רצועת אביזרים. האם יש הבדלים בין הדגמים?

danieli90

Member
שלום



טויוטה אוריס 2013 בנזין, 1.6 ליטר.

לקראת הטיפול הקרוב הזמנתי מחנות חלפים את מה שנדרש לטיפול. כ"כ הזמנתי ליתר בטחון גם רצועת אביזרים של חברת גייטס למקרה ואצטרך להחליף (לפי רישיון רכב ששלחתי לחנות).

קיבלתי את המוצר הבא:

https://www.gatesautocat.com/p/micro-v®-belt/gates/6pk1228.html



בחיפוש שעשיתי באתר של גייטס לפי סוג הרכב והפרטים הספציפיים, יצא שהמוצר שאני צריך זה:



https://www.gatesautocat.com/v/toyota/auris/micro-v®-belt/gates/6pk1230.html



התקשרתי לחנות, והוא טוען שאין הבדל ושניהם מתאימים. וזה עניין של מתיחה. והוא התאים את זה לפי התוכנה שיש לו שבודקת מה מתאים.



ממה שאני רואה יש הבדל כלשהו באורך הרצועה. האם יש לזה משמעות (בפעולה, באורך החיים וכדו') או כמו שהוא טוען שאין הבדל?

אם אין הבדל מדוע היצרן מייצר דגמים שונים באורכים שונים?

ומה הכוונה שזה עניין של מתיחה? צריך להתאים את זה בצורה אחרת?

המק"ט בטויוטה הוא - 90916W2018



תודה
 

חן 1111

Active member
הבדל של 2 מ"מ הוא חסר משמעות. רואים גם בקישורים ששתי הרצועות מתאימות עבור מנועים זהים בכמה מקרים.
יש מנגנון מתיחה, אוטומטי או ידני, שאמור לדאוג למתח תקין אבל גם לתקן הבדלים באורך הרצועה. האורך לא ממש קבוע. רצועה ישנה היא ארוכה יותר כי היא מתארכת בגלל ההפעלה וזה לא מפריע כי מנגנון המתיחה דואג לתקן את זה.
 

danieli90

Member
הבדל של 2 מ"מ הוא חסר משמעות. רואים גם בקישורים ששתי הרצועות מתאימות עבור מנועים זהים בכמה מקרים.
יש מנגנון מתיחה, אוטומטי או ידני, שאמור לדאוג למתח תקין אבל גם לתקן הבדלים באורך הרצועה. האורך לא ממש קבוע. רצועה ישנה היא ארוכה יותר כי היא מתארכת בגלל ההפעלה וזה לא מפריע כי מנגנון המתיחה דואג לתקן את זה.

היי חן

כשעשיתי חיפוש לפי הדגם הספציפי של הרכב שלי הוא נתן את האופציה של 1230 ולא 1228
אך אני מבין מדבריך שבכל מקרה זה לא משמעותי.
ידוע לך האם ברכב שלי יש מנגנון מתיחה אוטומטי או ידני?
ואם זה ידני, האם כל מי שמחליף רצועות יודע את המלאכה כמה למתוח? יש איזו אינדיקציה להאם הרצועה מתוחה כמו שצריך או לא?

תודה
 

חן 1111

Active member
היי חן

כשעשיתי חיפוש לפי הדגם הספציפי של הרכב שלי הוא נתן את האופציה של 1230 ולא 1228
אך אני מבין מדבריך שבכל מקרה זה לא משמעותי.
ידוע לך האם ברכב שלי יש מנגנון מתיחה אוטומטי או ידני?
ואם זה ידני, האם כל מי שמחליף רצועות יודע את המלאכה כמה למתוח? יש איזו אינדיקציה להאם הרצועה מתוחה כמו שצריך או לא?

תודה
שים לב בקישורים שלך שלדגמים מסוימים שתי הרצועות מתאימות. בכל מקרה, זה הבדל חסר משמעות. זה אומר הבדל של פחות מ-1 מ"מ בתזוזת המותח.
לא יודע אם יש מותח אוטומטי, אבל המתיחה לא קשורה לאורך הרצועה. מותחים עד שמגיעים למתח התקין. אם אין מותח אוטומטי, אז רוב המכונאים מותחים פשוט לפי רגש, וזה בסדר גמור.
 
היי חן

כשעשיתי חיפוש לפי הדגם הספציפי של הרכב שלי הוא נתן את האופציה של 1230 ולא 1228
אך אני מבין מדבריך שבכל מקרה זה לא משמעותי.
ידוע לך האם ברכב שלי יש מנגנון מתיחה אוטומטי או ידני?
ואם זה ידני, האם כל מי שמחליף רצועות יודע את המלאכה כמה למתוח? יש איזו אינדיקציה להאם הרצועה מתוחה כמו שצריך או לא?

תודה
אני חושב ש1230 הארוכה יותר עדיפה כי היא הדרישה המקורית של טויוטה
חגורת האביזרים מסובבת את מדחס המזגן, את האלטרנטור, משאבת המים ואת משאבת ההגה כוח (אם אינו חשמלי).
אם זה הדוק מדי אז זה מפעיל מעט יותר מדי כוח צידי על הגלגלות ועלול להזיק למיסבים הללו.
אני מבסס דבריי אלה על ניסיון אישי. בפיקנטו החליפו לי רצועת אביזרים. היה מאד קשה להלביש את הרצועה החדשה. כמעט חצי מלחמה. אחרי כשבוע החל רעש מהמדחס של המזגן. אני מקשר את זה להחלפת הרצועה. בפרט שהמכונאי חזר למחסן כביכול לברר כי הרצועה הייתה קצרה יותר אבל במחסן התעקשו שזה המספר.
המדובר במוסך מורשה. המחסנאי מיומן וגם המכונאי. ואני בכל זאת מתחרט שהחלפתי.
בנוסף רצועת אביזרים זאת לא רצועת טיימינג. אין נזק גדול כשנקרעת. אתראת האלטרנטור תידלק.
אם החום מנוע נדלק זה כי משאבת המים לא דואגת לסירקולציה של מי הקירור. בכל מקרה אם חום מנוע אז אני עוצר מיידית.
אם טעינה אז אני לא בהכרח עוצר מייד. תלוי.
אבל בכל מקרה בלי פאניקה
 
למעלה