רפואה בפולין.

רפואה בפולין.

שלום לכולם. בקרוב אצא בתור חובש למסע לפולין, אלווה קבוצה של 40 אנשים. מכיוון שאני לא הייתי בפולין, אשמח לשמוע ממכם, אלו שיצאו, היו בעיות רפואיות מיוחדות שצצו בפולין, חוץ מהבחילות בנסיעות, וההצטננויות הרבות? השתמשתם בשירותי הרפואה של פולין? עוד שאלה - יש לי מעיל פליז מעולה שאני רוצה לקחת, אבל יש עליו "סממנים" ישראליים. אני יכול להסתובב איתו בפולין, או שרק במקומות ספציפים הסגורים?
 
אה, ועוד שאלונת,

שאומרים שיש בפולין ציינג, ואפשר שם להחליף את הכסף - אפשר להחליף שם משקלים לזלוטי\דולר\יורו? או שצריך לבוא כבר מהארץ עם יורו\דולר?
 

שירנות

New member
לא...

שמעתי שיש איזה אחד או שתיים שמתעסקים עם שקל אבל מעבר לזה אני לא חושבת שהם מחליפים שקלים. הכי טוב לבוא עם דולר/יורו מהארץ וזהו(:)
 

Old Cat

New member
תביא יורו או דולר

יש אחד בוורשה בגלריה מוקוטוב בוורשה שמקבל שקלים, אבל לא תמיד. כל הסיכויים שלא תמצא עצמך שם. כל חלפן ממיר דולרים או יורו לזלוטי בשמחה רבה.
 

Pukipsey007

New member
../images/Emo24.gifחובש

אל תבוא במעיל עם סממנים ישראלים. לנו לא היו בעיות בריאותיות מיוחדות, לשמחתנו. מסע מוצלח
יש המון טיפים בטאגליינס
 

שירנות

New member
דווקא אצלנו לא היו הרבה

בחילות בנסיעות
לא זכור לי שצצו איזשהם בעיות רציניות אצלנו... הייתה ילדה אחת שממש ממש התקררה והייתה חולה ואם אני זוכרת נכון גם כמעט אבד לה הקול באיזשהו שלב אבל הרופא נתן לה איזה כדור או משו במשך כמה ימים וזה עבר ממש מהר... ולא,לא השתמשנו בשירותי הרפואה של פולין,ברוך השם
לגבי המעיל לנו אמרו פשוט לא לבוא עם משו שיש עליו סממנים ישראלים... נראה לי שהכי טוב שתשאל את האחראים למסע והם ידעו להגיד... אבל אנחנו לא הבאנו בגדים שכתוב עלייהם בעיברית וכו' וגם הסווטצ'רים מסע שלנו שהיה עלייהם מגן דוד וכתוב בעיברית לא הסכימו שנלבש אותם מעבר למחנות... וכל פעם שיצאנו מהמחנות ועשינו עצירה ראשונה היינו צריכים לחכות עד שכולם יחליפו לסווטצ'ר אחר... אז נראה לי שלא כדאי ללכת עם הסווטצ'ר פליז הזה
מסע מוצלח
 
יש לי פליז מטורףףףף

של מד"א, ממש יפה, מגן רוח. מפנק לאלא. (הכי מחמם שקיים) רק מה, יש מגן דוד אדום ענק על הגב, וגם מקדימה. וכתוב בעברית כמובן, מגן דוד אדום בישראל. בעייני קצת עצוב שגם בפולין של היום אנחנו צריכים להסתיר את היותנו ציונים, ישראלים, יהודים.דווקא הייתי שמח להסתובב בגאווה עם ה"טלאי הצהוב" הזה.
 

ישרון

New member
חובש יקר

הייתי שם בקבוצת מבוגרים לפני כחמש שנים בלי דגלים בלי סמנים ישראליים עם מעיל פליז דו שיכבתי מתוצרת בוליביה חטפנו מטר אבנים בשני מקומות שלא היה מבייש את השבאב של שכם ועזה . מציע לך לנהוג בזהירות זה ממש לא נעים כאן מותר לנו להשיב אש שם פשוט מנתקים מגע-בורחים
 

שירנות

New member
חחח לא לא

זה ממש מוגזם... ובאמת כמו שאמרו פה,יש שם מספיק אנטישמיות גם היום(עם כמה שזה עצוב,אבל יש...) ולכן עדיף כמה שיותר להצניע את היותך ישראלי ויהודי... חוץ מבמקומות המותרים כמובן.
 

tudu

New member
קצת על סימנים יהודים

אם כתוב קצת עם עברית.. אף אחד לא מסתכל על זה. אל תשכח שתהיה בתוך אוטובוס/קבוצה של ישראלים - כולכם מזוהים. כבר המון זמן אין גילויי אנטישמיות כמו שמתאר כאן הבחור (זריקות אבנים) וגם אם כן.. זה לא בגלל כיתוב על החולצה.. כל הקבוצה היא ישראלית !! אם זוקים אבנים על אוטובוס - זה כי קרקוביה הפסידה במשחק בית. והחוליגנים רוגמים את כל המכוניות באבנים.. יחד עם זאת.. בפולין כמו בכל אירופה שותים.. והרבה. יתכן ותרד בעצירת פיפי בתחנת דלק ונהג משאית שיכור ידלק על המגן דוד.. יצעק יקלל.. ואולי פעם בשנתיים ינסה לדחוף.. זה הכל. ההנחיות נועדו למנוע צרות. כי גם אם פעם בשנתיים יש איזה משהוא (לרוב הישראלים מדליקים את זה בתגובות הלא נומסות שלנו..) מיד יגידו "תקפו יהודים בפולין".. אנו לא מסתירים את היותנו ישראלים/יהודים - כל הרחוב יודע שאנו כאלה שם.
 

Old Cat

New member
בקשר למעיל ולסממנים הישראליים

ההוראות בענין זה תימסרנה על ידי אחראי המשלחת או על ידי מי שמאבטח אותה. אין לעצות כאן כל ערך, הרי מי שאחראי הוא ראש המשלחת ועל הבטחון האחראי המאבטח. בלי כל קשר לדברים אחרים, יש לנהוג כהנחיותיהם. לגבי הסממנים הישראליים בכלל: אני מסתובב בוורשה לפעמים עם חולצה ועליה כיתוב ישראלי, עם תיק או שקית ועליה אותיות בעברית, ולפעמים הכיפה של ראשי נשארת למשך זמן רב מאד. לא ניתקלתי בבעיות גם לא בהערות מיוחדות. כמה ממכרי שם בוורשה הולכים כל הזמן עם סממנים יהודים ואין בעיות באופן שיכול להחשב כתופעה של אנטישמיות ברחובות. פעם אחת היה מקרה בו הרב שודריך הוכה ברחוב, ולהבדיל ממקומות אחרים לא רק ראש העיר אלא גם נשיא המדינה אמר דברים מאד חמורים על הענין הזה, גם ברדיו וגם בטלוויזיה. מישהו שאני מכיר גר ממש מעבר לרחוב מול האנדרטה בוורשה. כאשר פעם העיר לחבורה שעברה עם דגלים וצעקות מתחת לחלונו בדרך של "מסלול הגבורה" עשה זאת בלי לחשוב, בפולנית. כשהסבירו לילדים מה הוא אומר, את התשובות והקללות שקיבל הבין מצוין, היות והוא מבין עברית באופן סביר למדי. מצד שני, אני הולך ברחוב לבד, לא בחבורה קולנית. אינני נכנס לחצר הבית ברח' חלודנה 20 תוך הקמת קול ורעש והתעלמות ממנוחת האנשים שגרים שם (ויש לי זכות לבקר שם - בחלק הקדמי של המקום בו היום יש בית מרקחת היתה פעם חנות הבגדים של סבא שלי). אני מכבד את העוברים ושבים ברחוב ונוהג כמנהג תרבותם וכמנהג המקום. אני לא נושא דגלים ולא מעיף הערות גנאי לעבר פולנים, לא זורק שקיות מים על ראש אנשים אחרים במלון בו אני מתאכסן (היה לא מזמן בקרקוב) וגם לא מלווים אותי כמה בריונים ששכחו שהם באירופה ולא בסימטאות עזה ואף אחד לא מטריח בגללי את הפולנים ולא פוגע בהם. גם אף אחד לא טרח בגללי ולא שבר לילד פולני את היחד בגלל שרצה לרוץ לשחק כדורגל עם החברים שלו דווקא תוך חציית הרחבה בה עמדתי, והמאבטח צעק לעברו משהו שלא יעבור אבל הילד בכל זאת עבר (זה היה בקרקוב ברחבה של רח' שירוקה) . אני גם לא משאיר אחרי ערימות של שאריות בכל אתר בו אני עובר (ראה את שאריות החלודות של נרות הנשמה או שקיות הנילון מהבמבה עם הכיתוב הישראלי ליד כמעט כל אתר). גם לא בגלל הביקורים שלי וההתנהגות שלי הגיע המצב לכך שהרב של קרקוב הרב פש עצמו פנה וביקש להפסיק עם המסעות בכלל או להפחית אותם תוך בקרה על זהות הנוסעים ורמתם האישית ויכולתם להתנהג במקום. אבל כמובן שאם יעירו למישהו אז הוא מיד יכתוב שהפולנים כולם אנטישמים. לא מזמן כתבה כאן בפורום הזה נערה שחזרה וסיפרה כיצד בלובי או מעלית של מלון במרכז וורשה מישהו אמר לה : Keep quiet, it's not a bloody kibutz כדוגמה לפגיעה אנטישמית. לפי הניסוח, בחירת המילים והמקום ברור שמדובר בתייר בריטי שהופרע מרמת הקולניות של הבנות, אבל כמובן שזה הרבה יותר נחמד לכתוב שהפולנים אנטישמים מאשר לכתוב שהישראלים קולניים וגסי רוח. התנהגות אותם ילדים בבית המלון במרכז העיר, כאשר השתכרו ועשו צרכיהם על המזרון ומרחו צואה על כל הקירות והרהיטים עד שהיה צריך לשרוף הכל, תרמה לסלידה מהנערים הישראליים יותר מכל אנשטימיות מודחקת, שישנה וקיימת בפולין כמו בשאר ארצות אירופה. כאשר אני יוצא לאיזור הכפר, היכן שרוב האנשים מכירים בעיקר את סיפורי "היהודים הרגו את ישו" ועולמם מוגבל לאחורי הפרה שלהם שהם מובעילים למרעה בבוקר, לא אפגין את היותי יהודי ולא אעמיד במבחן את האנטישמיות המוטמעת בתודעה המקומית מזה שנים רבות. גם לא אעמיד במחבחן את יכולת הפרחח המקומי או השיכור המזדמן להבחין בין "יהודים" ככלל לבין אדם פרטי. זה ענין של זמן, והיום כבר ניכרים סימני שינוי גםפ בכפרים המרוחקים יותר, עם הפתיחות להשכלה ולעולם הגדול.
 
למעלה