רק אני שם לב לזה שלמרות תוספות שירות, התדירות הממוצעת של הקווים ירדה?

  • פותח הנושא EHP12
  • פורסם בתאריך

EHP12

Well-known member
עובדה. יש תוספות שירות נכבדות בעשור האחרון.

אבל זה קודם כל נובע מהרחבת שעות הפעילות. ובהחלט השירות מ-20:00 ואילך השתפר משמעותית. אם זה דרך הארכת שעות פעילות להמון קווים, ותגבור משמעותי של קווים מרכזיים שבשעות הערב המאוחרות פעלו כל חצי שעה.

מצד שני, חלה ירידה בתדירות של הרבה קווים בשעות השיא. למשל 567 פעל בשעות השיא של אחר הצהריים כל 8 דקות, היום זה כל 12 דקות. ונראה שיש העדפה במקום לתגבר קו חזק, להעדיף לפתוח קווים חדשים. למשל 62 בגבעתיים כדי להקל על 63. או 193 ו-277 כדי להקל על 274. מצד שני, מקבלים הרבה קווים עם תדירות בינונית במקום מעט קווים עם תדירות גבוהה. וגם כי אי אפשר להפעיל קווים עורקיים בתדירות של כל 5 דקות כי בפועל התדירות תהייה כל 15 דקות ו-3 אוטובוסים מגיעים ביחד.
 

Ccyclist

Well-known member
עובדה. יש תוספות שירות נכבדות בעשור האחרון.

אבל זה קודם כל נובע מהרחבת שעות הפעילות. ובהחלט השירות מ-20:00 ואילך השתפר משמעותית. אם זה דרך הארכת שעות פעילות להמון קווים, ותגבור משמעותי של קווים מרכזיים שבשעות הערב המאוחרות פעלו כל חצי שעה.

מצד שני, חלה ירידה בתדירות של הרבה קווים בשעות השיא. למשל 567 פעל בשעות השיא של אחר הצהריים כל 8 דקות, היום זה כל 12 דקות. ונראה שיש העדפה במקום לתגבר קו חזק, להעדיף לפתוח קווים חדשים. למשל 62 בגבעתיים כדי להקל על 63. או 193 ו-277 כדי להקל על 274. מצד שני, מקבלים הרבה קווים עם תדירות בינונית במקום מעט קווים עם תדירות גבוהה. וגם כי אי אפשר להפעיל קווים עורקיים בתדירות של כל 5 דקות כי בפועל התדירות תהייה כל 15 דקות ו-3 אוטובוסים מגיעים ביחד.

אני מסכים שישנה תופעה שלילית של ריבוי קווים בלתי תדירים. כמשתמש מזדמן זה מאד מקשה עליי כי אני צריך לזכור טופס בינגו שלם של מספרים אם אני רוצה להשתמש בכל הקווים הזמינים לי (שחלקם בתדירות מזעזעת שאין סיבה שאזכור) או להצטמצם לקו או שניים שאפשר לזכור. הדגמתי מספר פעמים שבהשוואה ללונדון יש בארץ אינפלציה של מספרי קווים על צירים ראשיים, בממוצע כ 5-7 קווים בגוש דן על כל קו לונדוני.

אם ישתמשו בתחנות ויסות יהיה אפשר למנוע באנצ'ינג של 3 אוטובוסים בבת אחת. אפשר למקם מספר תחנות כאלו שחייבים להתעכב בהן ולצאת מהן לפי הלו"ז לאורך המסלול כדי ליצור עיכוב באוטובוסים שמקדימים ולהביא לפיזור טוב של אוטובוס כל 6-8 דקות בקווים החזקים. אפילו בשנות התשעים בארץ היו מפרסמים אך ורק את זמן היציאה של האוטובוס מתחנת המוצא ובבריטניה היו מפרסמים לוחות זמנים ספציפיים לתחנות או לפי מספר תחנות מפתח. יתכן שיש בבריטניה השפעה רכבתית רחבה יותר על אופן התזמון של האוטובוסים.

השינוי ששבר אותי בשרון זה מה שעוללו לקו 4 לרננים. במקום כל 20 דקות בכיוון יחיד - כל 40 דקות לכיוון באופן דו כיווני. אני לא יודע מה חשבו להשיג בסירבול כזה שלא מאפשר לדעת לאיזה צד של אחוזה ללכת כדי שלא לפספס את הקו בכיוון ההפוך.
 
למעלה