רציתי לדעת מה דעתכם בסוגיה.

רציתי לדעת מה דעתכם בסוגיה.

יאיר לפיד כך דמעתי טוען כי אברהם אבינו למעשה נכשל בנסיון העקדה מכיון שאלוהים לימד אותו על הדת הוא הסביר שהחיים בינדות הם ערך עליון..ונגד קרבנות אדם. ושניסה ה' את אברהם תלמידו רצה לראות איך יממש את העניין ושבא אברהם לעקוד את בנו מנע זאת ממנו מכיוון שאין זאת כוונת הבורא ואברהם נכשל. אשמח לשמוע דעות
 

shukfr

New member
שוב - אני מציע רק לקרוא מה כתוב

"עתה ידעתי כי ירא אלוהים אתה..." איך זה נשמע לך - כמו כשלון כו כמו עמידה בנסיון?
 

masorti

New member
יאיר לפיד אינו אוטוריטה בנושאי דת..

בהתחשב בדיעותיו ובייחוסו המשפחתי.
 
../images/Emo31.gif להזכירך,

מועדפים דיונים לגופו של עניין, לא לגופו של האיש. תודה. ללא קשר, גם אני מסכים שהפירוש שלו חוטא לאמת - בגלל ראיות ברורות למדי בכתוב, כפי שכתב shukfr (אפשר לקרוא לך שוקי?)
 

יודיX3

New member
עשה לך רב

אף אחד מבחינתי אינו אוטוריטה לדת.לתנ"ך ולכן אני לא מקבל ביטולו של אדם בגלל דיעותיו/השקפותיו. מכל מלמדי השכלתי ולאו דווקא מאנשי אוטוריטה בנושאי דת.
 

סמטוחה

New member
זה מעורר ענין רק אם שוכחים מהעיקר..

אברהם לא שכח או התעלם מהאיסור בקורבנות אדם או מהשימוש בבחירה החופשית שניתנה לכל אדם (נקודה נוספת שמציין יאיר לפיד אם אני זוכרת נכון..) אברהם לא נכשל בניסיון כי הניסיון היה באמת כמו שראיתי שכתבו עניין המורא וההקשבה לקב"ה, ללכת לפי דרכיו גם כשלנו זה לא נראה או לא נוח או אפילו לא מסתדר עם ההיגיון... הקב"ה ציוה על האיסור בקורבנות אדם והוא זה שהעניק לנו את הבחירה החופשית, ולכן הוא מעל לכל ציווי. בתקופת אברהם המצב לא היה כמו עכשיו, שאין קשר ישיר לקב"ה ולכן כל שנותר לנו הוא לסמוך על החוקים שניתנו לנו במעמד הר סיני ואפילו כשמתעורר ספק וההכרעה "לא בשמיים היא"- כלומר, שבני האדם מכריעים תמייייד ההכרעה צריכה להעשות על ידי אדם גדול בתורה ולעולם לא מנוגדת לתורה שבכתב! בתקופת אברהם היה לו "שיח פתוח" עם הקב"ה ולכן כמובן שהיה צריך לחרוג מהאיסור וללכת לפי הציווי הישיר של הקב"ה... זו דעתי לפחות.... חיים טובים!
 
למעלה