רציתי לשאול ולומר וורט
1. ישנם בתושב"ע הרבה הלכות שנאמרו ונתחדשו על-ידי תנאים ואמוראים, האם ניתן להסיק מכאן שהלכות אלו לא היו ידועות בתקופות קודמות ? 2. אם הלכות אלו כן היו ידועות ונמסרו להם מרבותיהם, מדוע הדברים לא נאמרו בשם אומרם ? 3. אם הדברים לא היו ידועים אלא שנתחדשו, האם ייתכן שתנאים ואמוראים קיימו הלכות אשר הדורות שלפניהם לא שמרו ?? 4. כתוב במסכת סוכה שרבן יוחנן בן זכאי ידע את הוויות אביי ורבא, אם כן למה לא אמר אותן בעצמו ? 5. מדוע אברהם אבינו עליו השלום התפלל על אנשי סדום ולא על יצחק בנו, שלא ישחט ? וורט יפה ששמעתי: כתוב בשולחן-ערוך (רל"ט) שבפרשיות של שמע-ישראל ישנן 245 תיבות ולכן כופלים את התיבות האחרונות ומוסיפים את המילה "אמת" כדי להשלים לרמ"ח תיבות כנגד רמ"ח איברים, כי כל איבר בגוף מקבל כוח וחיות ממילה אחת בפרשיות הללו. ועל זה מרמז הפסוק "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום", כלומר כאשר מדביקים את אתם (אותיות "אמת") ב-ה' אלוקיכם (המילים האחרונות של פרשיות שמע) אז חיים כולכם היום - כל האיברים מקבלים חיות.
1. ישנם בתושב"ע הרבה הלכות שנאמרו ונתחדשו על-ידי תנאים ואמוראים, האם ניתן להסיק מכאן שהלכות אלו לא היו ידועות בתקופות קודמות ? 2. אם הלכות אלו כן היו ידועות ונמסרו להם מרבותיהם, מדוע הדברים לא נאמרו בשם אומרם ? 3. אם הדברים לא היו ידועים אלא שנתחדשו, האם ייתכן שתנאים ואמוראים קיימו הלכות אשר הדורות שלפניהם לא שמרו ?? 4. כתוב במסכת סוכה שרבן יוחנן בן זכאי ידע את הוויות אביי ורבא, אם כן למה לא אמר אותן בעצמו ? 5. מדוע אברהם אבינו עליו השלום התפלל על אנשי סדום ולא על יצחק בנו, שלא ישחט ? וורט יפה ששמעתי: כתוב בשולחן-ערוך (רל"ט) שבפרשיות של שמע-ישראל ישנן 245 תיבות ולכן כופלים את התיבות האחרונות ומוסיפים את המילה "אמת" כדי להשלים לרמ"ח תיבות כנגד רמ"ח איברים, כי כל איבר בגוף מקבל כוח וחיות ממילה אחת בפרשיות הללו. ועל זה מרמז הפסוק "ואתם הדבקים בה' אלוקיכם חיים כולכם היום", כלומר כאשר מדביקים את אתם (אותיות "אמת") ב-ה' אלוקיכם (המילים האחרונות של פרשיות שמע) אז חיים כולכם היום - כל האיברים מקבלים חיות.