בלי קשר, צמצמתי מאד את המחקר שלי
כהכנה לתפקיד החדש שאני מתחיל ביולי (אבל כבר שקוע בן די עמוק בגלל ההכנות לסתיו). וחלק מהמחקר במילא מוקפא כי זה ממש לא זמן טוב לעשות מחקר שהאוכלוסיה בו היא רופאים (ולא קשור לקורונה). לגבי החזרה ללימודים: הנחת העבודה היא שהסמסטר ייפתח בלמידה מרחוק ואולי בהמשך תתאפשר חזרה זהירה ומדורגת לפורמט של פנים אל פנים או פורמט היברידי שבו חלק מהסטודנטים בכיתה וחלקם בבית (למשל סטודנטים שלא גרים בעיר ובמיוחד סטודנטים בינלאומיים). כחלק מההערכות עשינו בשבועות האחרונים מספר קבוצות מיקוד עם חברי סגל ועלו כל מיני דברים. למשל, יש מרצים שהם בקבוצת סיכון (מבוגרים יותר, מחלות רקע, מערכת חיסון מוחלשת או בני משפחה בקבוצת סיכון כזו). או מרצים שאמרו שעם הוראה מרחוק הם יודעים להתמודד, אבל הם לא יודעים איך להכין קורס היברידי ועדיין לאפשר חווית לימודים טובה לכל הסטודנטים. עלה חשש לחוסר שוויון. בעניין הזה קיבלתי אמירה מאד ברורה מדיקן ביה"ס ללימודים מתקדמים שיינתן למרצים חופש אקדמי לבחור האם להמשיך מרחוק בלבד או לעבור לפורמט היברידי. לא ברור גם מה ייעשה במקרה של חזרה מדורגת. נניח, אתה יכול לארגן כיתה גדולה כדי שיהיה מרחק פיזי. אבל מה קורה בין שיעור אחד לשיעור הבא? האם ינקו את הכיתה אחרי כל שיעור? האוניברסיטה תצטרך לתת לזה מענה וכרגע לא נראה שחשבו על זה. הדיקן שלנו (ביה"ס לבריאות הציבור) מתכוון להעלות את זה באחת הפגישות הקבועות של הקודקודים. לגבי שאלת המנקה: המגמה המסתמנת היא דווקא להגדיל את מספר עובדי הנקיון כדי לאפשר נקיון יותר יסודי ובתדירות גבוהה של הכיתות, המשרדים והמעבדות בזמן הפתיחה המדורגת של האוניברסיטה. חשוב לציין בהקשר הזה שממשלת קנדה די מהר התחילה לתת חבילות תמיכה לאנשים שפוטרו, הוצאו לחל"ת, או איבדו חלק משמעותי מהכנסתם (כולל עצמאים). חלק מזה מנוהל דרך פנייה ישירה של האנשים לרשות המסים הקנדית CRA, אבל דרך אחרת היא סיוע למעסיקים כדי להמשיך להחזיק עובדים (זה מה שעשו חלק מחברות התעופה. לדוגמא: אייר קנדה). אז המצב פה שונה, למיטב הבנתי, מהמצב אצלכם.