רעיון שהיה לי

רעיון שהיה לי

החלטתי בעבר, לראות עפ"י המפה בלבד, האם אפשר לתקן את מחלף גלילות, אחד המחלפים הכי נוראיים בארץ לדעתי, שנבנה טלאי על טלאי על טלאי.
הבעיה העיקרית לדעתי בצמד המחלפים הוא ריבוי הגשרים והפניות הגורמות להוריד את מהירות הנסיעה מ-90 עד 100 קמ"ש ל-30 עד 50 קמ"ש' במקרה הטוב.
לקח לי מעט זמן ליצור את זה, כל השרטוטים נעשו בתכנת גוגל ארת', ע"י שימוש באפשרות של חיבור נקודות וחישוב מסלול. התכנון עצמו הוא מן הסתם סקיצה בסיסית ביותר.
הקו הצהוב מייצג את הכניסה לת"א מכביש 2.
הקו הירוק מייצג את היציאה מת"א מכביש 20.
הקו הורוד מייצג את היציאה מדרך נמיר והכניסה לת"א מכביש 5.

1. היכן שסימנתי את הספרה 1, הכביש הירוק יהיה גשר שיעבור מעל למסילת הברזל ומעל לנתיבי איילון מכיוון הרצליה. הכביש הצהוב יכול להשאר בגובה הקרקע.
2. בעקבות כך, ביטלתי את הפנייה ימינה בגלילות מערב לבאים מכיוון מזרח והחלפתי אותה בצומת (כפי שחצי מהמחלף עובד כבר היום), בהנחה שאלו הרוצים להגיע לצפון מכביש 20 יעשו זאת ע"י הכביש החדש, אלו שירצו לעשות זאת מכיוון כביש 5 יוכלו לפנות צפונה בגלילות מזרח ולהמשיך בכביש החדש, ואלו שיירצו להגיע לסינמה-סיטי מכביש 20 יוכלו לעשות זאת לפי נקודה 5, שבה הכביש נכנס מתחת לדרך המהירה, בדומה למחלף שפיים, למשל.
3. החיבור שבו הנהגים הנוסעים מדרך נמיר יוכלו להתחבר לכביש 2. החיבור יהיה ממונהר מתחת לדרך המהירה.
4. הגשר הקיים שבמחלף הסירה ישמש רק את הנהגים המעוניינים לנסוע מכביש 2 לכיוון דרך נמיר או כביש 5. במקביל לו ייבנה גשר חדש ממזרח לגשר הקיים שישרת את הכביש החדש. תהייה גישה מלאה לכיוון הרצליה והרצליה פיתוח מכל הכיוונים, וכן גם ההיפך. זה אולי לא נראה הכי ברור ואולי לא בחרתי בתצורה המתאימה למחלף, אבל מדובר רק ברעיון.
5. גישה נוחה לבאים מכביש 20 לסינמה סיטי, כמו שהצגתי בסעיף 2.
6. ביטול הגשר הנוראי, שלא ברור מי המהנדס שהסכים לקחת על אחריותו את אישור הבנייה שלו. לפי התוכנית שלי, לא יהיה בו כל צורך והתנועה במחלף תוכל לזרום.
7. סוג של לולאה, כדי שגם הבאים מכיוון צפון יוכלו להכנס למתחם סינמה-סיטי. הסיבה העיקרית שבגללה ייחסתי חשיבות רבה לסינמה סיטי, היא הפוטנציאל שיש למקום לבניית חניוני ענק לנכנסים לת"א, והפעלת שאטלים משם (ע"י הקו הירוק של הרכבת הקלה שגם ככה עתיד לעבור שם וע"י אוטובוסים).

האם נראה לכם שהחשיבה שלי בבניית המחלף החדש הגיונית ומעשית, האם יש סיכוי שמשהו כזה יקרה בעתיד? האם אתם חושבים שאני מטורף?
האם להראות לכם רעיונות תחבורתיים ואורבניים אחרים שהיו לי? הייתי שמח לפידבק כלשהו של אנשים מהתחום... אם אתם לא משוכנעים שאני פסיכופט שעדיף שייתרחק מהפורום, כמובן.
תודה שקראתם, סליחה על החפירה.
שבת שלום, וחג שמח!

לינק לגודל המקורי של התמונה, במידה וזה לא אפשרי במערכת תפוז:
http://img40.imageshack.us/img40/3184/53203602.jpg
 

yairp4

Active member
כל זה לא כל כך רלוונטי

כביש 20 מתוכנן להמשיך צפונה עד לחיבור עם כביש החוף בשפיים, מה שבעצם יעביר חלק גדול מהתנועה מהקטע הבעייתי של כביש החוף באיזור כפר שמריהו והרצליה ישירות לתוך האיילון. כתוצאה מזה יפחת העומס במחלף גלילות מערב ובגשר הבעייתי במחלף גלילות מזרח (נקודה 6 שלך). מה שכן יהיה חסר במחלף גלילות מזרח אחרי ההארכה של כביש 20 הוא חיבור נוח מצפון לדרך נמיר ול-5 מזרח, ושניהם בתכנון למיטב ידיעתי.

אאל"ט המשך כביש 20 הוא חלק מפרוייקט כביש 531 שהתחילו בביצוע שלו ממש עכשיו, מה שאומר שתוך 3-4 שנים רוב הבלגאן הזה יפתר.
 
תודה

מן הסתם זה לא רלוונטי מעוד סיבות, כמו: אני אף אחד ומשום מקום ואין סיבה שמישהו מהאנשים שמקבלים החלטות כמו בניית מחלף, בכלל אכפת לו מה הראו באיזה פורום...
לגבי המשך כביש 20, מעולם לא שמעתי על המשך הכביש רק עד שפיים. זה בהחלט פיתרון לא רע. כנראה יותר טוב משלי... כנראה שלא ייצא לי בחיי לראות את הגשר של גלילות מזרח מפורק.
בכל מקרה, חלק מהרעיון כן ישים ואפשרי כמו החניון בסינמה-סיטי, למשל.
 

yairp4

Active member
יש איזשהו תכנון מעורפל להמשיך את כביש 20

עד לחדרה, אבל ההמשך הזה עוד רחוק מאוד וספק אם אי פעם יתבצע, וכרגע הקטע היחיד שאושר הוא עד שפיים. מעט מצפון למחלף עם 531 כביש 20 יפנה צפון-מערבה לכיוון כביש החוף ויתחבר איתו באופן ישיר בתחומי מחלף חוף השרון.
 
על התכנית עד חדרה שמעתי

הירוקים התנגדו והתכנית התבטלה לבנתיים.
החליטו במקום להמשיך את האיילון עד חדרה, להוסיף נתיב שלישי לכביש החוף מנתניה ועד זכרון יעקב. כרגע גם זה בהקפאה בגלל התנגדות של מועצות מקומיות.
 

oschlick

New member
הארכת איילון צפון עד חדרה מיותרת והזויה

זה כמו להאריך את איילון דרום עד אשקלון. עוד מעט כל המדינה תהיה לאורך נתיבי איילון וזהו.
 

luckydude

Active member
אכן


החיבור בשפיים מייתר שיפורים למחלף גלילות.

אגב, פעם הבעייה הכי משמעותית בקטע הזה היה צומת כפר שמריהו שהיו בו פקקים חבל על הזמן ולקח שנים עד שאיפשרו סוף סוף לבנות שם מחלף. עם הארכת נתיבי איילון צפונה, 25 שנה בערך אחרי בנייתו, כמות התנועה בו תפחת משמעותית.
 

אורי404

New member
אכן הארכת איילן ביחד עם כביש 531

ליתר דיוק הוספת שתי מסילות רכבת בקטע תל אביב-הרצליה. העתקת המסילות באזור כפר שמריהו וכן הפרדה מפלסית שם.
כאמור הארכת נתיבי איילון לרשפון וחיבור לכביש 531.
תאריך סיום, שאמור להיות הוא יוני 2015.
 

yairp4

Active member
וכמובן שתמשיך להעלות רעיונות

זאת המטרה של הפורום.
אני אמנם לא איש מקצוע בתחום התשתיות (או הפסיכולוגיה), אבל לדעתי אם מישהו חושב שאתה פסיכופט אתה מוזמן להתעלם ממנו...
 
בכל אזור הסינמה סיטי יש תוכניות מאושרות

לאזור התעשייה המערבי החדש של רמת השרון, שמשתרע ממחלפי גלילות עד גבול הרצליה, ובין נתיבי איילון לכביש החוף (חצי מהשטח הוא אזור הרוס סביבתית והחצי השני הוא קרקעות חקלאיות מעובדות).

הליכים משפטיים נגד פולשים בקרקע עיכבו את הביצוע עד כה, אך דומה שהחסמים הסטטוטוריים הוסרו, ואולי כבר בשנה-שנתיים הקרובות יתחילו לבנות שם.

כמדומני אמור להיות גם מחלפון חדש בין גלילות מערב והסירה.

בכל מקרה, לא רק שלא מתוכננים חניוני ענק בסינמה סיטי, אלא גם חלק לא קטן מהחנייה הקיימת אמור להתבטל עם הקמת אזור התעשייה.
 

amithi1

New member
לא מחלפון, מחלף

מתוכנן לקום מחלף הרב מכר באזור הסינמה סיטי. גם אזור התעשיה של הרצליה צפוי להמשיך דרומה עד לקרבת צומת גלילות. מחלף הרב מכר יאפשר כניסה מצפון ומדרום הן להרצליה והן לכיוון אזור התעשיה של רמת השרון.
 
למעלה