רציתי לשאול שאלה..תגידו לי מה אתם חושבים

PLAY2PLAY

New member
רציתי לשאול שאלה..תגידו לי מה אתם חושבים

מה החשיבות של המשחק במחזות זמר..? ומה אתם חושבים על רמת המשחק של המחזות זמר בארץ ובכלל..? ובמיוחד מה רמת המשחק במחזות זמר של בית צבי.?
 

tommy walker

New member
זה מה שאני חושב ../images/Emo13.gif

החשיבות של המשחק במחזות זמר היא רבה, בדיוק כמו חשיבות המשחק בכל ז'אנר אחר שיש בו משחק. אולי את/ה שואל/ת את זה כי את/ה אומר/ת לעצמך "במחזמר יש משחק, שירה וריקוד אז אם אחד מהדברים האלה פחות טוב אבל השאר טובים אז זה מספיק". אז בסופו של דבר זה הכול עניין של סטנדרטים. אם השאיפה היא למצוינות אז גם המשחק וגם השירה וגם הריקוד במחזות זמר צריכים להיות טובים. כמה שיש יותר פרמטרים טובים ביצירה מסוימת אז זה הופך אותה ליותר טובה. יש אנשים שאולי יגידו שבהצגה רגילה הדבר היחיד שקיים זה המשחק ולכן זה יותר חשוב מבמחזמר כי שם אם המשחק לא טוב אפשר להישען גם על יכולת שירה וריקוד טובה. אבל אפשר להגיד גם את ההיפך, שיותר מסוכן לעשות מחזמר כי יותר קל לפספס בגלל שצריכים להיות טובים לא רק במשחק אלא גם בריקוד ובשירה. לגבי השאלה שלך על רמת משחק במחזות זמר בעולם ובארץ ובפרט בבית צבי, אין טעם להיכנס לנושא הזה. הרי אין "נכון" או "לא נכון" באמנות. כל אחד קובע לעצמו מה טוב בעייניו ומה לא. יש אנשים שיחשבו על דבר מסוים שהוא הדבר הכי טוב שהם ראו בעוד שאחרים יחשבו על אותו דבר שהוא הגרוע ביותר שהם ראו. ככה ש"רמת משחק" זה מונח מאוד כללי ומאוד סובייקטיבי. וחוץ מזה שרמת המשחק היא לא של מחזות הזמר אלא של השחקנים שליהקו לאותו מחזמר. ככה שאי אפשר לדבר על רמה של משחק במחזות זמר באופן כללי מפני שזה תלוי באיזה שחקנים ליהקו לאותו מחזמר וכידוע זה משתנה מהפקה להפקה. במיוחד בארץ כמעט ואין מונח כזה שנקרא "שחקן מחזות זמר". אותו שחקן שראינו אתמול בפרסומת בטלוויזיה ולפני שבוע בהצגה "רגילה" ובעוד חודש תראי אותו בסדרת דרמה בטלוויזיה יכול להיות גם זה שנראה היום משחק במחזמר. מקווה שעזרתי.
 

מיכל כKן

New member
בקשר לבית צבי..

את האמת פעם ראשונה ואחרונה לבינתיים (חח) שיצא לי להיות שם בהצגה זה היה ב"קברט" חשבתי שאני אבוא להצגה ברמת סיום תיכון, אבל הופתעתי לטובה..זה היה הרבה מעבר לציפיות שלי,ומאוד נהינתי.. את האמת שחיכיתי רק לקטעים של הילה זיתון,אז אני יכולה להגיד רק עליה שהיא הייתה מדהימה בעיניי..
(ולא - זה לא כי אני משוחדת!
היא באמת שחקנית וזמרת מדהימה. )
 

netmaster1

New member
מסכים עם טומי שלנו

וסתם לא קשור לכלום אבל הילה זייתון באמת מדהימה:)
 

netmaster1

New member
אני רק חלק מהרוב הדומם

צריך לעשות גם משהו לרויטל זלצמן הדאבלית המושלמת של הילה
 

מיכל כKן

New member
../images/Emo6.gif

את האמת שאת הילה הכרתי רק מאז הסינגל הראשון שהיא הוציאה.. אבל היא מוכרת לי מפעם..("אולי מגלגול אחר.."
)
 

Hippie Jeannie

New member
יובל (טומי) די גנב לי את המילים מהפה.

אבל באופן כללי - כמו בכל דבר בחיים יש הרבה "מסלולים" בהם ניתן לבחור, הרבה תשובות לשאלה הזו, וריבוי האופציות נובע מכך שאכן כל שחקן הוא עולם בפני עצמו, ועל כן להכליל יהיה בלתי אפשרי. אי אפשר להגיד מה הרמה במחזות זמר ו\או בבית צבי כי בשני המקרים יש המוווווון אנשים שונים במשוואה הזו וכל אחד מהם הוא אחר לחלוטין ותורם תרומה שונה לחלוטין. ובנוגע לחשיבות המשחק במחזות זמר - הקלישאה היא שמחזות זמר הוא ז'אנר נחות בו המשחק הינו גורם שולי ומה שחשוב באמת הוא השואו. אז כן, השואו הוא חשוב, ואם להפקה יש תקציב ענק שמאפשר לה לעשות תפאורות מטורפות ואפקטים מדהימים, אז יופי לה. אם לא - ז'אנר מחזות הזמר יכול להתקיים גם בלי כל ה-razzle dazzle הזה. ובסופו של דבר מחזמר כמו כל פורמה תאטרונית אחרת בה לספר סיפור ולגרום לך כקהל להתחבר לסיפור הזה, להתרגש. שחקן גרוע, בין אם הוא משחק בהצגה קונבנציונאלית או במחזמר, לא יוכל לעשות זאת. ההיפך - בעיניי משחק במחזמר הוא אף קשה עוד יותר כי שירה וריקוד הם אלמנטים מנכרים המזכירים לקהל שזוהי הצגה ולא מציאות, אחרי הכל מי באמת פורץ בשירה ובריקוד ספונטניים כשחברה שלו נפרדת ממנו? על כן שחקן במחזות זמר צריך להיות משכנע ומרגש אף יותר בעיניי.
 

PLAY2PLAY

New member
טוב...

את האמת אני לא מרוצה מהתשובות שלכם..כי אלה תשובות מתחמקות,נכון שאי אפשר להכליל..ונכון שאין תשובה אחת..אבל בגלל זה שאלתי את השאלה בפורום כדי לקבל כמה תשובות,זה שאתם אומרים לי שלכל אחד יש דעה אחרת זה ברור לי וזה שהמשחק במחזות זמר צריך להיות משחק טוב,שזה גם ברור לי אבל השאלה היתה מה המקום של המשחק במחזה..ואם יש לו מקום גדול ואיך אמורים לשחק בו ששונה מהצגה רגילה. והמשחק במחזמר לא יותר קשה ממשחק בהצגה "רגילה" כי לדעתי במחזמר הריקוד או\ו השירה ממלאים כל כך הרבה מקום שהמשחק לפעמים כמעט לא בא לביטוי. וכשאני שואל איך המחזות זמר בישראל אני מצפה לתשובה כללית ולא:זה תלוי באיזה שחקנים או באיזה מחזה או אני לא יודע מה..כי זה ברור שזה תלוי אבל יש רמה כללית בארץ ששונה מבחול..
 

tommy walker

New member
אוקיי...

אם אתה לא מרוצה מהתשובות הקודמות אז אולי מהתשובות האלה תהיה מרוצה: כתבת "השאלה היתה מה המקום של המשחק במחזה..ואם יש לו מקום גדול ואיך אמורים לשחק בו ששונה מהצגה רגילה" התשובה היא: המקום של משחק במחזמר הוא מקום מרכזי, גם כששרים וכשרוקדים צריך לשחק. כן, יש לו מקום גדול. לא אמורים לשחק בו שונה מהצגה רגילה. כל הצגה משחקים לפי הסגנון של אותה הצגה וכל מחזמר משחקים לפי הסגנון של אותו מחזמר. כתבת "וכשאני שואל איך המחזות זמר בישראל אני מצפה לתשובה כללית". תשובה: מקודם לא שאלת איך מחזות הזמר בישראל אלא מה דעתנו על רמת המשחק במחזות הזמר בישראל.. קודם כל תחליט מה אתה רוצה לדעת כי זה דבר אחד וזה דבר אחר. אם אתה שואל על מחזות הזמר אז הרמה הכללית של מחזות הזמר עצמן שונה מבחו"ל. בד"כ בחו"ל ההפקות גדולות יותר כי למפיקים יש יותר תקציב בד"כ כי יש גם יותר קהל פוטנציאלי שיכול לבוא לראות את ההצגה ולכן ההשקעה משתלמת. אם אתה שואל על רמת המשחק במחזות זמר בארץ לעומת חו"ל אז אין רמה שונה. אלה התשובות.
 

Hippie Jeannie

New member
אתה ממש לא מבין

"שלכל אחד יש דעה אחרת זה ברור לי" - אם זה היה באמת באמת באמת היה ברור לך לא היית שואל את השאלות האלה ומצפה לתשובה חד משמעית. א-י-ן ת-ש-ו-ב-ה ח-ד מ-ש-מ-ע-י-ת. לדרוש אחת מראה, תסלח לי, על בורות וחוסר הבנה בסיסית. אתה שואל מה מקום המשחק ומחזמר ומצפה לתשובה חד משמעית. אין תשובה חד משמעית, עובדה, אתה חושב שמקום המשחק שולי יחסית לשירה ולריקוד, אני לא. אין תשובה עובדתית. אתה שואל מה רמת המשחק במחזות זמר בארץ לעומת אלה בחו"ל, גם כאן אין תשובה חד משמעית, עובדה, טומי חושב שהרמות זהות, אני חושבת שהרמה בחו"ל גבוהה יותר. בקיצור - תתאפס ודחוף, כי זה שאלות שלרצות עליהן תשובות ברורות וחד משמעיות זה טיפשי. תודה.
 

tommy walker

New member
כן...

גם אני רציתי לענות תשובה כזאת... אולי זה יצא בין השורות. בגלל זה כתבתי בכוונה תשובות חד משמעיות גם אם זה לא נכון. חיכיתי פשוט לעוד תגובה על זה ש"זה לא תשובה" לפני שאני משתמש בכינויים :)
 

pazer001

New member
אני אתן את התשובה שלי

בואו נסתכל על זה תכלס. מחזות הזמר בארץ איפה שהוא הולכים ונתקעים רק בבית צבי. כלומר, הם היחידים שמעלים מחזות זמר. מחזמר שמועלה בבית צבי מאוד שונה לאלה שמועלים פעם בשנתיים בקאמרי או משהו כזה. בתיאטרון מסחרי אין בעיה להביא שמות מפורסמים שלא למדו משחק או פחות מתאימים לטייפ קאסט, והעיקר שיראו טוב, ידעו לשיר או שיימכרו כרטיסים. דוגמה לכך זה המחזמר הלהקה שאין לי מושג מה שירי מיימון עושה שם כי היא הכל מלבד שחקנית. אותו דבר במחזמר "המפיקים". דרור קרן למשל אחלה שחקן אבל זמר הוא לא וגם לא שלמה בראבה. כך שלפעמים בתיאטרון הממוסחר יש העדפות לדברים שונים. בית צבי, שם כמות מחזות הזמר היא הגדולה בארץ יודעים איפה שהוא שמי שעולה להצגה יודע גם לשחק כי הוא למד לפחות שנתיים לפני זה ברמות הכי גבוהות שיש. אז נכון שיש שחקנים יותר טובים ופחות אבל הרבה היא מאוד גבוהה של המשחק ואני אפילו לא מדבר על שירה וריקוד. ככה שכל עניין לגופו ואנחנו לא נמצאים במדינה שבה יש סלברטאים שיודעים טוב את שלושת המקצועות כמו באמריקה.
 

Hippie Jeannie

New member
לא מסכימה אתך על רמת המשחק בבית צבי בכלל

מחזות הזמר של בית צביהם ברמה גבוהה מבחינת שירה, אבל מבחינת ריקוד ובמיוחד מבחינת משחק אני חושבת שמחזות הזמר שלהם נוטים להיות רדודים למדי. לא תמיד, קברט למשל הוא דוגמא למחזמר עם משחק מעולה, אבל לרוב אני די מאוכזבת מרמת המשחק של מחזות הזמר בבית צבי. מה שמביא אותי לטענתי הקודמת שאין תשובות חד משמעיות לשאלות שנשאלו פה ולכל אחד יש דעה אחרת
מלבד זאת הן בהצגות של בית צבי והן במחזות הזמר אני תמיד יוצאת עם התחושה שראיתי חבורה של מוצרים מפס ייצור אחיד. אינדיבידואליות במופעים של בית צבי היא מצרך נדיר בעיניי, לרוב כולם נראים לי כאילו נתפרו מאותו בד בדיוק.
 

PLAY2PLAY

New member
כל אחד פה..

משחק לי אותה ומסביר לי כאילו שאני לא מבין שלכל אחד יש דיעה שונה ושאי אפשר להכליל, זה ברור לי שאין תשובה אחת..ושאלתי את השאלות פה בשביל לשמוע דעות שונות,מה אתם ישר קופצים? ואני חושב שהרמת משחק בבית צבי מאוד נמוכה לאומת בתי ספר אחרים מובילים "באמת" בתחום המשחק,בגלל זה נראה לי שבמקרה של בית צבי המקום של הריקוד והשירה אולי לוקח מקום גדול מידי כי בכל זאת זה בית ספר למשחק...ולא ללמוד איך לשחק במחזות זמר למחזות זמר,עם כל ההתיפיפות שלכם מה לעשות שהמחזות זמר שיש בארץ רמת המשחק בהם דיי שואפת לאפס ואי אפשר להשוות בין משחק בהצגות לבין משחק במחזות זמר, כי זה שונה...
 

tommy walker

New member
יופי לך...

אז זה מה שאתה חושב. יופי לך, רוצה שקל? יכולת מראש ישר לכתוב מה אתה חושב במקום לשאול אנשים אחרים מה דעתם כי כנראה זה לא ממש משנה לך. אז בגלל שענינו לך תשובות ששונות מהדעה שלך אז זה אומר שלא ענינו לך? בפעם הבאה אם אתה רוצה לכתוב שטויות פשוט תכתוב את זה ואל תקשקש פה על זה שאתה רוצה לשמוע דעות אחרות. זה שאתה מכליל ואומר שרמת המשחק בארץ ובבית צבי נמוכה יחסית למקומות אחרים לא הופך אותך לגאון הדור. אולי ההיפך, זה רק הופך אותך לטמבל שעושה הכללות שאין להן קשר למציאות. ובאמת יצאת דיי אידיוט אם בתחילת ההודעה כתבת "כאילו שאני לא מבין שלכל אחד יש דיעה שונה ושאי אפשר להכליל" ובהמשך אותה הודעה כתבת "ואני חושב שהרמת משחק בבית צבי מאוד נמוכה לאומת בתי ספר אחרים מובילים "באמת" בתחום המשחק" ו-"מה לעשות שהמחזות זמר שיש בארץ רמת המשחק בהם דיי שואפת לאפס". מה זה המשפטים האלה אם לא הכללה? בקיצור, אם רמת המשחק שלך יותר טובה, אז כדאי שתפרוש לשחק בגוגואים. אני בטוח שרמת המשחק שלך בזה תהיה מעולה.
 

PLAY2PLAY

New member
מה הקשר??

אתה טיפש..זה שאי אפשר באמת להכליל זה נכון..אבל הרמת משחק הכללית היא יותר נמוכה והרמת משחק של המחזות זמר בארץ גם יותר נמוכה... זה ברור לי שלא כל ההצגות ברמה נמוכה,אבל רוב ההצגות כן,כשאני כותב משהו כזה אני מתכוון בכלליות ולא להתיחס להצגה אחת במאה שנה. זאת הדעה שלי אולי יש לך בעיה לקבל את מה שאני חושב על בית צבי..ושאלתי כי מה לעשות שבמחזות זמר אני לא הכי מבין בעולם,אבל ממך לקבל תשובה זה בלתי אפשרי,ולא הייתי מתפלא שאתה כותב את כל הדברים האלה כי אין לך מושג במשחק במת ברמה ,אולי יש לך מושג במחזות זמר אבל זה לא דבר חדש שהרמת משחק של בית צבי לא הכי גבוה...וכשאני אומר את זה זאת לא הכללה זאת הרמה הכללית..לא כל דבר הוא הכללה,מצטער לאכזת אותך
 

ronnyle

New member
כל אחד ודעתו - ולגבי דעתי...

אני חושבת שאולי אני חווה שיעה ממקום קצת שונה בתור סטודנטית שנה שלישית בבית צבי... כמובן שתמיד כל הצגה שיראו, יש אנשים שיאהבו, ויש כאלה שלא. תמיד אפשר להתווכח על רמת המשחק, על רמת השירה ועל רמת הריקוד. בסופו של דבר זה פונקציה של מחזור שלומד בבית צבי בזמן נתון. היילה זייתון אין בכל מחזור. איתי טיראן אין בכל מחזור, דניאל אפרת אין בכל מחזור ובטח שלא רויטל זלצמן. לכן קשה להכליל ולהגיד באופן כללי. אני יודעת שיש מחזות זמר שבהם רמת המשחק, באופן כללי, היא יותר נמוכה מבאחרים. אבל אם למישהו יצא למשל לראות את "ג'ייקל והייד", אני בטוחה שיצא מורשם מאוד מאוד מהשירה, כמו גם מהשירה והריקוד. לעומת זאת, שיער הוא לא מחזמר שדורש משחק ברמה גבוהה, כי הוא לא בנוי על המשחק, אלא על השירים. זאת דעתי. ואל תשכחו שבבבית צבי מועלות גם הצגות רגילות שזוכות להרבה הצלחה. לא רק מחזות זמר. אם למישהו יש תהיה לגבי רמת המשחק, הוא מוזמן לבוא לצפות. ובואו לראות קאטס! סשן נוסף החל מה-1.11 עד ה-15.11
 
למעלה