הצל של המסתורין"
סינופסיס:
בבית ספר תיכון שקט במרכז הארץ, קבוצת תלמידים מגלה סדרת מכתבים מסתוריים שמובילים אותם להרפתקה מדהימה ומסוכנת. המכתבים, שנכתבו בשפת סתרים עתיקה, מצביעים על אוצר סודי שנמצא במקום לא ידוע. בזמן שהם מנסים לפתור את החידות ולמצוא את האוצר, הם מגלים שגם חייהם האישיים מתחילים להשתנות בצורה בלתי צפויה.
דמויות מרכזיות:
ליאורה: תלמידה בת 16, סקרנית ונחושה, המובילה את החבורה במסע המסתורי.
יואב: בן 16, חכם ואסטרטג, שמפתח רגשות כלפי ליאורה.
דני: נער בן 16, חזק ואמיץ, משמש כתומך המרכזי של החבורה.
אנה: בת 17, תלמידה מבריקה אך מסתורית, שמסתירה סוד הקשור לאוצר חברה של תמי אחותה הגדולה של ליאורה.
עומר: בן 16, תלמיד חדש, חכם ורציונלי, מצטרף לחבורה ומסייע להם לפצח את החידות.
פרק 1: "המכתב הראשון"
סצנה 1: הספרייה של בית הספר זמן: בוקר. מיקום: הספרייה של בית הספר התיכון ברמת גן. דמויות: ליאורה, יואב, דני.
(המצלמה מתמקדת בליאורה, שיושבת ליד שולחן בספרייה ומחפשת בספר ישן)
ליאורה: (מגלה מכתב סתרים בתוך הספר) "היי, תראו מה שמצאתי!"
יואב: (מתקרב לשולחן) "מה זה? מכתב ישן?"
דני: (מצטרף) "זה נראה כמו כתב סתרים. מה כתוב שם?"
ליאורה: "אני לא בטוחה. אבל זה נראה כמו משהו מעניין. בואו ננסה לפתור את זה ביחד."
יואב: "אני בעניין. אולי נגלה משהו מרתק."
סצנה 2: הכיתה זמן: צהריים. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, תלמידים נוספים.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב ודני שנכנסים לכיתה ומתחילים לדבר בשקט ליד השולחן)
דני: "ניסיתי לפענח חלק מהמכתב הזה בבית אתמול, אבל זה די מסובך."
יואב: "אולי נצטרך עזרה. ננסה למצוא מישהו שמבין בשפת סתרים."
ליאורה: "אני מכירה מישהי בכיתה של אחותי. היא טובה בדברים כאלה. אני אשאל אותה אחרי הלימודים."
(תלמיד נוסף מגיע ויושב לידם)
תלמיד נוסף: "מה אתם לוחשים שם כל הזמן?"
ליאורה: (מחייכת) "רק עובדים על פרויקט סודי. כשתהיה התקדמות, נעדכן אותך."
סצנה 3: הבית של ליאורה זמן: אחר הצהריים. מיקום: הבית של ליאורה. דמויות: ליאורה, אמא של ליאורה.
(המצלמה מתמקדת בליאורה שיושבת בסלון עם המכתב בידיה, כשאמא שלה נכנסת)
אמא של ליאורה אסתי : "מה זה שיש לך שם? נראה מעניין."
ליאורה: "זה מכתב סתרים שמצאתי בספרייה בבית הספר. אני מנסה לפענח אותו עם חברים."
אסתי: "נראה שיש לך כיוון מעניין. רק תיזהרו ותהיו אחראיים."
ליאורה: "תמיד, אמא. אני אעדכן אותך אם נגלה משהו מרתק."
סצנה 4: הכיתה של אחותה של ליאורה זמן: ערב. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, אחות של ליאורה, אנה.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה שנכנסת לכיתה של אחותה ומחפשת את אנה)
ליאורה: "היי, אנה. רציתי לשאול אם את יכולה לעזור לי במשהו."
אנה: "בטח, מה קורה?"
ליאורה: "מצאתי מכתב סתרים בספרייה ואנחנו לא מצליחים לפענח אותו. הבנתי שאת טובה בדברים כאלה."
אנה: "נשמע מסקרן. תביאי את זה אליי, אני אנסה לעזור."
(המצלמה מתמקדת בפניה של אנה. ליאורה מחייכת והפרק מסתיים במתח)
פרק 2: "החידות מסתבכות"
סצנה 1: הכיתה של אנה זמן: בוקר. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, אנה, יואב, דני.
(המצלמה מתמקדת בליאורה ואנה שיושבות יחד ליד השולחן, בעוד יואב ודני עומדים בצד ומחכים)
אנה: (מחזיקה את המכתב) "המכתב הזה ממש מורכב. נראה כמו כתב סתרים מימי הביניים."
ליאורה: "יש לך רעיון איך לפענח את זה?"
אנה: "יש לי ספר בבית שיכול לעזור לנו. אני אביא אותו מחר לבית הספר."
יואב: "זה נשמע מצוין. אולי נוכל להתקדם סוף סוף."
סצנה 2: חצר בית הספר זמן: צהריים. מיקום: חצר בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, תלמידים נוספים.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב ודני שיושבים בחצר ומדברים בזמן הפסקה)
דני: "אני לא מבין איך אף אחד לא גילה את המכתבים האלה עד עכשיו."
ליאורה: "אולי הם היו מוסתרים היטב. המכתבים האלה נראים ישנים מאוד."
יואב: "מעניין אם יש עוד מכתבים נוספים. אולי נצטרך לחפש יותר בספרייה."
דני: "נשמע כמו תכנית טובה. נתפצל ונחפש כל אחד בכיוון אחר."
סצנה 3: הספרייה של בית הספר זמן: אחר הצהריים. מיקום: הספרייה של בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, מורה.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב ודני שנכנסים לספרייה ומתחילים לחפש ספרים ישנים)
מורה: (ניגשת אליהם) "מה אתם מחפשים כאן?"
ליאורה: "אנחנו מחפשים ספרים ישנים לפרויקט היסטוריה."
מורה: "בסדר, רק תשמרו על השקט והסדר."
(המורה עוזבת והחבורה ממשיכה לחפש בספרים הישנים)
יואב: (מוצא ספר ישן) "היי, תראו את זה! אולי זה יוכל לעזור לנו."
סצנה 4: הבית של אנה זמן: ערב. מיקום: הבית של אנה. דמויות: אנה, ליאורה.
(המצלמה מתמקדת באנה וליאורה שיושבות יחד בסלון עם ספרי סתרים ומכתבים פזורים סביבן)
אנה: "הספר הזה מתאר שיטות פענוח מימי הביניים. אני חושבת שנוכל להשתמש בזה."
ליאורה: "זה נראה מסובך, אבל ננסה את זה."
אנה: (מחייכת) "אני בטוחה שנצליח. בואי נתחיל עכשיו."
(המצלמה מתמקדת על הפרצופים של אנה וליאורה שהתחילו לפענח את המכתב. הפרק מסתיים במתח)
פרק 3: "הסודות נחשפים"
סצנה 1: הספרייה של בית הספר זמן: בוקר. מיקום: הספרייה של בית הספר התיכון ברמת גן. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בליאורה ואנה שיושבות ליד שולחן בספרייה עם ספרי סתרים ומנסים לפענח את המכתב)
ליאורה: "זה הולך ומתברר לנו, אבל יש חלקים שאני עדיין לא מבינה."
אנה: "אני חושבת שאנחנו קרובים. אולי המכתב הזה נכתב בשילוב של כמה שפות."
יואב: (מתקרב עם דני) "יש לנו חדשות! מצאנו עוד מכתב בספר אחר."
דני: "זה מתחיל להיות מעניין מאוד. צריך לפענח את שניהם ביחד."
סצנה 2: הכיתה זמן: צהריים. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב, דני ואנה שנכנסים לכיתה ומדברים בשקט ליד השולחן)
ליאורה: "נראה שיש קשר בין שני המכתבים. אולי הם מובילים אותנו למקום מסוים."
יואב: "אני חושב שאנחנו צריכים לחפש רמזים נוספים. אולי המכתבים האלו מוסתרים במקומות מסוימים בבית הספר."
דני: "נשמע כמו תוכנית. נתחלק לקבוצות ונחפש בכל פינה."
סצנה 3: חצר בית הספר זמן: אחר הצהריים. מיקום: חצר בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שחופרים בחצר ומחפשים רמזים נוספים)
אנה: "תראו מה שמצאתי! עוד מכתב חבוי מתחת לאבן."
ליאורה: "זה מדהים! כל מכתב מביא אותנו קרוב יותר לפתרון."
יואב: "בואו נקרא אותו ונראה מה הוא אומר."
(המצלמה מתמקדת בליאורה שמחזיקה את המכתב וקוראת בקול רם)
סצנה 4: הבית של יואב זמן: ערב. מיקום: הבית של יואב. דמויות: יואב, ליאורה, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שיושבת בסלון של יואב עם כל המכתבים והספרים מפוזרים סביבם)
יואב: "אני חושב שאנחנו קרובים לפתרון. כל המכתבים מדברים על מקום מסוים."
דני: "אולי זה מקום מסתורי בבית הספר, שלא יודעים עליו."
אנה: "יש מצב שזה קשור לחדר הישן שכולם מדברים עליו."
ליאורה: "בואו נבדוק את זה מחר בבוקר. אני מרגישה שאנחנו על סף גילוי משהו גדול."
(המצלמה מתמקדת על פניהם של החבורה שנראים נרגשים ומלאי ציפייה. הפרק מסתיים במתח)
פרק 4: "הבחירה הגדולה"
סצנה 1: הכיתה הישנה זמן: בוקר. מיקום: הכיתה הישנה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שנכנסת לכיתה ישנה ומאובקת שהייתה סגורה במשך שנים)
ליאורה: "זה המקום שמוזכר במכתבים. תראו את כל הספרים והחפצים הישנים."
יואב: "יש כאן הרבה מה לחפש. בואו נתחלק וננסה למצוא את הרמז האחרון."
דני: "נראה שיש כאן לוח מסתורי עם סמל כלשהו. אולי זה קשור."
אנה: "אני אבדוק את הצד השני של החדר. אולי יש כאן משהו שאנחנו מפספסים."
סצנה 2: חצר בית הספר זמן: צהריים. מיקום: חצר בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שיושבת בחצר עם המכתבים והספרים על ברכיהם ומנסים לפענח את החידה האחרונה)
יואב: "מצאתי משהו! זה נראה כמו תרשים של חדר תת-קרקעי."
ליאורה: "זה חייב להיות המקום שבו האוצר מוסתר. בואו נבדוק את המרתף של בית הספר."
דני: "נשמע מסוכן, אבל אין לנו הרבה זמן. אני מוכן."
אנה: "אני גם. בואו נלך בזהירות ונראה מה נמצא שם."
סצנה 3: המרתף של בית הספר זמן: אחר הצהריים. מיקום: המרתף של בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה עוקבת אחר החבורה שיורדים במדרגות המרתף האפל והחשוך, ומגלים דלת סודית)
ליאורה: "זה חייב להיות כאן. תראו את הסמל שעל הדלת, זה בדיוק כמו בתרשים."
יואב: "בואו נפתח את הדלת בזהירות."
דני: "תקווה שלא יהיה שם שום דבר מסוכן."
אנה: "אם אנחנו צריכים להילחם על האוצר, נעשה זאת יחד."
סצנה 4: החדר התת-קרקעי זמן: ערב. מיקום: החדר התת-קרקעי בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שנכנסת לחדר התת-קרקעי ומגלה תיבה ישנה ומפוארת על שולחן אבן)
ליאורה: "הנה זה. זה האוצר שחיפשנו."
יואב: "אני לא מאמין שמצאנו את זה. בואו נפתח ונראה מה יש בפנים."
דני: "זה הרגע שכולנו חיכינו לו. מעניין מה נמצא שם."
אנה: "החלטה שלנו מה נעשה עם זה. אנחנו מוכנים?"
(המצלמה מתמקדת בידיהם הפותחות את התיבה ונראה אור מוזהב עולה מתוך התיבה. הפרק מסתיים במתח)
פרק 5: "התגלית המסתורית"
סצנה 1: החדר התת-קרקעי זמן: בוקר. מיקום: החדר התת-קרקעי בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בידיהם של החבורה הפותחים את התיבה שמצאו בחדר התת-קרקעי. אור מוזהב זורח מתוך התיבה)
ליאורה: "תראו את זה! יש כאן אוצר אמיתי."
יואב: "זה מדהים. לא האמנתי שנמצא משהו כזה."
דני: "מה זה יכול להיות? זה נראה כמו תכשיטים ומסמכים ישנים."
אנה: "יש כאן גם מגילה עתיקה. אולי זה המפתח לכל הסיפור."
סצנה 2: הכיתה הישנה זמן: צהריים. מיקום: הכיתה הישנה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, מורה.
(המצלמה עוקבת אחר החבורה שחוזרים לכיתה הישנה עם האוצר ומתחילים לבחון אותו בקפידה)
ליאורה: "המגילה הזו נראית ממש ישנה. אולי יש כאן רמזים נוספים."
יואב: "בואו נפתח אותה ונקרא מה כתוב."
דני: "רגע, אולי כדאי שנחכה למישהו מבוגר שיעזור לנו להבין את זה."
אנה: "צודק. אולי נבקש עזרה מהמורה להיסטוריה."
(המורה נכנס לכיתה ורואה את האוצר)
מורה: "מה זה שיש לכם שם? איפה מצאתם את זה?"
ליאורה: "מצאנו את זה בחדר התת-קרקעי. זה נראה כמו אוצר עתיק."
סצנה 3: המשרד של המנהל זמן: אחר הצהריים. מיקום: המשרד של המנהל. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, מנהל בית הספר, מורה.
(המצלמה עוקבת אחר החבורה והמורה שנכנסים למשרד המנהל ומציגים את האוצר שמצאו)
מנהל: "זה בלתי ייאמן. האוצר הזה יכול להיות בעל ערך היסטורי רב."
מורה: "אנחנו צריכים לשמור על זה בזהירות ולבקש חוות דעת של מומחים."
יואב: "זה יכול לשנות את ההיסטוריה של בית הספר שלנו."
מנהל: "אני מסכים. אבל קודם כל נצטרך להבין את כל הפרטים ולבדוק מי הבעלים האמיתיים של האוצר הזה."
סצנה 4: אולם בית הספר זמן: ערב. מיקום: אולם בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים, מורים.
(המצלמה מתמקדת בטקס בבית הספר שבו החבורה מציגה את האוצר בפני כל התלמידים והמורים)
ליאורה: "אנחנו שמחים וגאים להציג את התגלית שלנו. האוצר הזה הוא חלק מההיסטוריה של בית הספר שלנו."
יואב: "עבדנו יחד קשה כדי למצוא אותו ולפענח את החידות."
דני: "זה היה מסע מרתק ומלמד."
אנה: "ואנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר ותמך בנו בדרך."
(המצלמה מתמקדת בקהל שמוחא כפיים ומחייך. הפרק מסתיים בתחושת הישג ושמחה) פרק סיום
סינופסיס:
בבית ספר תיכון שקט במרכז הארץ, קבוצת תלמידים מגלה סדרת מכתבים מסתוריים שמובילים אותם להרפתקה מדהימה ומסוכנת. המכתבים, שנכתבו בשפת סתרים עתיקה, מצביעים על אוצר סודי שנמצא במקום לא ידוע. בזמן שהם מנסים לפתור את החידות ולמצוא את האוצר, הם מגלים שגם חייהם האישיים מתחילים להשתנות בצורה בלתי צפויה.
דמויות מרכזיות:
ליאורה: תלמידה בת 16, סקרנית ונחושה, המובילה את החבורה במסע המסתורי.
יואב: בן 16, חכם ואסטרטג, שמפתח רגשות כלפי ליאורה.
דני: נער בן 16, חזק ואמיץ, משמש כתומך המרכזי של החבורה.
אנה: בת 17, תלמידה מבריקה אך מסתורית, שמסתירה סוד הקשור לאוצר חברה של תמי אחותה הגדולה של ליאורה.
עומר: בן 16, תלמיד חדש, חכם ורציונלי, מצטרף לחבורה ומסייע להם לפצח את החידות.
פרק 1: "המכתב הראשון"
סצנה 1: הספרייה של בית הספר זמן: בוקר. מיקום: הספרייה של בית הספר התיכון ברמת גן. דמויות: ליאורה, יואב, דני.
(המצלמה מתמקדת בליאורה, שיושבת ליד שולחן בספרייה ומחפשת בספר ישן)
ליאורה: (מגלה מכתב סתרים בתוך הספר) "היי, תראו מה שמצאתי!"
יואב: (מתקרב לשולחן) "מה זה? מכתב ישן?"
דני: (מצטרף) "זה נראה כמו כתב סתרים. מה כתוב שם?"
ליאורה: "אני לא בטוחה. אבל זה נראה כמו משהו מעניין. בואו ננסה לפתור את זה ביחד."
יואב: "אני בעניין. אולי נגלה משהו מרתק."
סצנה 2: הכיתה זמן: צהריים. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, תלמידים נוספים.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב ודני שנכנסים לכיתה ומתחילים לדבר בשקט ליד השולחן)
דני: "ניסיתי לפענח חלק מהמכתב הזה בבית אתמול, אבל זה די מסובך."
יואב: "אולי נצטרך עזרה. ננסה למצוא מישהו שמבין בשפת סתרים."
ליאורה: "אני מכירה מישהי בכיתה של אחותי. היא טובה בדברים כאלה. אני אשאל אותה אחרי הלימודים."
(תלמיד נוסף מגיע ויושב לידם)
תלמיד נוסף: "מה אתם לוחשים שם כל הזמן?"
ליאורה: (מחייכת) "רק עובדים על פרויקט סודי. כשתהיה התקדמות, נעדכן אותך."
סצנה 3: הבית של ליאורה זמן: אחר הצהריים. מיקום: הבית של ליאורה. דמויות: ליאורה, אמא של ליאורה.
(המצלמה מתמקדת בליאורה שיושבת בסלון עם המכתב בידיה, כשאמא שלה נכנסת)
אמא של ליאורה אסתי : "מה זה שיש לך שם? נראה מעניין."
ליאורה: "זה מכתב סתרים שמצאתי בספרייה בבית הספר. אני מנסה לפענח אותו עם חברים."
אסתי: "נראה שיש לך כיוון מעניין. רק תיזהרו ותהיו אחראיים."
ליאורה: "תמיד, אמא. אני אעדכן אותך אם נגלה משהו מרתק."
סצנה 4: הכיתה של אחותה של ליאורה זמן: ערב. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, אחות של ליאורה, אנה.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה שנכנסת לכיתה של אחותה ומחפשת את אנה)
ליאורה: "היי, אנה. רציתי לשאול אם את יכולה לעזור לי במשהו."
אנה: "בטח, מה קורה?"
ליאורה: "מצאתי מכתב סתרים בספרייה ואנחנו לא מצליחים לפענח אותו. הבנתי שאת טובה בדברים כאלה."
אנה: "נשמע מסקרן. תביאי את זה אליי, אני אנסה לעזור."
(המצלמה מתמקדת בפניה של אנה. ליאורה מחייכת והפרק מסתיים במתח)
פרק 2: "החידות מסתבכות"
סצנה 1: הכיתה של אנה זמן: בוקר. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, אנה, יואב, דני.
(המצלמה מתמקדת בליאורה ואנה שיושבות יחד ליד השולחן, בעוד יואב ודני עומדים בצד ומחכים)
אנה: (מחזיקה את המכתב) "המכתב הזה ממש מורכב. נראה כמו כתב סתרים מימי הביניים."
ליאורה: "יש לך רעיון איך לפענח את זה?"
אנה: "יש לי ספר בבית שיכול לעזור לנו. אני אביא אותו מחר לבית הספר."
יואב: "זה נשמע מצוין. אולי נוכל להתקדם סוף סוף."
סצנה 2: חצר בית הספר זמן: צהריים. מיקום: חצר בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, תלמידים נוספים.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב ודני שיושבים בחצר ומדברים בזמן הפסקה)
דני: "אני לא מבין איך אף אחד לא גילה את המכתבים האלה עד עכשיו."
ליאורה: "אולי הם היו מוסתרים היטב. המכתבים האלה נראים ישנים מאוד."
יואב: "מעניין אם יש עוד מכתבים נוספים. אולי נצטרך לחפש יותר בספרייה."
דני: "נשמע כמו תכנית טובה. נתפצל ונחפש כל אחד בכיוון אחר."
סצנה 3: הספרייה של בית הספר זמן: אחר הצהריים. מיקום: הספרייה של בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, מורה.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב ודני שנכנסים לספרייה ומתחילים לחפש ספרים ישנים)
מורה: (ניגשת אליהם) "מה אתם מחפשים כאן?"
ליאורה: "אנחנו מחפשים ספרים ישנים לפרויקט היסטוריה."
מורה: "בסדר, רק תשמרו על השקט והסדר."
(המורה עוזבת והחבורה ממשיכה לחפש בספרים הישנים)
יואב: (מוצא ספר ישן) "היי, תראו את זה! אולי זה יוכל לעזור לנו."
סצנה 4: הבית של אנה זמן: ערב. מיקום: הבית של אנה. דמויות: אנה, ליאורה.
(המצלמה מתמקדת באנה וליאורה שיושבות יחד בסלון עם ספרי סתרים ומכתבים פזורים סביבן)
אנה: "הספר הזה מתאר שיטות פענוח מימי הביניים. אני חושבת שנוכל להשתמש בזה."
ליאורה: "זה נראה מסובך, אבל ננסה את זה."
אנה: (מחייכת) "אני בטוחה שנצליח. בואי נתחיל עכשיו."
(המצלמה מתמקדת על הפרצופים של אנה וליאורה שהתחילו לפענח את המכתב. הפרק מסתיים במתח)
פרק 3: "הסודות נחשפים"
סצנה 1: הספרייה של בית הספר זמן: בוקר. מיקום: הספרייה של בית הספר התיכון ברמת גן. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בליאורה ואנה שיושבות ליד שולחן בספרייה עם ספרי סתרים ומנסים לפענח את המכתב)
ליאורה: "זה הולך ומתברר לנו, אבל יש חלקים שאני עדיין לא מבינה."
אנה: "אני חושבת שאנחנו קרובים. אולי המכתב הזה נכתב בשילוב של כמה שפות."
יואב: (מתקרב עם דני) "יש לנו חדשות! מצאנו עוד מכתב בספר אחר."
דני: "זה מתחיל להיות מעניין מאוד. צריך לפענח את שניהם ביחד."
סצנה 2: הכיתה זמן: צהריים. מיקום: כיתה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים.
(המצלמה עוקבת אחר ליאורה, יואב, דני ואנה שנכנסים לכיתה ומדברים בשקט ליד השולחן)
ליאורה: "נראה שיש קשר בין שני המכתבים. אולי הם מובילים אותנו למקום מסוים."
יואב: "אני חושב שאנחנו צריכים לחפש רמזים נוספים. אולי המכתבים האלו מוסתרים במקומות מסוימים בבית הספר."
דני: "נשמע כמו תוכנית. נתחלק לקבוצות ונחפש בכל פינה."
סצנה 3: חצר בית הספר זמן: אחר הצהריים. מיקום: חצר בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שחופרים בחצר ומחפשים רמזים נוספים)
אנה: "תראו מה שמצאתי! עוד מכתב חבוי מתחת לאבן."
ליאורה: "זה מדהים! כל מכתב מביא אותנו קרוב יותר לפתרון."
יואב: "בואו נקרא אותו ונראה מה הוא אומר."
(המצלמה מתמקדת בליאורה שמחזיקה את המכתב וקוראת בקול רם)
סצנה 4: הבית של יואב זמן: ערב. מיקום: הבית של יואב. דמויות: יואב, ליאורה, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שיושבת בסלון של יואב עם כל המכתבים והספרים מפוזרים סביבם)
יואב: "אני חושב שאנחנו קרובים לפתרון. כל המכתבים מדברים על מקום מסוים."
דני: "אולי זה מקום מסתורי בבית הספר, שלא יודעים עליו."
אנה: "יש מצב שזה קשור לחדר הישן שכולם מדברים עליו."
ליאורה: "בואו נבדוק את זה מחר בבוקר. אני מרגישה שאנחנו על סף גילוי משהו גדול."
(המצלמה מתמקדת על פניהם של החבורה שנראים נרגשים ומלאי ציפייה. הפרק מסתיים במתח)
פרק 4: "הבחירה הגדולה"
סצנה 1: הכיתה הישנה זמן: בוקר. מיקום: הכיתה הישנה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שנכנסת לכיתה ישנה ומאובקת שהייתה סגורה במשך שנים)
ליאורה: "זה המקום שמוזכר במכתבים. תראו את כל הספרים והחפצים הישנים."
יואב: "יש כאן הרבה מה לחפש. בואו נתחלק וננסה למצוא את הרמז האחרון."
דני: "נראה שיש כאן לוח מסתורי עם סמל כלשהו. אולי זה קשור."
אנה: "אני אבדוק את הצד השני של החדר. אולי יש כאן משהו שאנחנו מפספסים."
סצנה 2: חצר בית הספר זמן: צהריים. מיקום: חצר בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שיושבת בחצר עם המכתבים והספרים על ברכיהם ומנסים לפענח את החידה האחרונה)
יואב: "מצאתי משהו! זה נראה כמו תרשים של חדר תת-קרקעי."
ליאורה: "זה חייב להיות המקום שבו האוצר מוסתר. בואו נבדוק את המרתף של בית הספר."
דני: "נשמע מסוכן, אבל אין לנו הרבה זמן. אני מוכן."
אנה: "אני גם. בואו נלך בזהירות ונראה מה נמצא שם."
סצנה 3: המרתף של בית הספר זמן: אחר הצהריים. מיקום: המרתף של בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה עוקבת אחר החבורה שיורדים במדרגות המרתף האפל והחשוך, ומגלים דלת סודית)
ליאורה: "זה חייב להיות כאן. תראו את הסמל שעל הדלת, זה בדיוק כמו בתרשים."
יואב: "בואו נפתח את הדלת בזהירות."
דני: "תקווה שלא יהיה שם שום דבר מסוכן."
אנה: "אם אנחנו צריכים להילחם על האוצר, נעשה זאת יחד."
סצנה 4: החדר התת-קרקעי זמן: ערב. מיקום: החדר התת-קרקעי בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בחבורה שנכנסת לחדר התת-קרקעי ומגלה תיבה ישנה ומפוארת על שולחן אבן)
ליאורה: "הנה זה. זה האוצר שחיפשנו."
יואב: "אני לא מאמין שמצאנו את זה. בואו נפתח ונראה מה יש בפנים."
דני: "זה הרגע שכולנו חיכינו לו. מעניין מה נמצא שם."
אנה: "החלטה שלנו מה נעשה עם זה. אנחנו מוכנים?"
(המצלמה מתמקדת בידיהם הפותחות את התיבה ונראה אור מוזהב עולה מתוך התיבה. הפרק מסתיים במתח)
פרק 5: "התגלית המסתורית"
סצנה 1: החדר התת-קרקעי זמן: בוקר. מיקום: החדר התת-קרקעי בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה.
(המצלמה מתמקדת בידיהם של החבורה הפותחים את התיבה שמצאו בחדר התת-קרקעי. אור מוזהב זורח מתוך התיבה)
ליאורה: "תראו את זה! יש כאן אוצר אמיתי."
יואב: "זה מדהים. לא האמנתי שנמצא משהו כזה."
דני: "מה זה יכול להיות? זה נראה כמו תכשיטים ומסמכים ישנים."
אנה: "יש כאן גם מגילה עתיקה. אולי זה המפתח לכל הסיפור."
סצנה 2: הכיתה הישנה זמן: צהריים. מיקום: הכיתה הישנה בבית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, מורה.
(המצלמה עוקבת אחר החבורה שחוזרים לכיתה הישנה עם האוצר ומתחילים לבחון אותו בקפידה)
ליאורה: "המגילה הזו נראית ממש ישנה. אולי יש כאן רמזים נוספים."
יואב: "בואו נפתח אותה ונקרא מה כתוב."
דני: "רגע, אולי כדאי שנחכה למישהו מבוגר שיעזור לנו להבין את זה."
אנה: "צודק. אולי נבקש עזרה מהמורה להיסטוריה."
(המורה נכנס לכיתה ורואה את האוצר)
מורה: "מה זה שיש לכם שם? איפה מצאתם את זה?"
ליאורה: "מצאנו את זה בחדר התת-קרקעי. זה נראה כמו אוצר עתיק."
סצנה 3: המשרד של המנהל זמן: אחר הצהריים. מיקום: המשרד של המנהל. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, מנהל בית הספר, מורה.
(המצלמה עוקבת אחר החבורה והמורה שנכנסים למשרד המנהל ומציגים את האוצר שמצאו)
מנהל: "זה בלתי ייאמן. האוצר הזה יכול להיות בעל ערך היסטורי רב."
מורה: "אנחנו צריכים לשמור על זה בזהירות ולבקש חוות דעת של מומחים."
יואב: "זה יכול לשנות את ההיסטוריה של בית הספר שלנו."
מנהל: "אני מסכים. אבל קודם כל נצטרך להבין את כל הפרטים ולבדוק מי הבעלים האמיתיים של האוצר הזה."
סצנה 4: אולם בית הספר זמן: ערב. מיקום: אולם בית הספר. דמויות: ליאורה, יואב, דני, אנה, תלמידים נוספים, מורים.
(המצלמה מתמקדת בטקס בבית הספר שבו החבורה מציגה את האוצר בפני כל התלמידים והמורים)
ליאורה: "אנחנו שמחים וגאים להציג את התגלית שלנו. האוצר הזה הוא חלק מההיסטוריה של בית הספר שלנו."
יואב: "עבדנו יחד קשה כדי למצוא אותו ולפענח את החידות."
דני: "זה היה מסע מרתק ומלמד."
אנה: "ואנחנו רוצים להודות לכל מי שעזר ותמך בנו בדרך."
(המצלמה מתמקדת בקהל שמוחא כפיים ומחייך. הפרק מסתיים בתחושת הישג ושמחה) פרק סיום