רפואה סינית?!

התשובה היא מורכבת

שילוב --- מילה אחת עם משמעויות רבות. למה מתכוונים כאשר משתמשים בה? אנסה לא להתפלסף יותר מידי (אך כפי שרבים יספרו, קשה לי!). המחקר על שילוב (whatever that is) מורכב ולא חד-משמעי. האם התהליך משפר ביצועים אקדמים, חברתיים או שניהם? מאד לא ברור, ודאי תלוי גיל, ודאי גם תלוי בית ספר ואפילו מורה ומנהל (שלא נדבר על המשפחה והפרופיל האישי של התלמיד). פחות או יותר אותו מספר מאמרים בספרות המדעית הבינלאומית תומך אשר מתנגד. אז, איך נוכל להחליט? השאלה היא, לדעתי, בראש ובראשונה, ערכית. למי יש את הזכות להפריד? על פי מה מפרידים? מהו התוצר הרצוי ממערכת החינוך? ידע אקדמי בלבל (אז ניתן לטעון ששילוב פוגע במצוינות של הילדים הקולטים) או סובלנות, פלורליזם והבנת האחר? (אפילו על חשבון המצוינות). דעתי היא שבחברה מתוקנת, מצוינות נקבעת על ידי כל הנ"ל ביחד. ולכן דעתי האישית והמקצועית והפילוסופית היא שתמיד, תמיד חייבים להערך לשילוב המקסימלי. אבל, זו דעתי כחוקר, בעל מקצוע, מורה, אזרח, והכי חשוב - כהורה לילד עם צרכים מיוחדים.
 

נטע31

New member
רפואה סינית?!

האם שמעתם על טיפול ברפואה סינית ב- P.D.D? חשבתי לקחת את בני בן ה- 8 לטיפול אך יש לי חששות רבים, אם למישהו יש נסיון אשמח לקבל כל תגובה.
 
אין עדות מדעית לתועלת

נטע, אין כל תמיכה מדעית בעד או נגד. PDD היא קטגוריה רחבה של סימפטומים כשאר יש שונות רבה בתוך כל סימפטום. קשה לתת לך תשובה בלי לדעת יותר על בנך. אך, אם היית שואלת אותי, הייתי חושב שיש דרכים אפקטיות יותר (עם אפקטיות מוכחת מבחינה אמפירית) שבהן הייתי משקיע את מאמצי וכספי.
 

Diana M

New member
מסכימה מאוד עם מה שנכתב

וממליצה לפנות גם לפורום אוטיזם ואספרגר כאן בתפוז, שם תוכלי לשמוע מנסיונם של הורים אחרים לגבי שיטות הטיפול המוכרות והמקובלות ואולי גם לגבי הפחות מקובלות או מוכחות. מצרפת קישור
 

נטע31

New member
תודה על תגובתך

דר' שלום, בני בן ה- 8 לומד בכיתת p.d.d בה 8 ילדים, מקבל ריפוי בעיסוק, קלאית תקשורת, ריפוי באומנות, ספורט טיפולי, לימודי ג'ודו במסגרת כיתתית,משתלב שעתיים בשבוע עם כתה ב' מקבילה, סה"כ 8 שעות ביום. מה עוד לדעתך אני יכולה לתת לו כפי שאתה כותב "דרכים אפקטיות יותר" בזמנינו החופשי אני משתדלת שיפגש עם חברים ומנסה ליצור עבורו כמה שיותר קשרים. תודה!
 
תפקוד חברתי

נראה לי שאת עומדת על המשמר ומשקיעה משרה וחצי כדי להרכיב את הפזל. כל הכבוד. אין לי רצון לגזול מבנך עוד מזמנו החופשי, לפעמים (אם לא תמיד) כדי לתת לילד זמן להיות סתם ילד. ספרי קצת על התפקוד החברתי שלו. איך את רואה את עומק העולם החברתי שלו? איך ההתנהגויות הסתגלותיות שלו? אני מקוה שאוכל לתת לך יותר מידע.
 

נטע31

New member
תפקוד חברתי

דר' גומפל, תודה על הפירגון. תפקודו של אור בחברה הקרובה כגון משפחה (מורחבת) וחברים שלו מהכיתה: יוצר ויוזם קשר, פונה בשאלות, מספר סיפורים קצרים כגון חוויות מביה"ס או דברים אחרים שריגשו אותו, מבקש עזרה כשהוא נזקק לה, משפטיו קצרים בדר"כ, לפעמים קשה להבין אותו לא בגלל שפה לא ברורה אלא מכיוון שקשה לו לסדר את המשפטים ברצף נכון או להסביר את עצמו. מה שכתבתי כאן נרכש ע"י עבודה קשה זה לא היה בעבר, התחיל בערך בגיל 6. עולמו החברתי מצומצם, קשה לו עם חברים חדשים, המוכר טוב לו. בכלל כל דבר חדש קשה לו כגון מאכל חדש, לפעמים בגד חדש, ערוץ טלויזיה חדש. חשוב לי לציין שאור כל הזמן מתקדם ואף מפתיע, יש לו יכולות גבוהות מאוד בתחומים מסויימים כגון זיכרון חזותי, ציור, יצירה והרכבה. לפעמים יש לו פחדים (לא קיצוני ) בלילה, בחושך, לא מוכן להכנס לבד לחדר או ללכת לשירותים, רעשים חזקים מטרידים אותו כמו גנן בחצר או בכי של ילד מאוד צורם לו. אני רוצה לעזור לו, להקל עליו עד כמה שאפשר את החיים - לא מצפה לנס אבל אני יודעת שעם עבודה קשה והרבה תשומת לב ואהבה זה אפשרי.
 
סליחה על האיחור בתשובה

נטע, תודה על השלמת התמונה של בנך. ללא ספק הקטע החברתי הוא הבעייתי ביותר עבור הרבה ילדים בקשת האוטיזם והקושי הגדול נובע מאי הבנתנו (של בעלי מקצוע) כיצד לעזור לילדים אלה לפענח את עולמם החברתי. לי נראה שאת מאד מודעת ליכולות ולקשייו של בנך, והייתי משאיר את הענין כפי שהוא בשלב זה, אך עם יד על הדופק. בתור חוקר של העולם החברתי של ילדים עם צרכים מיוחדים, אני חייב להודות שיש כאן הרבה יותר שאנו לא מבינים מאשר אנו כן מבינים, במיוחד לרכישה של יכולות אלה (או טיפול באי-רכישה). בשלב זה הייתי מציע לך לעזור תמיד לאור בפיענוח של מצבים חברתיים והייתי מתמקד בעיקר בשני תחומים: 1) בשיחות אתו הייתי מנסה לעבוד על 3 כיוונים: א - נסיון לראות מה אנשים אחרים עושים בזמן אינטראקציה חברתית אתו (שידווח לך מי עשה מה, למשל); ב - נסיון לנחש מה אנשים אחרים חושבים במצבים חברתיים בהם הוא מעורב (נסיון להבין את החשיבה של הזולת); ג - תרגול בנסיון לווסת את טיב וסוג האינטראקציה החברתית שלו בהתאם למה שהילדים האחרים רוצים (להיות פחות אגו-צנטרי). אני מקוה שאני מצליח להבעיר את המחשבות שלי, עבורי זה קצת אתגר להגיד מה שאני רוצה ללא לבלבל לכם את המוח עם תאוריות שונות!
 
למעלה