רפורמה במחירי הבנזין היבט הנכים

Brendan

New member
רפורמה במחירי הבנזין היבט הנכים

ביום ה-11 לחודש אפריל של שנת 2002 יצא מר אלי יוסף, דובר משרד האוצר, בהודעה לעיתונות. על-פי ההודעה שפורסמה באתר משרד האוצר, משרדי האוצר ותשתיות הפיצו טיוטת צו לרפורמה במחירי הבנזין. על פי עקרי הרפורמה: 1.חברות הדלק יעמידו משאבות לתדלוק בשירות עצמי לפחות ב-% 40 מהתחנות המופעלות על ידן בתוך 4 שנים. מחיר ליטר בנזין בשירות עצמי יהיה נמוך ב- 2 אגורות לעומת מחירו כיום. 2.עבור ליטר בנזין בשירות מלא יורשו חברות הדלק לגבות עמלת מילוי בגובה של עד 8 אגורות מעבר למחיר בנזין בשירות עצמי (הנמוך ב-2 אגורות לעומת המחיר כיום). על פי ההערכות תדלוק ממוצע בשירות עצמי יהיה זול בכ-2.4 לעומת השירות המלא ובכ-60 אגורות לעומת המחיר כיום. במשרד האוצר צופים כי מתן אפשרות הבחירה לצרכנים לרכוש בנזין זול יותר בשירות עצמי יביא להגברת התחרות בין חברות הדלק ולהוזלה נוספת של מחיר הבנזין לצרכנים. עוד קובע הצו כי מי שאפשרות השימוש שלו במשאבות בשירות עצמי מוגבלת יוכל ליהנות מהמחיר המוזל של השירות העצמי על אף שיתדלק בשירות המלא. --------------------------------------------------- מהאמור ניתן יהיה להבין שמי שמוגבל בניידותו יהיה זכאי למחיר הדומה לשירות תידלוק עצמי למרות שקיבל תידלוק מלא לא בשירות עצמי. כאן נשאלת השאלה: מי קובע איזה נהג יכול לתדלק עצמית ואיזה לא מסוגל? האם רק בעלי תו נכה יהנו מסידור זה? מה בנוגע לקטועי גפיים עליונות שאין להם תו נכה לרכב? האם תחנות הדלק יכבדו רק תעודות נכה של משרד הביטחון ושל הביטוח הלאומי?
 

swfm

New member
המבחן יהיה ביישום

זה הרבה יותר טוב מהמצב בהרבה תחנות דלק במערב (כולל בעיקר ארה"ב). שם אין מתדלקים ברוב התחנות (בעיקר הקטנות). התדלוק בשרות עצמי וצריך לגשת לקופה לשלם. לנכה שנוסע לבד יש בעיה רצינית שם. לכן, אם הרעיון ייושם כראוי, מצבנו טוב בהרבה מהמדינות המתקדמות ביותר.
 
למעלה