רציתי לשאול לדעתכם ,למרות שכנראה אעשה זאת

ASI Z

New member
רציתי לשאול לדעתכם ,למרות שכנראה אעשה זאת

לפחות לעצמי... היום שוחחתי עם יובל ,והגענו למסקנה שלא תמיד אפשר לזכור את כל הדברים ,שצריך לתת להם תשומת לב גדולה מאד. ולכן יובל פתר את הבעיה בכך שהוא יצר לעצמו רשימת שלבים של בדיקת הגלשן לפני הטיסה. אני חושב שכדאי שנכין רשימה כזאת בפורום ,ואני מוכן להדפיסה ולחלק לכולם ,שבה יהיה רשום נוהל בדיקת הגלשן וכל הדברים שחשוב לשים להם לב מרגע ההמראה ועד הנחיתה. ככה הרענון של הדברים החשובים יתבצע תמיד לפני המראה, כנוהל . אני חושב שכל אחד לפעמים שוכח כמה נקודות מאד חשובות. מה דעתכם ,אם נראה לכם אתם יכולים להוסיף הודעות וייחד ניצור רשימה מקווה שתשתפו פעולה אסי
 

y u v 12

New member
מסכים כמובן וגם...

לא לכל אחד מתאים סוג זה של פתרון אבל לדעתי כיוון שמדובר בתחביב עבור רובנו (על אחת כמה וכמה אם הנסיון מועט וההפסקות בין הטיסות ארוכות), טוב נעשה אם לא נאתגר את הזכרון שלנו בכל פעם שאנחנו הולכים לטוס. אפשר להכין רשימה של דברים שחשוב לזכור בטיסה (איך מתנהגים בטרמיקה, חוקי התעבורה בניינו ובניינו לבין מצנחים, שיקולי נחיתה, התמודדות עם תופעות מז"א וכ"ו) ולדאוג לעבור עליה לפני הטיסה/בבית יום קודם/באוטו בדרך/בקפה של הבוקר/הבנתם את הרעיון. לא ניתן כמובן לחייב גולשים להתנהג כך (וגם לא צריך) אבל מי שבטיחותו חשובה לו יכול לשפר את סיכוייו לשרוד עם קצת יותר אחריות אישית. הנ"ל - בעקבות אירוע ההתנגשות שארע בשבוע שעבר, ואולי (רק אולי) היה יכול להמנע אם המעורבים היו יותר ערניים לחוקי ההתנהגות בטרמיקה (ואולי גם לא).
 
לא נראה לי...

בגלישה אווירית לא קיימים תנאים כמו בקוקפיט של מטוס שבו מבצעים "צ'ק ליסט". איפה יהיה הפתק, והאם לסמן עליו v ? אוף, ואיפה עכשיו העט?. החלופה הנראית לי היא הקניית סדר פעולות קבוע. וכל מה שעלול לשבש סדר כזה (שיחות טלפון, אנשים שמדברים אליך וכו"), גם כאן השיטה היא לחזור על הפעולה בטרם ההפרעה. ולבסוף, לפני ההמראה, לדחות אותה ב -5 דקות ולהרגע, ואז להריץ הכל בראש, כולל כל המנהלות (מפתחות הרכב, הטל. הנייד וכו'). גם הפעולות לקראת ההמראה חייבות להיות זהות. מיקום הקסדה,(אצלי: תלויה על הכבלים הקדמיים, קרוב לאף) חבישתה וסדר ההתלבשות והכניסה לרתמה.בשלב הזה כבר לא עונים לטלפונים ומשתדלים גם לא לקשקש עם נודניקים. טיסה נעימה.
 

ASI Z

New member
התכוונתי לא רק לגבי הגלשן ,אלא גם לגבי הטיסה

ויש הרבה דברים שצריך לזכור ,מצב הגלשן בהמראה ,וההתייחסות בנחיתה ,נוהל מצב חרום ,שתזכור שיש לך מצנח בכלל ...
 
בכל זאת לא נראה לי, זה כמו

לערוך רשימת יציאה מהבית: מפתחות, פלאפון, תיק וכו'. הפתרון טמון, כפי שכתבתי, בהקניית הרגלים ובבקרה צמודה על ההרגלים "(בשגרת ההרגל" המוח כבר לא עובד, בבקרה - כן). השילוב של שניהם מבטיח לדעתי את העניין.ניתן להשוות פעולות מכניות כמו מעבר על רשימה, לדקלום נושא שנלמד בע"פ או להקראתו מהכתב.(המח במצב רובוטי וה"גלגלים" בו לא כל כך מסתובבים). לעומת זאת, אם הנושא מועבר בשיחה/הרצאה חפשיים,(עכשיו אני מתרכז וחושב מה עלי לעשות) על המח להיות דרוך ופשוט לעבוד.
 

Hawk17

New member
הפתרון שאני מצאתי לי...

זו לא רשימה שמקרה שלי היא תתקלף (אם היא מודבקת לצלע) או תלך להאיבוד, אלא חזרנות - כשהכוונה היא שכל בדיקה אני חוזר עליה כמה פעמים שוב ושוב בכמה הזדמנויות שונות בתהליך ההרכבה והבדיקה. ככה יוצא לי שמצד אחד: לוקח לי שעעה עד שאני ממריא... מאובטח מכל כוון. רק ודוי סגירה של הקסדה +וידוי סגירה של הפינים של הכיס של המצנח אני משאיר לסוף בגלל שהם עלולים להפתח טיפה במהלך תהליך הקשירה והתליה.
 
למעלה