רפאל- מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

oreldi

New member
רפאל- מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

הדיווח מופיע גם בבלוג

לפני כשנה וחצי כתבתי כאן על רפאל. ערכתי אז ביקור בסופשבוע בשעות הצהריים, אז מוגשת עסקית סופשבוע של רפאל.
היה זה ביקור נפלא, עם חווית אוכל ושירות נהדרת. היה זה אחד הביקורים הכי מהנים שהיו לי במסעדות בשנים האחרונות. הכל היה מוקפד לעילא ולעילא, מהמסד עד הטפחות
חזרתי לרפאל אחרי כשנה וחצי. עסקית סופשבוע עדיין מוגשת באותה מתכונת. המחיר עלה מעט ל- 145 שקל לאדם, מחיר שהוא עדיין הוגן מאוד לדעתי. תמיד טוב לחזור למקום מוכר שעושה אוכל טעים, על אף שחלק גדול מהמנות אני מכיר.

אז איך היה שם?

אפשר לחלק את זה לשניים. אבל שני חלקי המשוואה אינם מחמיאים. הראשון, הפחות גרוע, היה האוכל. ב"פחות גרוע" הכוונה היא לאוכל בינוני, לא מוקפד, לא מאוזן ומנה עיקרית אחת עם מראה נורא במיוחד. אבל זה לא היה רע כמו השירות. את חווית השירות אפשר לכנות במילה אחת- פארסה. בשתי מילים- קריסה טוטאלית.
בשירות כל כך גרוע וכושל לא נתקלתי הרבה זמן במסעדה שמכבדת את עצמה. מערך השירות כאן הזכיר לי את קפה קפה או כל רשת אחרת ידועה לשמצה שם כמעט אף פעם לא זכיתי לשירות ראוי. ואם אני משווה את רפאל לקפה קפה- זה אומר הכל.


תחילה, הגיע הלחם מכמה סוגים עם חמאה בצד. הלחם היה פריך וטעים. רק כעבור כ-20 דקות הגיעה הפוקצ'ה המפורסמת של רפאל. גם היא היתה טעימה כרגיל, על אף שבחלקה הקטן היתה שרופה. פוקצ'ה דומה מאוד, אגב, מגישים במסעדת שמונה בכיכר רבין.

שאר המנות היו מקרל עם שמנת חמוצה, חומוס, סיגרים עם חלקי פנים, קישוא וכרישה, סלט עלים ארומטיים (אנדיב) ולבבות חסה בויניגרט חרדל ופרמזן, שעועית בובאס ותרד, סלט עגבניות צבעוניות עם גבינת המאירי, כרוב שחור ובצל וגבינת קשקבל, כרוב ממולא באורז בסמטי וטלה, חציל שרוף עם יוגורט ורשאד וסלט עגבניות חריף (שהחליף את הארטישוק). רובם היו לא טעימים- תפלים, או קרים מדי (חציל ביוגורט), או מרים מאוד (סלט העלים עם אנדיב שתלטן במיוחד שלא אוזן בשום טעם אחר) היה חסר מאוד הטאץ', האיזון, התיבול שיתן קצת שמחה. היחידים שהיו טובים היה הסיגרים והמקרל. החומוס היה לא רע אבל דליל מדי. גם הוא היה רחוק מלהזכיר את החומוס בביקור הקודם שלי כאן
כל סט הפתיחה הזה הרגיש כמו סט של שיפודיה בינונית



עברנו לעיקריות. רצינו בהתחלה נתח קצבים וספגטי ראש לוקוס. אמרנו למלצרית.
מה היתה תשובתה? "אה...אין היום נתח קצבים". זה אחרי כ10 דקות מרגע קבלת התפריטים. למה אי אפשר היה להגיד במעמד הנחת התפריט אילו מנות חסרות? למלצרית הפתרונות.
בקיצור לקחנו סינטה.

כעבור 25-30 דקות המנות העיקריות הגיעו. ממש לא היינו לחוצים, אפילו לא היה אכפת לי לחכות עוד כדי שיירד קצת האוכל של המנות הראשונות, אבל מן הראוי היה לעדכן אותנו על העיכוב.
אבל זה עוד היה טוב לעומת ההתרחשות בשולחן סמוך אלינו שהמתין מעל 45 דקות למנות הראשונות !

* ספגטי ראש לוקוס עם קרם עגבניות פיקנטי ובזיליקום. הגיע המנה והבטתי בה כלא מאמין. היא נראתה נורא, כאילו הטבח השליך את הפסטה והדג על הצלחת. מראה לא מושך בעליל. כל מה שקשור לצילחות מרשים שמצטלם טוב זה לא כזה חשוב בעיני, העיקר שיהיה טעים, ובכל זאת, איזשהו סטנדרט מינימלי של הגשה, בטח במסעדה כמו רפאל, מן הראוי שיהיה. בהגשה כל כך מזעזעת מזמן לא נתקלתי במסעדה שמכבדת את עצמה. נורא.
הטעם המשיך את ההגשה. חריף חריף ועוד קצת חריף. חוסר איזון בולט, רק חריף, קרם עגבניות, בזיליקום, כל אלה לא הורגשו אלא רק החריף שהשתלט על הכל. כל קשר בין המילה "פיקנטי" בתפריט למה שהיה בפועל מקרי בהחלט. ברוב המסעדות אין לי בעיה עם מנות שמוגדרות חריפות. אבל כאן זה היה חריפות מוגזמת מאוד. לפחות חתיכות הדג היה רכות ועסיסיות, אבל ברוב המנה לא נגעתי.

* סטייק סינטה עם ירקות שורש ויין אדום, בתוספת של 25 שקל. יופי של סטייק. לא מעולה כמו הסטייקים הקודמים שאכלתי כאן, אז היה טעם של יין אדום שהוסיף מאוד ואילו עכשיו פחות, אבל עדיין, הסטייק היה עסיסי וטעים מאוד. במעט מאוד מקומות נהניתי מסינטה בשנה האחרונה. הדסון, הוטל מונטיפיורי, מלגו ומלבר- בכולם אכלתי סינטה בינונית ומטה. הסינטה הזו היתה ברמה אחרת.


שורה תחתונה: יצאתי ולא האמנתי למה שקרה פה. מה קרה לרפאל? האם זו נפילה חד פעמית? אולי מבחינת האוכל. לא יודע. יתכן שכן יתכן שלא. קשה לדעת. אבל התנהלות שירותית כל כך חובבנית ומביכה כמו זו שהיתה כאן לא היתה מהסוג החד פעמי. שירות טוב יכול היה לסייע במקרה של הארוחה הזו עם למשל טיפול בבתקלות שעולות, זמינות גבוהה, יחס אישי- אלה דברים שיכולים היו לסייע ולגרום לי לצאת בתחושה יותר טובה מהמסעדה, גם כשהאוכל בינוני. כאן השירות היה גרוע בכל מובן- בעיקר מדובר היה בתזמונים הלא סבירים של יציאת המנות, כפי שציינתי לעיל; במלצרים שקשה מאוד היה להשיג אותם (המלצרית שלנו שירתה שולחנות גם בקצה השני של המסעדה. פלא שאי אפשר היה להשיג אותה?).; בדברים שנאלצנו לבקש מספר פעמים, כגון מים וחשבון, עד שאפילו במקרה אחד קמתי בעצמי לבקש. וכו' וכו'. מערך השירות כאן היה בקריסה טוטאלית. אין לי בכלל ספק שזה לא משהו מקרי וחד פעמי, ולא בעיה במלצרית ספציפית. היתה כאן בעיה יותר עמוקה.

רפי כהן היה במסעדה בעת הביקור. אין לי ספק שאכפת לו, אולם בשורה התחתונה- כרגע רע ברפאל. משהו לא טוב עובר על המסעדה. לא אחזור כל כך מהר, זה בטוח









 

gastro101

New member
אם תבדקי דיווחים כאן מחצי שנה אחרונה- רפאל עיקביים

היו מספר דיווחים על שרות גרוע ועל הדרדרות האוכל
ואם רפי היה במסעדה- מדובר בתעלומה. היית צריכה לבקש שיגש לשולחן ולברר מה קורה שם
גם אני הייתי מאוהבות המסעדה כולל ארוחת סוף השבוע אבל מקבץ דיווחים לאחרונה הוריד את רפאל מהמחשבה אפילו
חבל מאד
 

oreldi

New member
תבדוק, לא תבדקי


נכנסתי עכשיו למנוע החיפוש של גרר, והיו מעט דיווחים כאן על רפאל בחודשים האחרונים. רק אחד היה שלילי מאוד של moshesh37. עוד אחד של אורנית היה חיובי, ועוד אחד של אבנר היה בינוני. אבל באתר eat2 ראיתי דיווחים מאוד שליליים שמזכירים את מה שאני חוויתי.
רפי היה במסעדה, אבל לא רציתי לגשת אליו ולהתחיל להתעמת, בשלב מסוים אחרי יותר בקשות מהמלצרית שנשכחו ניגשתי למישהו שנראה כמו סמכות בכירה יותר וביקשתי מים או חשבון או מה שזה היה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למנוע החיפוש מוכנסות (למיטב הבנתי) רק ביקורות מלאות

בפורום נכתבות לא מעט ביקורות כבדרך אגב, וגם אני זוכרת שקראתי כאן בחודשים האחרונים לא מעט דברים רעים על המסעדה (אין לי ניסיון אישי, לא אכלתי בה מעולם).
 

Gרר

New member
מיטב ידיעתך צודק


בכל הקשור לדיווחים מחו"ל אני יותר מתירני כי גם טיפ קטן יכול מאד לעזור אבל בכל הקשור למסעדות בארץ נכנסים בדרך כלל רק דיווחים מלאים.

לא לתפוס אותי באיזה דיווח פה ושם שלא עונה על הכללים כי הקיטלוג הוא ידני, מה שאומר - חשוף לטעויות אנוש.
 

oreldi

New member
יכול להיות שפספסתי

יכול להיות גם שרציתי לפספס
כי היו לי חוויות טובות ברפאל
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ניב גלבוע (24/7/16): למה ״רפאל״ של רפי כהן לא תשרוד את 2016

פעם רפי כהן העז וניצח. הוא הביא את המטבח המרוקאי למסעדה עילית וזכה במחמאות. מכל זה נשאר הד רחוק. המסעדה הפכה לטיטאניק קולינרית, שחיה בקושי על אדי הדיזל של ההצלחה של פעם
http://www.nivgilboa.co.il/?p=2244
וגם בתגובות אנשים מספרים על חוויות גרועות...
 

oreldi

New member
לאנטיפת וגס הרוח הזה אני לא מתיחס

כותרת מרושעת שנובעת מרוע טהור. מישהו כתב לו בתגובות שחבל שבמקום לעזור למסעדות הוא מנסה לסגור מסעדות. יש אנשים מאחורי המסעדה הזו. אני בניגוד אליו, מקווה שרפאל תצא מהבוץ ותחזור לימים הטובים, שהיו עד לא מזמן.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי מושג מה מזכה אותו בכינויים האלה. הביקורת הייתה הוגנת

ואין שום רוע טהור בהערכה שעסק המזלזל בלקוחותיו ומספק אוכל ירוד ושירות גרוע במחיר גבוה ייסגר. מכיוון שאלה הדיווחים על המסעדה בחודשים האחרונים, לבעליה כנראה לא אכפת מה חושבים הלקוחות, ועסק כזה ראוי להיסגר. אני לא מבינה למה לגונן עליו ולהאשים את המבקר (שבעבר דווקא הגיע לערוך שם ביקור חוזר אחרי שהיו תלונות לרעה, ונתן ביקורת שהכול אחלה בחלה ואין ירידה ברמה).
 

oreldi

New member
אם ראית חלק מהביקורות שלו בטלויזיה

אז ההתנהגות הגועלית שלו מזכה אותו בקלות במקום הראשון בין כל האנשים שמופיעים בטלויזיה בתואר "אנטיפת וגס רוח מספר אחת שהופיע אי פעם בטלויזיה. ללא מתחרים בכלל.
ובקשר לזה שהמסעדה תיסגר- רוע טהור. שיתן ביקורת שלא היה טוב, אבל שלא "יעריך" שהם יסגרו. רבאק, מדובר במפעל חיים של בן אדם, אחד השפים הגדולים שצמחו פה. ומקום עבודה לעשרות אנשים. לא צריך עוד יותר להוסיף שמן למדורה, חוץ מהביקורת שהיא לגיטימית לגמרי, ולהתנהג ברשעות כאחרון הטוקבקיסטים. אבל אולי זה רק אני
.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ראיתי בהחלט, ואין לי מושג לאיזו "התנהגות גועלית" אתה מתייחס

לא ראיתי שום גסות רוח או אנטיפטיות אלא ביקורות סבירות לחלוטין, הוגנות, מנומקות, לא מרושעות כלל. גם במקרים שבהם המסעדה לא שיתפה פעולה או היו לו סיבות לקטול, אם האוכל היה טעים הוא הודה בכך מפורשות. מדהים איך דווקא הוא סופג כאן קיתונות של השמצות לעומת שגיא כהן, למשל.

בעסקים אין סנטימנטים; הלקוחות משלמים ממיטב כספם ומצפים לתמורה הולמת. עסק שאינו מתפקד, דינו להיסגר. מסעדה שנוהגת כך בלקוחותיה, לא באופן חד פעמי אלא בקביעות תיסגר. זה לא רוע, זו מציאות סבירה, הגיונית וראויה. למסעדה כזאת אין זכות קיום ואין הצדקה. גלבוע לא איחל לה להיסגר, הוא לא קילל אף אחד. הוא כתב בצורה ישירה וברורה:

כמו שאמרתי, תמיד היתה לי סימפטיה לרפי כהן. שאול אברון הכיר בינינו, הוא מאד אהב את רפי ובעיקר את ידי הזהב שלו. אבל משהו השתבש בצורה שאיננה בת תיקון. ״רפאל״ של רפי כהן זו מסעדה שכבר מתה, אבל עדיין לא גילתה שהיא כזו. זה יקרה בקרוב, אלא אם מישהו שם יתעשת.

אם זה אכן מפעל חיים של אדם, ראוי שאותו אדם יתאפס על עצמו וישקם את המפעל במקום לאפשר לו להידרדר כך. את הסועדים כיום לא צריך לעניין שפעם היה שם טוב, הם משלמים עכשיו, על החוויה בהווה, לא על תהילת עבר. אני באמת לא מצליחה להבין מהיכן האמפתיה למסעדה שגבתה ממך מחיר לא הוגן ולא סיפקה תמורה, ושוב, לא באופן חד פעמי.

כתבו על כך כאן, כתבו במקומות אחרים שגם אתה התייחסת אליהם, אז פתאום אתה מתנפל על ניב גלבוע כי הוא אומר בצורה ישירה וכנה את הכתובת שעל הקיר, דברים שגם אחרים כבר אמרו? (ושוב, בעבר הוא פרגן למסעדה ולכהן, ויותר מפעם אחת). אני לא רואה כאן שום רשעות. בעיניי חוסר ההוגנות היחיד הוא שלך כלפיו, כי אתה תקפת אותו אישית במילים מכוערות על ביקורת לגיטימית. בעל המסעדה גובה מחיר יקר ולא מספק תמורה, הוא זה שנכשל בעבודתו. לא המבקר שהצביע על כך וכתב ביקרות נכונה, הוגנת ומנומקת.

מתוך תכנית "הצינור" – הסבר (מנומק והוגן מאוד בעיניי) של גלבוע על הביקורת בבלוג:
http://food.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1200839
בסוף האייטם תגובה מביכה של רפי כהן שגם היא לגופו של אדם ולא לגופו של עניין. כהן האשים את גלבוע במשהו אישי נגדו, והתעלם לחלוטין מהביקורת עצמה. לא הייתה שום התייחסות לבעיות המהותיות שעלו בה. זה בעיניי לא רציני. לו היה מדובר רק בגלבוע, אפשר היה לחשוד שאולי זו באמת ונדטה אישית (נגיד). לנוכח הצטברות הביקורות השליליות על המסעדה, זה לא רק גלבוע, זה לא אישי, וזו לא מעידה חד פעמית. בתור אדם שזה "מפעל חייו" ראוי היה שהוא יתייחס אליו בכבוד, ובעיקר לכספם של לקוחותיו. כפי שציינתי, מעולם לא ביקרתי במסעדה, איני מכירה אף אחד מהמעורבים אישית ואין לי סנטימנטים או נוסטלגיה; אובייקטיבית, לנוכח התיאורים שקראתי (עוד לפני הביקורת של גלבוע, נתקלתי בה רק אמש) גם לא הייתי נכנסת לנסות (כיום).
 

salo22

New member
הוא גם קשקשן מקצועי בתחום האוכל לפחות

ומסתבר שבארץ אפשר להתפרנס מזה. אגב צריך להיות מישהו מאוד מאוד פאתטי כדי להתחזות לאחיו ולצפות להטבות במסעדות וצריך להיות ממול מישהו פאתטי X 4 כדי באמת להתפתות לשטות מוחלטת כזו. דרושה גם מידה לא קטנה של פאתטיות כדי להביא סיפור עלוב ולא מעניין כזה לידיעת הציבור ולנסות לייצר ממנו "ידיעה".
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין לי מושג מה אתם רוצים ממנו, אני נהנית מהביקורות שלו

ואני מעדיפה ביקורת ברורה, ישירה, עניינית וממוקדת (וזה גם עוזר מאוד שהיא מצולמת) על פני מסות של מלל שבהן המבקר טועה לחשוב שהוא משורר או סופר. אני גם לא מוצאת כל פסול בידיעה הנ"ל, למה שלא יביא אותה לידיעת הציבור? ברור לי למה זה חשוב לו, ואותי דווקא עניין לקרוא. אני מבינה שהוא לא לטעמכם, אבל הקטילות הנחרצות האלה פשוט לא ברורות לי.
 

oreldi

New member
אכן...למרבה הצער קשקשנות הולך חזק אצל מבקרי האוכל

גם שגיא כהן חוטא בזה לעתים, וכמובן המלך הבלתי מעורער של הקשקשת- ביצה עלומה ממאקו
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הספגטי נראה כמו חדר אוכל / ארוחת ילדים / ארוחות מוכנות

ומילא צלחות כ"כ לא מעורר תיאבון, אם אפילו המנה לא הייתה אכילה... הייתי קוראת למלצרית (גם קמה, אם צריך) ומחזירה את המנה. אני לא אוהבת להחזיר מנות, אבל יש גבול לכל תעלול. על ביזיון כזה לא הייתי מוכנה לשלם.
 

oreldi

New member
אני גם לא אוהב להחזיר

אבל זו היתה מבחינתי מנה שראוי להחזיר, בכל אופן התחלקנו בסטייק וזה הספיק בהחלט, אשתי לא אכלה ממנו הרבה כי היתה שבעה וגם אני אפילו לא סיימתי אותו. לפחות נשארנו עם טעם טוב בפה..
 
למעלה