רעיון שהיה לי
החלטתי בעבר, לראות עפ"י המפה בלבד, האם אפשר לתקן את מחלף גלילות, אחד המחלפים הכי נוראיים בארץ לדעתי, שנבנה טלאי על טלאי על טלאי.
הבעיה העיקרית לדעתי בצמד המחלפים הוא ריבוי הגשרים והפניות הגורמות להוריד את מהירות הנסיעה מ-90 עד 100 קמ"ש ל-30 עד 50 קמ"ש' במקרה הטוב.
לקח לי מעט זמן ליצור את זה, כל השרטוטים נעשו בתכנת גוגל ארת', ע"י שימוש באפשרות של חיבור נקודות וחישוב מסלול. התכנון עצמו הוא מן הסתם סקיצה בסיסית ביותר.
הקו הצהוב מייצג את הכניסה לת"א מכביש 2.
הקו הירוק מייצג את היציאה מת"א מכביש 20.
הקו הורוד מייצג את היציאה מדרך נמיר והכניסה לת"א מכביש 5.
1. היכן שסימנתי את הספרה 1, הכביש הירוק יהיה גשר שיעבור מעל למסילת הברזל ומעל לנתיבי איילון מכיוון הרצליה. הכביש הצהוב יכול להשאר בגובה הקרקע.
2. בעקבות כך, ביטלתי את הפנייה ימינה בגלילות מערב לבאים מכיוון מזרח והחלפתי אותה בצומת (כפי שחצי מהמחלף עובד כבר היום), בהנחה שאלו הרוצים להגיע לצפון מכביש 20 יעשו זאת ע"י הכביש החדש, אלו שירצו לעשות זאת מכיוון כביש 5 יוכלו לפנות צפונה בגלילות מזרח ולהמשיך בכביש החדש, ואלו שיירצו להגיע לסינמה-סיטי מכביש 20 יוכלו לעשות זאת לפי נקודה 5, שבה הכביש נכנס מתחת לדרך המהירה, בדומה למחלף שפיים, למשל.
3. החיבור שבו הנהגים הנוסעים מדרך נמיר יוכלו להתחבר לכביש 2. החיבור יהיה ממונהר מתחת לדרך המהירה.
4. הגשר הקיים שבמחלף הסירה ישמש רק את הנהגים המעוניינים לנסוע מכביש 2 לכיוון דרך נמיר או כביש 5. במקביל לו ייבנה גשר חדש ממזרח לגשר הקיים שישרת את הכביש החדש. תהייה גישה מלאה לכיוון הרצליה והרצליה פיתוח מכל הכיוונים, וכן גם ההיפך. זה אולי לא נראה הכי ברור ואולי לא בחרתי בתצורה המתאימה למחלף, אבל מדובר רק ברעיון.
5. גישה נוחה לבאים מכביש 20 לסינמה סיטי, כמו שהצגתי בסעיף 2.
6. ביטול הגשר הנוראי, שלא ברור מי המהנדס שהסכים לקחת על אחריותו את אישור הבנייה שלו. לפי התוכנית שלי, לא יהיה בו כל צורך והתנועה במחלף תוכל לזרום.
7. סוג של לולאה, כדי שגם הבאים מכיוון צפון יוכלו להכנס למתחם סינמה-סיטי. הסיבה העיקרית שבגללה ייחסתי חשיבות רבה לסינמה סיטי, היא הפוטנציאל שיש למקום לבניית חניוני ענק לנכנסים לת"א, והפעלת שאטלים משם (ע"י הקו הירוק של הרכבת הקלה שגם ככה עתיד לעבור שם וע"י אוטובוסים).
האם נראה לכם שהחשיבה שלי בבניית המחלף החדש הגיונית ומעשית, האם יש סיכוי שמשהו כזה יקרה בעתיד? האם אתם חושבים שאני מטורף?
האם להראות לכם רעיונות תחבורתיים ואורבניים אחרים שהיו לי? הייתי שמח לפידבק כלשהו של אנשים מהתחום... אם אתם לא משוכנעים שאני פסיכופט שעדיף שייתרחק מהפורום, כמובן.
תודה שקראתם, סליחה על החפירה.
שבת שלום, וחג שמח!
לינק לגודל המקורי של התמונה, במידה וזה לא אפשרי במערכת תפוז:
http://img40.imageshack.us/img40/3184/53203602.jpg
החלטתי בעבר, לראות עפ"י המפה בלבד, האם אפשר לתקן את מחלף גלילות, אחד המחלפים הכי נוראיים בארץ לדעתי, שנבנה טלאי על טלאי על טלאי.
הבעיה העיקרית לדעתי בצמד המחלפים הוא ריבוי הגשרים והפניות הגורמות להוריד את מהירות הנסיעה מ-90 עד 100 קמ"ש ל-30 עד 50 קמ"ש' במקרה הטוב.
לקח לי מעט זמן ליצור את זה, כל השרטוטים נעשו בתכנת גוגל ארת', ע"י שימוש באפשרות של חיבור נקודות וחישוב מסלול. התכנון עצמו הוא מן הסתם סקיצה בסיסית ביותר.
הקו הצהוב מייצג את הכניסה לת"א מכביש 2.
הקו הירוק מייצג את היציאה מת"א מכביש 20.
הקו הורוד מייצג את היציאה מדרך נמיר והכניסה לת"א מכביש 5.
1. היכן שסימנתי את הספרה 1, הכביש הירוק יהיה גשר שיעבור מעל למסילת הברזל ומעל לנתיבי איילון מכיוון הרצליה. הכביש הצהוב יכול להשאר בגובה הקרקע.
2. בעקבות כך, ביטלתי את הפנייה ימינה בגלילות מערב לבאים מכיוון מזרח והחלפתי אותה בצומת (כפי שחצי מהמחלף עובד כבר היום), בהנחה שאלו הרוצים להגיע לצפון מכביש 20 יעשו זאת ע"י הכביש החדש, אלו שירצו לעשות זאת מכיוון כביש 5 יוכלו לפנות צפונה בגלילות מזרח ולהמשיך בכביש החדש, ואלו שיירצו להגיע לסינמה-סיטי מכביש 20 יוכלו לעשות זאת לפי נקודה 5, שבה הכביש נכנס מתחת לדרך המהירה, בדומה למחלף שפיים, למשל.
3. החיבור שבו הנהגים הנוסעים מדרך נמיר יוכלו להתחבר לכביש 2. החיבור יהיה ממונהר מתחת לדרך המהירה.
4. הגשר הקיים שבמחלף הסירה ישמש רק את הנהגים המעוניינים לנסוע מכביש 2 לכיוון דרך נמיר או כביש 5. במקביל לו ייבנה גשר חדש ממזרח לגשר הקיים שישרת את הכביש החדש. תהייה גישה מלאה לכיוון הרצליה והרצליה פיתוח מכל הכיוונים, וכן גם ההיפך. זה אולי לא נראה הכי ברור ואולי לא בחרתי בתצורה המתאימה למחלף, אבל מדובר רק ברעיון.
5. גישה נוחה לבאים מכביש 20 לסינמה סיטי, כמו שהצגתי בסעיף 2.
6. ביטול הגשר הנוראי, שלא ברור מי המהנדס שהסכים לקחת על אחריותו את אישור הבנייה שלו. לפי התוכנית שלי, לא יהיה בו כל צורך והתנועה במחלף תוכל לזרום.
7. סוג של לולאה, כדי שגם הבאים מכיוון צפון יוכלו להכנס למתחם סינמה-סיטי. הסיבה העיקרית שבגללה ייחסתי חשיבות רבה לסינמה סיטי, היא הפוטנציאל שיש למקום לבניית חניוני ענק לנכנסים לת"א, והפעלת שאטלים משם (ע"י הקו הירוק של הרכבת הקלה שגם ככה עתיד לעבור שם וע"י אוטובוסים).
האם נראה לכם שהחשיבה שלי בבניית המחלף החדש הגיונית ומעשית, האם יש סיכוי שמשהו כזה יקרה בעתיד? האם אתם חושבים שאני מטורף?
האם להראות לכם רעיונות תחבורתיים ואורבניים אחרים שהיו לי? הייתי שמח לפידבק כלשהו של אנשים מהתחום... אם אתם לא משוכנעים שאני פסיכופט שעדיף שייתרחק מהפורום, כמובן.
תודה שקראתם, סליחה על החפירה.
שבת שלום, וחג שמח!
לינק לגודל המקורי של התמונה, במידה וזה לא אפשרי במערכת תפוז:
http://img40.imageshack.us/img40/3184/53203602.jpg