רקודי עם -טורבו.

רקודי עם -טורבו.

לירון שלום וברוך שובך מהחופש בריא וגם שלם. (הרי חזרת מרומניה) אמש רקדתי כמידי יום ה´ ברעננה. חשתי לכל אורך הערב כי המוסיקה המתנגנת באולם, הינה בפזה אחת מהירה יותר מהמוסיקה הנשמעת בדרך כלל בהרקדה זו. עם כניסתי הושמע הריקוד "תפילתי", ריקוד עדין ואיטי יחסית, חשתי שאני פשוט רודפת אחר הקצב, יעני "תפילתי-טורבו" לא פניתי למרקיד (עמר) ולא הפניתי את תשומת ליבו, שמא אני טועה. וכך הייתה תחושתי לכל אורך הערב, עד סיום ההרקדה. האם זו "פטה מורגנה" שלי, או אפשרות שהמרקיד העלה בוזמתו את הקצב ? האם קיים במיכשור האלקטרוני הקיים בידי המרקידים "סנסור" החש ומתריע על שינוי קצב בלתי נשלט ?
 
למירי - טורבו

כמה שאת צודקת, השתרש בארצנו (ובחו"ל) להשמיע את השירים במהירות גבוהה מהשיר המקורי, במידה והגברת המהירות אינה עולה על 5 אחוז מהשיר המקורי השיר מתעוות וקולו של הזמר הופך לזמרת, לדוגמא "יסמין" (יהורם גאון). כיום ישנם אמצעים להגביר את מהירות השירות ללא יצירת עיוות אבל כנראה ההקלטות המשופרות עדיין לא הגיעו לכל המרקידים. בנוסף - אני מעדיף לרקוד ולשמוע את השירים במהירות המקורית, הלוואי ונגיע לזה, לא יקרה אסון אם נרקוד בהילוך מקורי. זו הזדמנות לפנות ליוצרים בעניין זה.
 
למירי - טורבו (מתוקן)

לצערי נפלו מספר טעויות הקלדה ומשום התפספסו מספר דברים. כמה שאת צודקת, השתרש בארצנו (ובחו"ל) להשמיע את השירים במהירות גבוהה מהשיר המקורי, במידה והגברת המהירות אינה עולה על 5 אחוז מהשיר המקורי העיוות לא כל כך מורגש. במידה וזה מעל 5 אחוז השיר מתעוות וקולו של הזמר הופך לזמרת, לדוגמא :"יסמין" (יהורם גאון). גם "דרכנו" נשמע כמו אחרי הפצצה. כיום ישנם אמצעים להגביר את מהירות ההשמעה ללא יצירת עיוות אבל כנראה ההקלטות המשופרות עדיין לא הגיעו לכל המרקידים. בנוסף - אני מעדיף לרקוד ולשמוע את השירים במהירות המקורית, הלוואי ונגיע לזה, לא יקרה אסון אם נרקוד בהילוך מקורי. זו הזדמנות לפנות ליוצרים בכדי להימנע מהגברת המהירות.
 
נו מירי, מומחית כמוך

ודאי יודעת את התשובות ובכ"ז אתן קצת יותר פירוט. בשנת 1980 הופיע ה"סופרסקופ" הראשון - טייפ עם שינוי מהירות. נמכרו אלפי טייפים למדריכים כשהרעיון הנפלא היה להאיט את קצב השיר כאשר רק לומדים אותו. אחר כך התחילו לשנות מהירות קדימה כדי לשעשע (בתחילה ב"פופ קורן" ודומיו כמו "ריקוד הציפורים" המאוחר יותר) אחר כך התחלנו להכניס גם תוספת מהירות קטנה יחסית להקלטות שהופצו, אך זה לא היה מספיק לחברה עם ה"דם החם" שרצו "אקשן" וזה למעשה מה שקורה בהרקדות. אצלי, למשל, באים בטענות שהשירים לא מנוגנים מספיק מהר. לפעמים אני בולע "גלולה נגד בחילה" ו"נותן גז" (יעני מאיץ את השיר) לפעמים אני מחייך וממשיך כרגיל. לומר שאני שונה, כן אני שונה ואולי יש עוד כמוני אך רוב המרקידים נכנעים ל"לחץ הקהל" וזה אכן נשמע זוועה. אני בהחלט ממליץ לגשת ולהפנות את תשומת לב המדריך לכך. אחד, ועוד אחד, ועוד אחד, בסוף זה ישפיע. אני, אגב, מאד ממליץ לעשות כנ"ל ביחס לעוצמת המוסיקה הבלתי נסבלת ברוב המקומות. חבר´ה, יש לכם כח. אם רבים יביעו את דעתם ולא רק כאן בפורום. בסופו של דבר המדריכים הרי מנסים לרצות את הרוקדים ולכן הולכים אחרי מה שהקולניים מבין הרוקדים מביעים. ואשר ל"טיים סטרץ," זה ה"מודול" במחשבים המאפשר שינוי מהירות ללא שינוי גובה הקול של הזמר. זה אכן קיים אך לא יעזור כבר לשיר שהוקלט מראש במהירות גבוהה ששינתה את הטון של הזמר. בהקלטות החדשות שעושים אפשר לעשות זאת אך לצערי לא מספיק משקיעים - לא בוידאו ולא בדיסקים. אני התחלתי, בעבר, לתקן את הדיסקים שלי ז"א לעבור שיר שיר ולהקליט אותו מחדש ב"טיים סטרץ´" ואכן יש לי כמה וכמה דיסקים כאלה, אך מהר מאד הבנתי שזו השקעה שאין לה כיסוי כלכלי. לרוב המדריכים זה כלל לא איכפת ואם איכפת הרי תמיד אפשר להעתיק מאחרים, כך שוויתרתי על המאמץ (זה כרוך בהמון עבודה על המחשב כדי לעשות הכל מחדש בצורה הנכונה). היום כשאני עושה דיסקים חדשים אני משתדל, אם אני מכיר את הריקוד) לשנות קצת לטובה את המצב, אך לרוב חבל לי על הזמן (מהסיבות הנ"ל). לצערי בדיסקים שהארגון מפיק היום גם האיכות של החיתוכים וההקלטות אינה מספקת כיוון שאין גוף אחד העורך את הדיסק, אלא כל "יוצר" ומחבר (המרכאות במקור) מביא את ההקלטה שערך בעצמו ופעמים רבות כל ההפקה נעשית תחת לחץ של "להספיק במועד" כך שגם ההקלטות וגם (כן גם הריקודים) נעשים פעמים רבות בלחץ של זמן והתוצאה בהתאם. גם בוידאו יש פעמים רבות צילומים ברמה שכבר מזמן אינה מספקת וגם ההדרכה יכלה להיות מקצועית יותר. אך כאמור "המהירות מן השטן" וכאן בהחלט הכמות באה על חשבות האיכות בכל המובנים (הקלטות, צילומים, עריכת מוסיקה והריקודים עצמם).
 
סליחה ירון, אינך מובן !

לירון, אני שאלתי שאלה פשוטה ואתה טרחת ונתת לי הרצאה מלומדת על תולדות העריכה וההקלטות של הדיסקים והקלטות מאז ומעולם. אך לא זה מה ששאלתי. כנראה שאני לא שואלת טוב, ולכן אשאל שוב. האם קיימת מערכת המתריעה בפני המרקיד כי השתנה קצב הריקוד באופן בילתי נשלט (הואט או הוגבר הקצב), כדי שיוכל להחזירו לקצב הראוי ? אודה מראש על תשובה חוזרת.
 
איני מכיר מערכת כזאת

שלום עמר עובד עם מינידיסקים ואמור לראות על הכפתור באיזה מצב הוא נמצא והוא יודע זאת עבור כל ריקוד וריקוד. ישנה אפשרות שהוא הקליט לעצמו מראש במהירות גבוהה יותר ממה שאת מכירה, פשוט כי כך נראה לו שראוי לרקוד. במחשבים זה אותו הדבר. אין התראה "קופצת" אבל המרקיד (מדריך?) רואה את המצב בו השיר מנוגן באחוזי מהירות לגבי ההקלטה הנמצאת על הדיסק הקשיח, שגם אותה הוא יכול לשנות מראש.
 

mk3

New member
מכשיר לקביעת מהירות בהרקדה

מירי יקירה מאז שנכנסת לפורום יש אקשן - כל הכבוד. חידות , שאלות, טענות - ע י נ י נ י ו ת - מפיחים ענין בשיח שבינינו. בקשר למכשיר, שיצפצף כאשר המדריך עובר על חוקי התנועה , ומגביר מהירות - יש לי הצעה. פשוט לפנות למדריך, אחרי שאת שואלת עוד כמה רוקדים , אם הם חשים כמוך, ולומר לו מה את מבקשת . ב נ י מ ו ס . ובא לציון גואל. הכתיבה בפורום או משלוח גלויה לאו"מ, או מישאל עם שאת עושה - לא פותרים את הבעיה.
 

יבנאי

New member
לירון -

הרקע שנתת משקף את מה שהיה (יותר מאוחר היו גם טייפים פיליפס). אולי תשמע את "יסמין" (בושה וחרפה) ועוד כמה שירים שאתה מוכר למרקידים ולכאלה שאינם מרקידים, כדאי שתתקן קודם כל את הבעיתיים. נודה לך אם בקרוב לפחות השירים ישמעו סבירים. ודבר נוסף - מה האירוניה שלך כלפי מירי? אל תספר לי שאין פה התנשאות שבמקרה זה אינה מוצדקת כי אתה הוא זה שהיה בענין מתחילתו, אז מה החוכמה?
 
אין כאן שום אירוניה

כלפי מירי. נהפוך הוא. אני מאד מאד נהנה לקרוא את מה שהיא כותבת. חבל שכך קיבלת את זה ואני מקווה שאת היחידה. אם לא אז אקווה שכולם קוראים. מירי תמשיכי כך! ולעצם העניין: "יסמין" בהקלטות אצלי איננו כמו שאת ואתם שומעים בהרקדות. דיסק 9 בוא הוא מופיע עבר "טיים סטרץ´" בכל השירים כך שכולם הם ללא שנוי גובה קול הזמר. שלום עמר לא קונה אצלי כמו רבים אחרים, ך שלא אוכל לעזור בנושא. אשר להרבה מאד שירים אחרים, הסברתי שאין כל טעם להשקיע עבודה בשינויים. אם עדיין זה לא ברור אפשר לשאול עוד, אני בהחלט מעוניין שכולם יהיו מודעים לנושאים אלה. האם רקדת "יסמין" אצלי אי פעם?
 
אירוני במידה !!!

לא נפגעתי כי אני מכירה את ירון. ישיר, דוגרי, אמיתי, שורשי (קיבוצניק במקור) קצת מתנשא, אך בחור טוב בסך הכל ולבסוף גם יודע להתנצל.
 
למעלה