רעש הג'מבואים העתידי – פירורי מידע

איליה40

New member
רעש הג'מבואים העתידי – פירורי מידע

שניתן להסיג במקורות הרשמיים:

http://caa.gov.il/index.php?option=com_content&view=article&id=830&Itemid=459

מה שהיה קיים עד כה זו "תבנית התפעול המבצעי של נתב"ג לאחר גמר פרוייקט שדרוג התשתיות" מאוקטובר 2012 (מסמך 9 מבין "מסמכים רשמיים של רת"א"). אך מפרוטוקול הדיון עם ראש העיר כפר סבא (מסמך 2) ניתן ללמוד שמימים אלה אמורה לצאת התוכנית המעודכנת.

בינתיים, כפי שניתן לראות, מי שהולך לספוג ע"פ המסמכים הקיימים, אלה השכונות המזרחיות של כפר סבא והמושבים צפונה מרעננה: שפיים ובצרה.

אני מצרף גם מפה מתוך אחד המסמכים. מה שמדאיג הוא איזשהו מסלול שעובר לכאורה מעל כביש 4. המפה מאוד קשה להבנה.

כך או כך בימים הקרובים אמורה להתפרסם התבנית המעודכנת ונהיה חכמים יותר.
 

איליה40

New member
ועוד פירור מידע

בישראל בד"כ טרם זכינו לפגוש בג'מבואים בגובה 6000-5000 רגל, כפי שזה אמור להיות צפונית לרעננה, כי הרי במסלול הקודם הם הגיעו לגובה זה הרחק מעל הים. בחיפוש אינטרנטי מצאתי כמה דברים:

1) את מדידות הרעש מבצעים מתחת לגובה 5500 רגל:

http://www.caa.co.uk/docs/68/arrivalscode.pdf

(ראה עמוד 7)

2) ברחבי העולם מתנהלים מאבקים על אישורי טיסה מעל הערים הגדולות (למשל מעל מוסקווה ועוד כמה מקומות), כאשר העיריות דורשות שלא לרדת מגובה של 8 קילומטר, ואילו רשויות שדות התעופה – 1.5 קילומטר, שזה יוצא בערך 5500 רגל. הטענה היא ש-5500 רגל זה בכל זאת די רועש. מעניין מה עושה עיריית רעננה בנדון אם בכלל.
 
למעלה