רקע במוזיקה - מאיפה משיגים כזה?

רקע במוזיקה - מאיפה משיגים כזה?

שלום לכם. יש לי גיטרה אקוסטית, שהשאלתי מחבר לתקופה בלתי מוגבלת, בתמורה לגיטרה קלאסית שלי, שאת הצליל שלה אני לא אוהב.
בכל מקרה, הגיע הזמן להתחיל ולנגן בין כל הבחינות והלימודים, ללמוד אקורדים, פריטות ולפני הכל - אני צריך רקע במוזיקה. לדעת איך בונים אקורדים, ללמוד תווים של גיטרה, מה זה סולם ומה עושים איתו, ועוד. מאיפה אני לומד את זה? יש ספרים? מורה לגיטרה יקר לי מדי בשלב זה. איך אני יכול לרכוש ידע מוזיקלי? אשמח לעצותיכם! נ.ב המטרה הסופית היא ללמוד מספיק גיטרה ולדעת מספיק טוב כדי שיהיה תירוץ לבזבז את הכסף הדרוש לאחת חשמלית. ארז.
 

jazzistco

New member
בן-אדם... בד"כ צריכים להיות

תראה, אתה פשוט חייב מורה כי גם אם תלמד רק תווים, בניית אקורדים, סזולמות וכו'... אתה עדיין תהיה חייב (ובטח תהיה מעוניין) לדעת בנוסף איך לנגן את כל זה על הכלי... - - > דבר שספר לא יכול לעשות ! ותאמין לי... אני, בזמני, כשגם אני הייתי מתחיל, בדקתי את כל הספרים שקיימים... הם רק מעקבים את תהליך הלמידה וההתקדמות!
 

SHEX

New member
זה לא נכון../images/Emo95.gif

אפשר ללמוד מספרים איך לנגן, השאלה היא כמה רצון יש לך. אני למדתי לנגן על חלילית מספר, וכמה שאנשים ממעיטים בערכו של הכלי הזה, זה כן יכול להיות כלי מאוד רציני ומאתגר, ולא רק שטויות שלומדים שיעור מוסיכיף בבי"ס יסודי.. ארז, אם יש לך רצון, ואתה מוכן להשקיע הרבה מאמץ, אתה יכול להצליח ללמוד מספר, כמובן שהרבה יותר יעיל ומהיר ללמוד עם מורה שיעזור לך להתמודד עם הכל, אבל אם אין לך תקציב/זמן/כוח למורה אתה יכול להצליח גם בלי...
 

jazzistco

New member
שקסי, מחמדי, מה שלומך?! זה כן נכון!

לא טענתי שאי אפשר ללמוד מספרים איך לנגן! טענתי שמרבית ספרי הלימוד שקיימים לגיטרה מעקבים את תהליך הלמידה... (כמובן שזה לפי בדיקתי האישית ולפי בדיקה של מורים אחרים נוספים ששמעתי מהם את הטענה הזו). כל עניין כתיבת ספרי לימוד הנגינה בגיטרה הוא פשוט אמנות... ישנן כל כך הרבה גישות שונות ושיטות לימוד שונות ומשונות... מובן שספר אחד לא יכול להכתב עפ"י מספר שיטות לימוד שונות - אין כזה דבר!!! (אתה יכול למצוא את עצמך לומד לנגן מספר אחד ולאחר מכן כשאתה מעוניין לשפר את הנגינה שלך בכלי ולהתקדם לספר אחר, אתה עלול להגיע למצב שפשוט לא תוכל להתקדם ממנו ולהפיק ממנו תועלת - והסיבה לכך ...> הגישות השונות ושיטות הלימוד השונות של מחברי הספרים. ולכן זה נראה לי אפילו קצת טפשי (במלים עדינות כן?...) לבזבז כל כך הרבה כספים על ספרים כשאפשר פשוט ללכת למורה שבקיא בכל הגישות השונות ובכל שיטות הלימוד השונות ויכול לסלול בפני התלמיד דרך מסודרת וישירה אל ה"הצלחה" הזו שאתה מדבר עליה...
 

SHEX

New member
מנסיון..../images/Emo95.gif

גם כל מורה מלמד על פי גישה מסוימת, ועל פי השיטות שהוא משתמש בהן בעצמו כמו שכל ספר יכול לתרום לך מגישה מסוימת שבה דוגל הכותב, כך גם מורים שונים... בארסע שנים האחרונות למדתי אצל שלושה מורים שונים, כל אחד מהם מלמד בגישה שונה לגמרי ומכל אחד מהם קיבלתי תרומה אדירה בתחומים אחרים בנגינה.. אני לא מסכים איתך עם האמרה ש"לימוד מספרים מעכב" מפני שלעכב זה לא יכול, רק להיות פחות יעיל מאשר למידה עם מורה, ועם זה אני דווקא כן מסכים - ברור לי במאה אחוז שלימוד עצמי יהיה פחות יעיל מלימוד עם מורה, אבל להזיק זה לא יכול...
 

jazzistco

New member
טוב... לגבי המורים אתה צודק... באמת

לכל מורה יש גישה מסויימת שעל-פיה הוא מלמד. טעיתי כשאמרתי שמורה בקיא בכל הגישות והשיטות הקיימות. אבל בגיטרה ספציפית, כל עניין האצבוע הוא נורא חשוב. בעיקר לתלמיד שלומד לאלתר ג'אז או לכל מאלתר בכלל. (במקרה של הבן-אדם שפתח פה את השרשור, לדעתי האצבוע הוא גם חשוב בשבילו... לכן אמרתי את מה שאמרתי...) אני חושב שכל עניין הספרים בגיטרה יכול להיות יותר מבלבל מאשר בכל כלי אחר - אפשר לרכוש הרגלים מסויימים מספר שיסטרו את ההרגלים המסוימים שהתלמיד מקבל מהמורה שלו (וזה דבר שמאד מעקב!) - לדוגמא ::: לאצבע פרזות מסויימות עפ"י שיטה של ספר מסויים שרכש התלמיד, עלולה לסטור את שיטת האצבוע שמלמד אותו המורה. (דבר מעקב... לא?)
 

SHEX

New member
לא בדיוק..../images/Emo95.gif

זה יעכב אותו במידה והוא בוחר ללכת על פי הגישה של המורה, אבל אם אתה מסתכל על התמונה השלמה, מה שהוא עשה זה בעצם העשיר את הידע שלו, ועכשיו הוא יודע שתי שיטות של האצבוע. מה שכן, ספר באמת לא יכול ללמד אותך אצבוע שבהכרח יהיה נוח לכל סולו, וזה כבר משהו שבאמת צריך לעבוד על פי הקטע הספציפי שאתה מנגן... גם לי יש מקרה כזה - המורה הישן שלי לימד אותי לנגן באצבוע אחד, וכשהחלפתי מורה הוא אמר לי בשום פנים ואופן לא לנגן כמו שהמורה הישן לימד ואמר לי להתרגל לאצבוע אחר, והמורה הנוכחית שלי דורשת שאני אשלוט בשני האצבועים כי בכל דבר שאני מנגן אחד אחר מתאים... אז הדברים האלה מעכבים אותך רק אם אתה בוחר ללכת על פי גישה מסוימת, כמו שמבחינת המורה השני שלי זה היה עיכוב, אבל בעצם זה שאני יודע את שני האצבועים, רק תורם לי ומפתח אותי כנגן, מה שגורם לי לנגן בצורה טובה יותר ומתאימה לדבר הספציפי שאני מנגן באותו רגע.
 

jazzistco

New member
טוב צודק... אגב, זוכר

שפעם ביקשת שאני יעלה תמונה שלי ? אז הנה !
 
למעלה