רציתי לבקש

Tatu4Taty

New member
רציתי לבקש

מידע על האלה שיבה ( סלחו לי אם כתבתי את השם לא נכון ) תודה מראש על העזרה, עופר.
 

suki da yo

New member
תראי אני ממש לא מומחית

אבל ממש לא.. מה שאני כן חושבת שאני זוכרת זה ששיווה היא אלת המוות ( שש ידיים, שרשרת גולגלות וכו') אבל בהתגלמות השניה שלה ( בשם אחר) היא אלה מאוד חיובית... זהו..
 

gwizard

New member
תיקון ומידע על שיווה

סוקי, מה שאת תיארת זו קאלי - אלת המוות, הרס וחיים. שיווה זה קודם כל אל (זכר) ושנית זה אל החורבן וההרס. אני גם לא מומחה לאלים ההינדו, אבל מצאתי לינק שמסביר קצת. לינק אלון.
 

suki da yo

New member
חחח

נכון:) עכשיו כשאתה אומר את זה, נזכרתי:) טוב, כל יום לומדים משהו חדש...
 

Justin Angel

New member
תשובה קישורית

ציטוט שנראה מתאים: "יכולים להיות אלים כמספר המאמינים, מכיוון ויש אל לכל מצב רוח, תחושה, רגש ורקע חברתי של המאמין" - סרי רישמה. הקישורים לקוחים מרשימת הקריאה שלי בזמן שלמדתי חומר רקע לכתיבת "חלום הבריאה הפאגאני". אני צריך לציין את העובדה שללמוד על שיווה לבד, זה דבר חסר תועלת. ההינדים מאמינים שהאלוהות מורכבת משלושה אספקטים: בראהמאה ליצירה, ווישנו לשימור, ושיווה להריסה. בכדי להבין את אספקט האלוהות ההינדי צריך ללמוד באופן כללי על כולם קודם ורק אז להתחיל להתעמק באל ספציפי אחד (למרות שגם אז, צריך להיות מודעים שהוא גם האלים האחרים).
 

Tatu4Taty

New member
אני אסביר

למה רציתי פשוט מידע על שיווה... ביום הסטודנט היו מספר דוכנים שמייבאים דברים מהודו ובאותו יום גם פסלים של אלים, אחד מהפסלים היה של שיווה שתפס לי את העין אז החלטתי לקנות אותו.. לא היה יותר מדיי זמן להליט כשאלפי סטודנטים דוחפים אחד את השני בדרך... אני אנסה ללמוד על הכל ואז להתמקד בשיווה למרות שאני דווקא רוצה להתחבר יותר אליו. תודה על הקשיורים :)
 

romharel

New member
תתחיל איפה שבא לך שיווה הוא נפלא

ואל תשים לב לאנשים שאומרים לך שצריך ללמןוד קודם רקע... כדי לעשות צעד מרימים את הרגל לאחר שנשענים על השניה ושמים אותה במקום לא ידוע ושמים את כל המשקל על אותה רגל ואחר כך מרימים את השניה... לפעולה המסוכנת הזו ללא ידיעת הרקע קוראים הליכה
 

Tatu4Taty

New member
כן.. באמת אל מעניין

מאוד אפילו הייתי אומר... אם אני אוכל אז אני אנסה לסרוק תמונה של הפסל ולהוסיף בקרוב
 

L e s t a t

New member
בד"כ, אני מסתכל לאן אני הולך

ככה אני לא נופל לבורות ודברים כאלה..
 

snowj303

New member
שילוש מאי אסס

הקטע של השילוש ההינדי (בראהמה, וישנו, שיבה) זה עיוות מערבי שמקורו בהינדולוגים הגרמנים הראשונים של מחצית המאה ה-19. רוב ההינדים הם או שאיבים (עובדי שיבה) או ואישנאבים (עובדי וישנו) או שאקטות (עובדי האלה). לבאהרמה לא סוגדים. יש לו אולי מקדש אחד בכל הודו! ללמוד על אל אחד או לסגוד לאל אחד זה ממש לא "חסר תועלת", אלא אם כן אתה הינדולוג מהאולד-סקול או משהו כזה. שיבה יכול ללמד את הבן-אדם יותר מכל טקסט-בוק. ה"תוכנית לימודים" אלק הזאת שהצגת למעלה היא ממש מפגרת ומטעה. מענין את הבן-אדם שיבה? שיבה קורא לו? שילך על זה ולא יגיד לעצמו "רגע, אני צריך לקרוא קודם מבוא כללי ואח"כ מבוא למתקדמים ואח"כ את הראמאיאנה וכו'"
 

Justin Angel

New member
זאת לא תוכנית לימודים

ככה לי הסבירו ששאלתי בפורום של הינדו לפני חצי-שנה, וככה אני אומר עכשיו. אמרו לי שהדרך להבין את הדרך ההינדית באה מהכללה ולא מהתקדמות בפרט - אני מעביר את זה הלאה. אין לי עניין או ידע רב בהינדו, ואת המעט שיש לי אני חולק. ובסופו של דבר כולנו חוקרים, לפחות אלו מאתנו שבחרו דרך.
 

snowj303

New member
לא תירוץ

תדמיין לעצמך מישהו נכנס לפורום ושואל "מי היו הדרואידים?" עכשיו תדמיין לעצמך מישהו אחר עונה באיזה הכללה דבילית שהייתה מקובלת במחקרים לפני 100 שנה, כי זה מה שענו לו פעם באיזה פורום. זה בערך מה שאתה עשית. אתה הוא זה שצועק פה מדי פעם על אלו שלדעתך הם ניוביז מדי כדי לתת עצות. יש פה הרבה אנשים שחושבים שאתה יודע על מה אתה מדבר אז קח אחריות וכשאתה לא באמת יודע תציין את זה ותכניס הרבה "לדעתי" ו-"אולי" ו-"נראה לי" להודעות שלך. ברור שללמוד לעומק על תרבות מסויימת לא מסתיים בלהכיר אל אחד. אבל תאמין לי ששיווה זה עולם ומלואו ומי שנכנס מספיק לזה יימשך לבד גם לכיוונים אחרים. אתה מתחיל לקרוא על שיווה ואז מגלה שיש לו בת-זוג (פרבטי) ובן (גאנש) שכל אחד מהם זה עולם ומלואו גם כן, ומליון ואחד שמות ופולחנים... למעשה זה נראית לי כמו דרך מצויינת להתחיל.
 

Justin Angel

New member
אז בדיוק הבעיה?

אתה מזכיר כבדרך-אגב ש"תראה יש לו גם אישה וילד, הם ילמדו גם עליהם ואז בכלל שופרא-דשופרא". אז אתה רואה בעצמך שללמוד על אל אחד בפני עצמו זה לא מספיק, ואולי לפני שמתחילים ללמוד על המשפוחה כדי להגיע לאלים שנחשבים כאספקטים נוספים לאותה אישיות. ללמוד על אל אחד זאת דרך מאוד רעה להתחיל בכל דרך, בין אם היא הינדית ובין אם היא קלטית. אני יכול לדבר על התרבות הקלטית שאותה אני מכיר, ושם אני יכול להגיד בבטחה שלהתמקד על אל אחד בהתחלה זה חסר טעם, מכיוון ואל אחד לא שום דבר חוץ מעצמו (עד כמה שעצמו מרומם). למה להתווכח איתי? קח 10 ספרים על הינדו למתחילים, אני שם כסף דמיוני טוב שלפחות 6 מהם כרגע תומכים במה שאמרתי. ממה שאני קראתי על התיאולוגיה ההינדית, מה שאמרתי נכון. וזה ברור שאני עונה כמיטב ידועתיי ולא כמיטב הידע הפאן-גלקטי אשר היה, יהיה וכרגע נמצא בקיום. אומנם אני לא מסוגל לטעות, אבל בניגוד ליהווה אני יודע שהדבר אופציה את דבריי צריך לקחת תמיד רק כיעוץ בלתי-תלוי ולא כדבר האל האחד והיחידי. אבל אם מישהו רוצה להקים לכבודי כת, מי אני שאתווכח :) ברכות זוהרות
 

snowj303

New member
ממש לא

כמו שרום הראל כתב בפואטיות רבה יותר, צריך להתחיל איפשהו. ובהינדואיזם להתחיל מאל אחד יכולה להיות דרך טובה מאד. מנסיון. ברור שבקלטיות זה לא עובד ככה בגלל מגבלות הההיצע המיתולוגי והידע על האלים ועל התרבות. כמה כבר יודעים על הדגדה או על דאנו? ברוב המקרים צריכים לנחש שבכלל מדובר באל ולא בגיבור על סמך שמות מקום, או השוואה עם השם הרומי שקיסר נתן והשארה על סמך זאת וכדומה, לא? תזכורת: הפגאניזם ההינדי לא מת אף פעם. כמות החומר שאפשר להשיג על שיווה היא עצומה ככמות החומר שהוא מסוגל לעשן... לא צריך רקע. צריך לקחת ספר עליו ולקרוא. לא מבין משהו, תברר אח"כ. בשביל זה יש גוגל (או ספריית האוניברסיטה :)) אני מכיר את הספרים האלה של הינדו למתחילים והשילוש של האלים הגבריים. יש המון גרסאות לסיפור הבריאה בהודו ולא בכולם ברהמה מופיע בכלל. הזכרתי כבר שאין לו מקדשים??? בארץ שבכל בית יש מקדש! לפני עשר דקות קראתי קטע מהלאקשמי-טנטרה ושם היא לוקחת על עצמה את כל שלוש התפקידים. הספרים האלו הן תרוץ עלוב לגישת מונו מערבית לתרבות פגאנית חיה. תדלג עליהם ותקפוץ ישר למיתולוגיות - מהבהרטא, ראמאיאנה, הפוראנות וכו'.
 
למעלה