רק החרדים יצילו את הסביבה

qwe41

New member
רק החרדים יצילו את הסביבה

הרי כל בר דעת יודע שלא באמת צריך אותו, ומן הראוי היה להשקיע את הכסף בתחבורה ציבורית. ומעבר להוצאות הכספיות המיותרות מדובר בפגיעה בלתי הפיכה בטבע ובנופים. גם היזמים המפעילים את הכביש ידעו שלא באמת תהיה עליו תנועה שמשתווה למה שהולך בכביש החוף, כביש 1 וכו'. אז הם דאגו להכניס סעיף קטן שאם ההכנסות מהכביש לא עוברות מכסת מינימום מסויימת אז המדינה תשלים אותן. איך נתנו לדבר כזה לקרות, זה הרבה יותר מפחיד ומקומם מהאיום האיראני
 

zvir1

New member
החרדים מוכנים שהסביבה תהרס

קודם כל, מאחר והפוסט די מבולבל, כאן מדובר על כביש 6 בקטע 18 , אז רק לידיעתך: אין לחרדים שום עניין בשמירת הסביבה. מבחינתם תבנה גשר גדול מעל קברם של החיילים הרומאיים, העיקר שלא יגעו בהם. הסיבה היחידה שעד היום זה הולך להם, היא אלימות פיזית ומילולית . לגופו של עניין, כמות המזהמים שנפלטו מהפקקים בכביש החוף בגלל שכביש 6 לא הושלם גדולה ממה שלכאורה שנחסך גם אנחנו בעד תחבורה ציבורית, אבל צריך גם את זה וגם את זה. לסיכום, מי שכתב את הפוסט: כדאי שתלמד את העובדות לפני שאתה כותב שטויות.
 

yairp4

Active member
טוב שלא הגזמת

האם כתבת את המשפט האחרון רק כדי לקבל התייחסות או שאתה באמת מאמין בזה? מה שמקומם פה זה לא הכביש אלא העובדה שמדינה שלמה צריכה לעצור בגלל הקברים האלה. הרי כל הארץ הזאת עם כל ההיסטוריה שלה היא בית קברות אחד גדול, וכמעט בכל מקום שתחפור תמצא קברים עתיקים. אני יכול להבטיח לך שהדבר האחרון שמעניין את אתרא קדישא זה איכות הסביבה, הרי מצדם אפשר היה להפוך את כל רמות מנשה למגרש חניה, כל עוד לא יימצאו שם קברים "יהודיים" עתיקים. ולעניין - אני בדרך כלל תומך במאבקים של הירוקים, אבל נראה שיש כזאת שנאה לכביש 6 שגם אם היו מעבירים את הכביש כולו במנהרה היו מוצאים איזו סיבה להפגין נגדו. לארגוני איכות הסביבה יש את המנטרה המפורסמת, כמו שכתבת: "הרי כל בר דעת יודע שלא באמת צריך אותו". לא, לא כל בר דעת יודע שלא באמת צריך אותו. כביש 6 נועד להיות מעקף לאיזור גוש דן כדי לאפשר תנועה נוחה ומהירה מצפון לדרום ולהיפך. שום הרחבה של כבישי האורך האחרים כמו כביש גהה או נתיבי איילון לא יכולה לספק את המטרה הזו. אני לא יודע איפה אתה גר, אבל יש מספר גדול מאוד של אנשים שבשבילם הכביש הזה הוא ברכה, וכשיפתחו את קטעים 18, 19 ו- 20 המספר הזה רק יגדל. אז כן, אפשר להתווכח על כך שהוא נבנה ככביש חדש במקום לשדרג את כבישים 444 ו- 40 או על כך שהוא נבנה ככביש אגרה אבל הכביש הזה בהחלט שימושי להרבה מאוד אנשים שגרים בפריפריה. אף אחד מעולם לא טען שבכביש 6 תהיה תנועה כמו בכביש החוף, והסעיף לגבי מכסת התנועה הוא סטנדרטי לחלוטין בכל פרוייקט אגרה בעולם. הסיבה היחידה שהמכסה הזו לא מתמלאת היא בגלל שמדינת ישראל לא טרחה לסללול את כבישי הרוחב הכל כך נחוצים. "מן הראוי היה להשקיע את הכסף בתחבורה ציבורית" - עוד מנטרה משומשת וחסרת משמעות. אין, ולעולם לא יהיה, שום מקום בעולם שבו תחבורה ציבורית תחליף את התחבורה הפרטית, וכפועל יוצא מכך אין שום מדינה שבה הפסיקו את ההשקעות בכבישים לטובת השקעה בתחבורה ציבורית. תאמין לי, בתור יומם ברכבת, שאני מאושר מההשקעות המשמעותיות ברכבת ישראל בשנים האחרונות, אך ההשקעות האלו לא יכולות לבוא על חשבון ההשקעה בכבישים, וחובתה של המדינה להשקיע בשני התחומים שמצבם גרוע למדי.
 
למעלה