזה קיבל עוד תור. (לדוגמא: אם נעצר על "אר" ואמר: "ארנב", קיבל תור נוסף). בהצלחה!!!
 
למעלה