רציתי לשתף אותכם בטיפול טראומטי ומשפיל שעברתי

רציתי לשתף אותכם בטיפול טראומטי ומשפיל שעברתי

שלום, אני עולה ותיקה מדרום אמריקה (עליתי לפני 8 שנים),בת 28, סטודנטית לחינוך ומדעי החברה. החלטתי ללכת לטיפול פסיכולוגית אצל מישהי מוכרת העונה לשם איריס בר און מהרדיו. אני הרגשתי ועדיין מרגישה במצוקה גדולה וכבר ארבע שנים מאז נפרדתי מחבר של שלוש שנים,אני לא מצליחה מאז ליצור קשרים ארוכים. הייתי בהפסקות יחסית ארוכות אחרי כל בחור שהכרתי וששבר את ליבי. לכן באתי ליעוץ על מנת לעבור תהליך ולקבל כלים כדי להתמודד עם כל מה שאני מרגישה. סיפרתי לה על כמה מהקשרים ולתדהמתי בסוף הפגישת ההכרות שלנו, היא אמרה לי שאני נראת פולניה כי אני בהירה, שאני לא הטיפוס של הישראלים,שהמבטא שלי מפריעה לאנשים ושרק לוזר ירצה לצאת איתי כי אין לי מה להציע. היא אמרה שלמדתי מקצוע מאוד דפוק, שאני ארוויח 2.000 ש"ח בחודש והעובדה שאני לבד בארץ, זה לא טוב. היא עוד הוסיפה שאני יהיה "תיק" לגבר ושאם אני אמשיך בישראל, אני יהיה רווקה עד גיל 40.היא עוד הוסיפה שגברים ישראלים מעדיפים צבריות. אלו חלק מהדבריה שהפסיכולוגית איריס בראון אמרה לי. כל כל נפגעתי ,יצאתי עם תחושות קשות מטיפול שהיה אמור לעזור לי. מרגישה עוד יותר דכאונית ומאוד כועסת על הטיפול המשפיל שקיבלתי. אני אשמח לקבל תגובות מהפסיכולוגית ומאנשים מהפורום. עזרו לי !!!
 

enbalush

New member
איזה מטומטמת!!!

תשמעי אני גם עברתי טיפול עם פסיכולוגית כמו זו, אבל אצלה זה היה ניסיון להוציא ממני כעסים כחלק מהטיפול וההתמודדות, ושנאתי את זה, אבל בפגישה ראשונה? זה חולני!! אם את מת"א יש אחת שהלכתי אלייה במשך 10 חודשים היא מאוד רגישה למי שמולה ולא מאלו שדורכות על הפצעים, בסוף עזבתי כי הטיפול נהיה לי קצת קשה, אבל היא לאורך כל הזמן הייתה קשובה, ידידותית ורגישה וזה היה חשוב, אה והיא מאוד זולה. אם את רוצה במסר. ועזבי את הקישקושים שלה, יש המון גברים שמתים על בחורה כמוך, את פשוט עדיין במשבר מהנטישה של הקודם וזה משפיע על כל אחת, ואת יכולה להשיג גברים וליצור יחסים, אחרת לא היה לך קשר של 3 שנים... בהצלחה.
 
enbalush

היי, תודה רבה על עידוד ותמיכה !!! התחלתי להרגיש קצת יותר טוב ביומיים אחרונים. המון תודה !!!!
 
יש עלבונות ויש עלבונות,

אחת הדרכים להתגבר על עלבון היא לנסות להבין מי אמר את הדברים, מה הערכתינו לאותו אדם ולמה הוא אמר את הדברים. יש אנשים שכשהם נעלבים, הם מנסים לשכנע את עצמם שהמעליב הוא אידיוט מוחלט. זה לא תמיד עובד. צריך לנסות ליצור הערכה מאוזנת ושפויה של המעליב. מה את חושבת על המקצועיות של אותה פסיכולוגית? על יכולתה המקצועית ועל האתיקה המקצועית שלה? מה את חושבת על הרצון שלה לעזור? האם את חושבת שחלק ממה שהיא אמרה הוא אמת? מה הייתה המטרה שלה בדברים שאמרה? האם את חושבת שמטופלת אחרת הייתה מקבלת ממנה יחס אחר באותו יום? אני אספר לך על מישהי שהעליבה אותי פעם. אישה שכמעט לא הכרתי. פגשתי אותה בשוויץ וכשהיא שמעה שאני ישראלי, היא לקחה אותי הצידה, אמרה שהיא סקרנית מאוד לשמוע את דעתי ונתנה לי נאום אנטישמי של שלושים דקות. יומיים שלא הצלחתי להתרכז בשום דבר אחר חוץ מבדבריה. ניסיתי ללמוד מדבריה עליה עצמה והצלחתי להעמיד לא מעט השארות סבירות לגביה. בעיקבות ההשארות כתבתי לה מכתב ושנינו נרגענו. לגבי פסיכולוגים גרועים, אז לרוע המזל היולי כאלה בטונות. באחד המקרים הלכתי לד''ר לפסיכולוגיה חינוכית כדי לעשות אבחון מחודש של לקויות הלמידה והריכוז שלי כדי לקבל בחינה בעל פה איפה שהוא. לא הייתי צריך אותה לשום דבר חוץ מלעידכון האבחון בשביל ההתאמות וגם לא ביקשתי ממנה שום דבר אחר. היא התעקשה להגניב משפטים טיפוליים מידי פעם ותוצאת הטיפול הכפוי שלה הייתה שלראשונה בחיי עברו בי מחשבות אובדניות. לקח לי חודש להתגבר על ה''טיפול'' הנפלא הזה, מה גם שהמחשבות האובדניות הפריעו לי להתכונן למבחן. מה אני מנסה לומר? אני מנסה לומר שללכת לפסיכולוג, כמו ללכת לכל טיפול אחר, זה דבר שיש בו גם סיכון. כמו שניתוח יכול להיכשל ואנחנו הולכים לניתוחים למרות הידיעה הזו, כך גם טיפול אצל פסיכולוג יכול להיכשל. ככה זה.
 
למעלה