רפואה שלמה - סיפור

רפואה שלמה - סיפור

לאחר שסיים את הצבא ועבד שנה כנויניק, עבר אורי, ביחד עם נועה מהמאוחד, לרמת אביב. היא למדה תיאטרון והוא קנה טנדר סובארו, פירסם מודעה במקומון של צפון ת"א ופתח עסק לא רע בתור גנן. הוא גר עם נועה כמה חודשים, אח"כ יותר משנתיים עם סיגי מאשקלון ועכשיו עם שותף שנכנס במקומה. הוא היה עובר אחרי סיגי אבל העסק הולך כל כך טוב שהוא נשאר. את היום הוא מתחיל בוילות של אפקה, שם הוא עושה קסמים בגינות פרטיות אבל את הטוב ביותר הוא משאיר לצהרים, רמת אביב הישנה עם בתים הדו-קומתיים ושבילי הבטון הצרים, כמו בקיבוץ, כמו בבית. שם, בין שורת הבתים האחרונה לדרך נמיר, בצל אקליפטוס, הוא עושה את הפסקת הצהריים שלו. ודווקא שם הם בחרו להפריע לו. גבר גבוה ומוצק בלבוש קצת יותר מדי מהודר מהמקובל, עם יותר מדי טבעות ופחות מדי שניים, הציג את עצמו בתור אלי. "אתה אורי", זו בהחלט לא הייתה שאלה, אלי לא היה שואל שאלות, "אתה בא איתי עכשיו, דחוף". אורי כבר הבין במה מדובר והלך אחריו לרחוב הצדדי, שם חיכתה להם, ליד הטנדר שלו, ב.מ.ו שחורה עם נהג, לאורי היא נראתה כבר יותר מדי נדושה אבל הרי זו הייתה הכוונה – כל מי שראה אותה הבין עם מי יש לו עסק. "לאן נוסעים?" שאל אורי, הוא כבר ניחש את התשובה, "לאשקלון", "טוב, אם נוסעים לאריאל, אני רוצה לקחת את הסוברו". "כל מה שתרצה בעלבית, אבל לא אכפת לך שאני אבוא איתך" שוב, זו לא הייתה שאלה. אלי ניסה להתאפק, אבל כבר בגהה הוא הוציא חפיסה והציע לאורי אחת. "לא תודה, אני מעדיף את שלי" אמר אורי תוך שהוא משתדל להתעלם מהב.מ.ו שהתעקשה שלא לשמור מרחק מהסוברו וכפתה עליו להוציא מהטנדר מעל למאה, מה שגרם לסוברו ליבב. הוא הוציא לעצמו נובלס ופתח את החלון.אלי לא חשב אפילו לפתוח את החלון שלו, הוא אהב את הריח של הפרלמנט במקום סגור. אבל את הריח של הנובלס הוא לא אהב, יותר מדי זיכרונות מהכלא.... לקח להם חמישים דקות להגיע לאשקלון ועוד עשרים דקות להגיע לבית של אריאל, כלומר, למשכנו של המקובל אריאל בן שושן ה"רופא", האיש אליו באים מכל העולם כדי לקבל מרפא לכל חולי. אורי חשב שבפעם הקודמת לקח לו הרבה פחות זמן להגיע, למרות שאיש לא דחק בו. מאז הפעם האחרונה אריאל הספיק לשפץ את הוילה, להרחיב אותה וליצור חדר המתנה ממה שהיה פעם המטבח והמרפסת. אבל הם לא חיכו בחדר ההמתנה, שהיה גדוש. הם עלו ישירות לקומה השנייה, שם חיכה להם אריאל. אורי העיף מבט בחדר. הוא לא השתנה, אותן קמעות כנגד עין הרע, אותן ברכות ומכתבי תודה (כולל כמה שנשלחו מלשכות של מספר שרי ממשלה) אותן דיפלומות מאוניברסיטאות עלומות שם, אותו טפט אדום ואותה מיטת טיפולים מקוללת. רק שעכשיו שכב בה, חיוור לגמרי, מי שכנראה היה הבוס של אלי. אריאל ניגש אליו, אחז בידו, מלמל ברכה ובתקיפות משך אותו לחדר השני. "אני רואה שהבנת עם יש לנו כאן עסק אז כדאי שתעשה בדיוק את מה שצריך. לבחור יש גידול ממאיר ואם הוא ימות, אני אתה וסיגי הולכים." אורי הרים ת עינו, הביט בו וחייך, "זה לא יעבוד לך, יא אפס, אני וסיגי כבר לא ביחד, ואתה יודע שממך לא אכפת לי בשיט, אז אני יוצא מכאן, ותסתדר בעצמך עם המאפייה" הוא קלט את מבט הפחד בעיניו והמשיך מהר, לפני שיתחלף, "אבל אני מוכן לעשות אתך עסקה". זה עבד, הבלוף שלו לא נחשף. "אני מקשיב" אמר אריאל בהקלה. "אני מסדר את הגידול הזה, אתה מרים טלפון לעורך דין שלך ומסגיר את עצמך למשטרה". אריאל ענה מיד "איזה סיבה יש לי להסגיר את עצמי, אני עושה פה מלאכת קודש...." אולם קולו גווע כשהבין "לספר על כולן?". "במקרה של סיגי תשתוק, אולי זה יחסוך לך איזה שנה שנתיים". "ואם לא?", " אתה תמשיך להצטרך אותי, אם תצליח להנצל מהמפיונר הזה יבוא אחר, זה רק עניין של זמן ולפי איך שהבחור נראה, זמן זה לא משהו שיש לך בשפע." לאחר פחות מדקה הם יצאו אל החדר המרכזי. אריאל התחיל בטכס "אני מעביר כוחות דרך הנער הזה, שמעצים את כוחותי ומעביר אותם לאדון כדי שתהיה לו אריכות ימים ורפואה שלמה..." אורי לא הקשיב. הוא עצם את עינן ונכנס לגן. זה לא היה גן יפה במיוחד, אבל הוא היה כבר בכמה גנים גרועים יותר. העשבים השוטים גדלו במספר ריכוזים עיקריים. הוא עקר אותם מהשורש, דישן קצת את האדמה ושתל מספר שיחים חזקים במיוחד. שום דבר עדין או יפה לא היה גודל כאן, אבל הוא הרגיש שמחובתו לנסות לכן הוסיף עוד מספר פרחים חד-שנתיים. כל העניין לקח מספר דקות. הוא התעורר והנהן כלפי אריאל שהמשיך בהצגה, "לך מחר לבית החולים ותעשה צילום. הם יגידו לך שכנראה הייתה טעות והם לא רואים שום גידול, הם לא יבינו איך זה קרה...." הבוס קם ואלי יצא עמו. אריאל ידע שהתשלום, על סך כמה עשרות אלפי שקלים, יגיע מחר לאחר הבדיקה. עכשיו נותר רק התשלום לאורי. הוא פנה אליו ואמר: "אני אקיים את הבטחתי, אני מניח שאין לי שום ברירה. אני רק רוצה שתדע, לא תמיד הייתי כזה. פעם היו לי כוחות כמוך, איך אתה חושב שזיהיתי אותם בך? הם נעלמו ברגע שהעסק הוא התחיל, עם סיגי, וזה יקרה גם לך שנאמר 'לפתח חטאת רובץ'. גם אתה תיפול ואז תבין אותי". "אני אף פעם לא אהיה כמוך כי אתה אף פעם לא היית כמוני. תבין, אני לא מרפא אנשים. אני בסך הכל נויניק, גנן, אני מטפל רק בגינות ובצמחים. אנשים כמוך לא מסוגלים להחיות נענע מתחת לברז". את הדרך חזרה עשה אורי, לשמחתו, לבדו. בדרך הוא שקל האם להתקשר עכשיו לסיגי ולספר לה, או לחכות שתקרא בעיתון בימים הקרובים. עדיף העיתון, חשב לעצמו, אולי ככה היא סופסוף תיגמל מהאמונות הפרימיטיביות הללו בשרלטנים המתיימרים לרפא בכוח המחשבה בלבד. טוב הרי לא יצא לה מזה...
 

Rivendell

New member
תגובה לסיפור

תראה. הרעיון שלך מאוד נחמד ולא נדוש במיוחד. אבל הביצוע, למרות שמבחינת הכתיבה הוא טוב והטכניקה לא רעה בכלל, קצת מבלבל. משהו באמצע הסיפור יוצר מין ערבוביה של דמויות, כך שהקורא כבר לא ממש בטוח מי הוא מי. בסיפור קצר, מומלץ לצמצם דמיות - כמה שפחות, כך יותר טוב לקורא. אז כל מי שלא ממש קריטי, אפשר לחתוך, או להציב ברקע, בלי לתת לו שם או אפיון מיוחד. כל דמות כזו שאתה מוסיף רק מבלבלת. מה שאני הייתי עושה זה לחדד קצת את האמצע, כך שיהיה ברור יותר מה קורה. השאר ממש יפה.
 

Boojie

New member
מסכימה עם ריוונדל. נורא מבלבל.

קשה לעקוב אחר הדמויות וההתרחשויות, גם כשמשתדלים מאד.
 

Yuli Gama

New member
מסכימה עם ריוונדל ובוג'י

(שירשור הסכמות, אה?) המון דמויות והמון חומר רקע, שבעצם לא ממש טורם. הכתיבה סה"כ טובה, אבל לא הרגשתי שזה סיפור. תחילה של סיפור אולי. חסר מידע על סיגי, ומה בדיוק הקשר שלה להכל. חסר ידע על מה "המרפא המזויף" צריך להתוודות למשטרה. הרגשתי כאילו הצגתה דמות , "נויניק", והתחלתה סיפור. אין תחושה של סוף.
 

murmur

New member
מרוב יער לא רואים את העצים../images/Emo12.gif

פיספסתי לגמרי את הפואנטה... קראתי תא הסיפור פעמיים, אבל פשוט לא הבנתי...
 
בהתאם להערותיכם - שיפוצים ותיקונים

לאחר שסיים את הצבא ועבד שנה כנויניק, עבר אורי, ביחד עם נועה מהמאוחד, לרמת אביב. היא למדה תיאטרון והוא קנה טנדר סובארו, פירסם מודעה במקומון של צפון ת"א ופתח עסק לא רע בתור גנן. הוא גר עם נועה כמה חודשים, אח"כ יותר משנתיים עם סיגי מאשקלון ועכשיו עם שותף שנכנס במקומה. הוא היה עובר אחרי סיגי אבל העסק הולך כל כך טוב שהוא נשאר. את היום הוא מתחיל בוילות של אפקה, שם הוא עושה קסמים בגינות פרטיות אבל את הטוב ביותר הוא משאיר לצהרים, רמת אביב הישנה עם בתים הדו-קומתיים ושבילי הבטון הצרים, כמו בקיבוץ, כמו בבית. שם, בין שורת הבתים האחרונה לדרך נמיר, בצל אקליפטוס, הוא עושה את הפסקת הצהריים שלו. ודווקא שם הם בחרו להפריע לו. גבר גבוה ומוצק בלבוש קצת יותר מדי מהודר מהמקובל, עם יותר מדי טבעות ופחות מדי שניים, הציג את עצמו בתור בני. "אתה אורי", זו בהחלט לא הייתה שאלה, בני לא היה שואל שאלות, "אתה בא איתי עכשיו, דחוף". אורי כבר הבין במה מדובר והלך אחריו לרחוב הצדדי, שם חיכתה להם, ליד הטנדר שלו, ב.מ.ו שחורה עם נהג, לאורי היא נראתה כבר יותר מדי נדושה אבל הרי זו הייתה הכוונה – כל מי שראה אותה הבין עם מי יש לו עסק. "לאן נוסעים?" שאל אורי, הוא כבר ניחש את התשובה, "לאשקלון", "טוב, אם נוסעים לגבריאל, אני רוצה לקחת את הסוברו". "כל מה שתרצה בעלבית, אבל לא אכפת לך שאני אבוא איתך" שוב, זו לא הייתה שאלה. בני ניסה להתאפק, אבל כבר בגהה הוא הוציא חפיסה והציע לאורי אחת. "לא תודה, אני מעדיף את שלי" אמר אורי תוך שהוא משתדל להתעלם מהב.מ.ו שהתעקשה שלא לשמור מרחק מהסוברו וכפתה עליו להוציא מהטנדר מעל למאה, מה שגרם לסוברו ליבב. הוא הוציא לעצמו נובלס ופתח את החלון.בני לא חשב אפילו לפתוח את החלון שלו, הוא אהב את הריח של הפרלמנט במקום סגור. אבל את הריח של הנובלס הוא לא אהב, יותר מדי זיכרונות מהכלא.... לקח להם חמישים דקות להגיע לאשקלון ועוד עשרים דקות להגיע לבית של גבריאל, כלומר, למשכנו של המקובל גבריאל בן שושן ה"רופא", האיש בניו באים מכל העולם כדי לקבל מרפא לכל חולי. אורי חשב שבפעם הקודמת לקח לו הרבה פחות זמן להגיע, למרות שאיש לא דחק בו. מאז הפעם האחרונה גבריאל הספיק לשפץ את הוילה, להרחיב אותה וליצור חדר המתנה ממה שהיה פעם המטבח והמרפסת. אבל הם לא חיכו בחדר ההמתנה, שהיה גדוש. הם עלו ישירות לקומה השנייה, שם חיכה להם גבריאל. אורי היה כאן פעם אחת בעבר, כמה ימים אחרי שסיגי סיפרה לו על התקיפה. גם אז הוא עלה ישירות לחדר הטיפולים. הוא פרץ את הדלת וניסה לתקוף את גבריאל המופתע תוך כדי צעקות "אתה מעז להתעסק עם החברה שלי יא דוס מסריח". הוא לא הצליח להגיע אליו. שני סדרנים בעלי משקל תפסו אותו. גבריאל רק הסתכל אליו ומלמל לעצמו "יש לו את זה, אני רואה את זה בעיניים שלו" ולבסוף נרגע פקד עליהם "תיקחו ממנו פרטים, למקרה ונרצה להגיש תלונה, אבל כרגע תשחררו אותו בלי לפגוע בו, אבל שלא יעז להתקרב לכאן". עכשיו אורי הגיע בהזמנה רשמית ובליווי. הוא העיף מבט מהיר בחדר. הוא לא השתנה, אותן קמעות כנגד עין הרע, אותן ברכות ומכתבי תודה (כולל כמה שנשלחו מלשכות של מספר שרי ממשלה) אותן דיפלומות מאוניברסיטאות עלומות שם, אותו טפט אדום ואותה מיטת טיפולים מקוללת. רק שעכשיו שכב בה, חיוור לגמרי, מי שכנראה היה הבוס של בני. גבריאל ניגש אליו, אחז בידו, מלמל ברכה ובתקיפות משך אותו לחדר השני. "אני רואה שהבנת עם יש לנו כאן עסק אז כדאי שתעשה בדיוק את מה שצריך. לבחור יש גידול ממאיר ואם הוא ימות, אני אתה וסיגי הולכים." אורי הרים ת עינו, הביט בו וחייך, "זה לא יעבוד לך, יא אפס, אני וסיגי כבר לא ביחד, ואתה יודע שממך לא אכפת לי בשיט, אז אני יוצא מכאן, ותסתדר בעצמך עם המאפייה" הוא קלט את מבט הפחד בעיניו והמשיך מהר, לפני שיתחלף, "אבל אני מוכן לעשות אתך עסקה". זה עבד, הבלוף שלו לא נחשף. "אני מקשיב" אמר גבריאל בהקלה. "אני רוצה מכתב ממך, עם וידוי מלא. חתום עם עדים והכל". גבריאל הוציא מהמגירה מעטפה חומה. "הכל כאן, צפיתי את זה מראש, אם הוא מבריא, זה שלך". לאחר פחות מדקה הם יצאו אל החדר המרכזי. גבריאל אחז בידו, כאילו רצה גם הוא לקחת חלק במה שיקרה או לפחות לנכס זאת לעצמו. אורי נגע באיש הישן, עצם את עיניו ופסע לתוך הגן. אורי ראה גנים רבים בחייו. הוא זכר את הגן של נועה, המורכב בעיקר מצמחי תבלין וירקות, גן פשוט ויפה אבל חסר גיוון, את הגן דורי מהצוות, אחרי שנפצע, בו היה צריך לשתול מחדש כמה עצי זית שנבקעו וכמובן הגן של סיגי, עם פרחי ציפור גן העדן ההרוסים, פרחים שאף גנן לא היה יכול לגדל מחדש. אבל הגן הזה היה מיוחד. הוא היה מורכב מעץ שיטה ענקי אשר מנע גדילה של כל דבר אחר מלבד כמה שיחים קטנים בשוליים. הוא ניגש אל העץ וגילה מיד את הבעייה. הרנוג השיטים, אותו טפיל חסר שורשים, כיסה כמעט את כל העץ. במהרה יחסל ההרנוג את העץ וימות איתו. באצבעות אוהבות הוא סילק את ההרנוג ויצא את הגן. הוא התעורר והנהן כלפי גבריאל, "לך מחר לבית החולים ותעשה צילום. הם יגידו לך שכנראה הייתה טעות והם לא רואים שום גידול, הם לא יבינו איך זה קרה...." . גבריאל משך את אורי בחזרה לחדר השני. "במובן מסוים, אני שמח שאתה לוקח את המכתב הזה. אפילו עם תמסור אותו למשטרה אני אשמח. מגיע לי לשבת בכלא על מה שעשיתי. אבל תדע לך, את העונש כבר קיבלתי. ברגע שחמדתי את הבנות ההן נלקחו ממני כוחותיי. אתה יודע, באמת היו לי כוחות, כמו לך. אחרת, איך הייתי יודע שגם לך יש אותם?. באמת הצלתי פעם אנשים אבל חטאתי ועל זה נענשתי. עכשו לא נותר לי דבר, אתה מבין?" אורי השיב לו "אני מבין, אני מבין שאתה סוטה ואנס, אדם חולה שפגע בהרבה מאוד אנשים. שום דבר לא יציל אותך עכשיו, מכאן אני הולך ישר למשטרה. יותר טוב, קודם כל אני הולך לתקשורת. כדי כולם ידעו מה אתה ואנשים מסוגך עושים". הוא פנה ממנו והלך אל מחוץ לבית, בחזרה לסובארו. את הדרך חזרה עשה אורי, לשמחתו, לבדו. בדרך הוא שקל האם להתקשר עכשיו לסיגי ולספר לה, או לחכות שתקרא בעיתון בימים הקרובים. עדיף העיתון, חשב לעצמו, אולי ככה היא סופסוף תיגמל מהאמונות הפרימיטיביות הללו בשרלטנים המתיימרים לרפא בכוח המחשבה בלבד. טוב הרי לא יצא לה מזה...
 

Rivendell

New member
צר לי, עדיין מבולבלת.

הערנו לך שיש יותר מדי מידע ודמויות, ולכן בין השאר הסיפור לא ברור. אתה הלכת והוספת עוד מידע ועוד דמויות, ואני עדיין מבולבלת. זה סיפור קצר, ובסיפור קצר נותנים לקורא רק את המידע שהכרחי לו כדי להבין את הסיפור. למשל, כל הפסקה הראשונה שלך מיותרת. למי אכפת, בעצם, עם מי אורי גר? תחשוב טוב מה צריך ומה לא צריך להיות בסיפור שלך. ואם אתה יכול, תסביר מה הרעיון, ואולי אז אני אוכל לשים את האצבע על מה אתה עושה לא נכון ולמה הסיפור נשאר מבלבל ולא ברור.
 

murmur

New member
הרבה ותר טוב אבל עדיין טעון שיפור

המשפט הראשון מיותר, נועה מהמאוחד לא מעניינת אותנו כיה יא לא משתתפת בסיפור. סיגי הוא דמות מאוד לא ברורה, היא עדיין חברה שלו? הם נפרדו? העובדה שגבריאל הוא אנס מיותרת גם היא, עד הקטע הזה אני כבר התחלתי להמציא לעצמי סיפורים בראש למה אין לו כוחות ("אף פעם לא היו לו כוחות אבל עכשיו כשהוא מתעסק עם המאפיה חסר לו שהוא לא מפרא אותו" וכו') המשפט סיכום גם הוא לא ברור, אם אורי הוא בעצמו "גנן מחלות" (אהבתי את הקטע הזה) אז למה הוא אומר שכל מי שמרפא הוא שרלטן? סיפור "גילוי כוחתיו של אורי" לא מצא בעיני (אישית, משמע שרק אני לא אהבתי וייתכן שאחרים כן אהבו) "הוא ראה את זה בעיניים שלו"? לא נראה לי משהו. קטע הסוברו והBMW נראה לי מיור, הוא סתם מבלבל ומה זה "בעלבית"?
 

Yuli Gama

New member
הרבה , הרבה יותר טוב

אהבתי . אהבתי את הרעיון של גנן/מרפא ואת ההומור בהערתו על שרלטנים. אהבתי את התיאור שלו של גני הנשים. (מרמר, איך נועה מיותרת? הוא משווה יחסית אליה את סיגל, מראה עד כמה היא מיוחדת) לפי דעתי ההסבר על האונס לא היה מיותר, כי זה בעצם מוסיף מידע, ואמינות לסיפור. דברים שכן היו מיותרים, הם כל העסק עם המאפיונרים שבאים לאסוף אותו, ארוך מדי, ומציק. כדי לקצץ, או להגיש בצורה שונה. (זה חלק שלא ממש חשוב לסיפור ועוד ארוך מדי בנוסף להכל) -הוא מסכים לעזור לגבריאל מהר מדי, התימרון שהוא מפעיל עליו לא נשמע אמין (יהיה יותר אמין אם גבריאל ינסה לשחד אותו בדרכים אילו ואחרות, כי הוא אמור להיות ממש נואש). הגנן גם יורד מהר מדי מניסיונות האישום, מסופר שהוא מתפרץ לביתו של גבריאל, אבל מסולק, וזהו. פשוט מדי, אם חברתו נאנסה, לא סביר שיוותר כל כך מהר. אבל בגדול, אהבתי. יש עוד מה ללטש, אבל עכשיו לפחות כל העסק הרבה יותר ברור. אשמח לראות גרסה מתוקנת.
 

murmur

New member
אז אולי זה לא מיותר, אבל זה בהחלט

לא ברור, כי אני א ראיתי את ההשוואה לסיגי
 

Yuli Gama

New member
כמו שאמרתי, יש עוד מה ללטש

אבל הנה ההשוואה: "אורי ראה גנים רבים בחייו. הוא זכר את הגן של נועה, המורכב בעיקר מצמחי תבלין וירקות, גן פשוט ויפה אבל חסר גיוון, את הגן דורי מהצוות, אחרי שנפצע, בו היה צריך לשתול מחדש כמה עצי זית שנבקעו וכמובן הגן של סיגי, עם פרחי ציפור גן העדן ההרוסים, פרחים שאף גנן לא היה יכול לגדל מחדש."
 
אחרי בדיקה מחדש

הגעתי למסקנה שהבעיה שונה לחלוטין. הסיפור הוא "לא אני" והנה גירסה שאני מרגיש איתה הרבה יותר טוב: שנה לאחר שסיים את הצבא, עזב אורי את הקיבוץ ועבר לרמת אביב. הוא קנה טנדר סובארו, פירסם מודעה במקומון של צפון ת"א ופתח עסק לא רע בתור גנן. הוא תכנן ללמוד אבל איכשהו תמיד פספס את ההרשמה וגם לא הצליח להחליט מה. הוא נהנה מהעבודה וגם הכסף טוב אבל בכל זאת, לפחות פעם בשבועיים הוא מחליט לחזור ונמלך בדעתו ברגע האחרון. את היום הוא מתחיל בוילות של אפקה, שם הוא עושה קסמים בגינות פרטיות אבל את הטוב ביותר הוא משאיר לצהרים, רמת אביב הישנה עם בתים הדו-קומתיים ושבילי הבטון הצרים, כמו בקיבוץ, כמו בבית. שם, בין שורת הבתים האחרונה לדרך נמיר, בצל אקליפטוס, בנקודה המדויקת בה לא ניתן לראות את הכביש ואם מתאמצים, לא שומעים את המכוניות, הוא עושה את הפסקת הצהרים שלו. סנדוויץ' עם גבינה מותכת וקפה נמס מתרמוס. הוא מדליק סיגריה ואוגר כוחות לקראת הגינות בל'. לפתע הוא שומע צרחה. בריצה הוא יוצא לרחוב אך לא רואה שום דבר מיוחד. הוא ממשיך אל החורשה הקטנה שמימין ושם, בקצה השני, הוא רואה אדם, לבוש במכנסיים קצרות וגופייה, שרוע על הרצפה. בוודאי נפל ושבר רגל או חבלה דומה, חשב לעצמו ורץ לעברו. רק כאשר התקרב ראה שהאיש שם את ידו על ליבו. כאשר הגיע אל האיש כבר שמע מאחוריו עוד אנשים המגיעים לעזור. הוא הסתובב לצעוק להם שיקראו לאמבולנס כאשר נשמע קול מכוער במיוחד, כאין יד ענקית השורטת לוח. לפתע השתנתה הסביבה. אמנם החורשה נשארה אותה חורשה אולם כל מתקני השעשועים נעלמו, שביל האספלט הפך לדרך עפר ואילו האנשים, נעלמו. במקום בו שכב האיש קודם עמד עכשיו עץ מיניאטורי בגובה מטר וחצי. אורי עמד נדהם, עדיין תחת הצמרמורת שחולל בו הרעש, והסתכל בשינויים סביבו. הוא ניסה ללכת במורד הדרך אך הרגיש כאילו הוא נמשך אל עבר העץ. זה היה עץ מוזר, דומה לפיקוס אך בעל גוונים עזים יותר של ירוק. על העץ היו מעין ציציות ירוקות, כמו מחטי אורן עבים. במבט מקרוב, הם התלכדו יחד למעין טפיל, אשר כיסה את צדו השמאלי של העץ. הטפיל היה קשה לעקירה אולם במעט מאמץ, הצליח אורי להוציא חלקים ממנו, דבר אשר גרם לו לתחושת סיפוק גדולה. לאט לאט הוא התמקד יותר ויותר בעבודת העקירה עד ששכח את השינויים סביבו. לאחר פרק זמן ארוך נותרה על העץ רק ציצית אחת. אורי אחז אותה בידו ומשך. הוא התעורר על החול, ליד דרך האספלט. אישה מבוגרת גחנה אליו "אתה בסדר? כנראה התעלפת, עשית לו הנשמה או משהו, אתה יודע זה קורה לפעמים כמנשימים, מאבדים הכרה. בכל מקרה, הוא בסדר, הוא כבר קם. הוא מחכה עכשיו לאמבולנס. אתה רוצה שיבדקו גם אותך?" אורי השיב בשלילה. הוא קם, זרק את העלים שהיו לו ביד על השביל ופנה ללכת אל הרכב. ליד החנייה הציץ בלוח המודעות. נפתח קורס אקופונטורה. אולי כדאי לו להירשם, ללמוד משהו שקשור לרפואה אלטרנטיבית. יהיה נחמד לדעת לעזור לאנשים, לשם שינוי לעבוד עם בני אדם ולא רק עם צמחים.
 

murmur

New member
אני אתן לך עצה שחכמים ממני עצו לי

אל תשתמש במושגים או שמות שיש סיכוי שאחרים לא יבינו, לדוגמא: "סנדוויץ' עם גבינה מותכת וקפה נמס מתרמוס. הוא מדליק סיגריה ואוגר כוחות לקראת הגינות בל'." " ליד החנייה הציץ בלוח המודעות. נפתח קורס אקופונטורה" גם דרך נמיר והוילות של אפקה הם מושגים שלא כולם מבינים, אבל הם לא קריטיים לעלילה
 

Yuli Gama

New member
המלצה

פרסם את הסיפור שוב, כתגובה להודעה הראשית שלך בפטיל,ועם כותרת מתאימה. (אחרת הוא נראה כתגובה, ולא מובן שזה סיפור)
 

Yuli Gama

New member
תגובה לסיפור

הרבה יותר חלש מהגרסא המקורית איבדת את ה"נויניק" וחבל, זה הוסיף המון. (אבדת גם את כל ההרגשה של "קיבוץ") כל החלק עד המקום בוא הוא שומע צעקות הוא יבש לחלוטין. בסיפור המקורי הוא בנה רקע שנשזר בסיפור. כאן, אתה סתם מוסר פרטים שלא חשובים, ולא ממש אכפת לנו מהם. הם לא תורמים לבניית הדמות, או האופי. אם החלטה לדבוק בגרסה הזאת, אז תחליט בשביל עצמך מי הוא בעצם הגיבור. מה האופי שלו, מה הרקע שלו. תחליט הכול, ואז תספר (אפילו אם אתה לוקח את עצמך כאב טיפוס, זה לא מקל על העסק
) אורי, זה קטע ש"הורגש" משמש בעיתי, ולק לי כמה זמן להבין למה : " לפתע הוא שומע צרחה. בריצה הוא יוצא לרחוב אך לא רואה שום דבר מיוחד. הוא ממשיך אל החורשה הקטנה שמימין ושם, בקצה השני, הוא רואה אדם, לבוש במכנסיים קצרות וגופייה, שרוע על הרצפה" אתה מדבר בהווה ממושך, כלומר הכל מתרחש במקביל הוא שומע את הצרחה, תוך כדי שהוא רץ לרחוב, תוך כדי שהוא לא רועה שום דבר מיוחד, תוך שהוא רואה אדם שרוע על הרצפה. אם אני לא טועה, יש עוד כמה חלקים כאלו בסיפור. אבל זה ממש קל לתקן, רק להחליט מתי זה מתרחש. בעבר? בהווה? האם יתכנו כל כך הרבה דברים במקביל? לא מובן מאיפה בסיפור צצה לה חורשה (שלא משתנה אחרי השינוי) ציקס זה דקל קטן, לא עץ
חשוב: *השינוי של הסביבה, ותגובת הגיבור היא לא אמינה. פעם ראשונה שהוא רואה שלאדם אחר רע? מה עורר את זה? מה הביא לכוחות? אם זה פרק ראשון מסיפור אז, בסדר, נסלח, אבל זה אם זה סיפור קצר עצמאי, אז יש בעיה רצינית. אהבתי את הסיום, המשפט הזה מקסים, אבל נדרך אליו זקוקה עוד לעבור שינויים כדי להיות אמינה.
 
למעלה