טוב שלא הגזמת
האם כתבת את המשפט האחרון רק כדי לקבל התייחסות או שאתה באמת מאמין בזה? מה שמקומם פה זה לא הכביש אלא העובדה שמדינה שלמה צריכה לעצור בגלל הקברים האלה. הרי כל הארץ הזאת עם כל ההיסטוריה שלה היא בית קברות אחד גדול, וכמעט בכל מקום שתחפור תמצא קברים עתיקים. אני יכול להבטיח לך שהדבר האחרון שמעניין את אתרא קדישא זה איכות הסביבה, הרי מצדם אפשר היה להפוך את כל רמות מנשה למגרש חניה, כל עוד לא יימצאו שם קברים "יהודיים" עתיקים. ולעניין - אני בדרך כלל תומך במאבקים של הירוקים, אבל נראה שיש כזאת שנאה לכביש 6 שגם אם היו מעבירים את הכביש כולו במנהרה היו מוצאים איזו סיבה להפגין נגדו. לארגוני איכות הסביבה יש את המנטרה המפורסמת, כמו שכתבת: "הרי כל בר דעת יודע שלא באמת צריך אותו". לא, לא כל בר דעת יודע שלא באמת צריך אותו. כביש 6 נועד להיות מעקף לאיזור גוש דן כדי לאפשר תנועה נוחה ומהירה מצפון לדרום ולהיפך. שום הרחבה של כבישי האורך האחרים כמו כביש גהה או נתיבי איילון לא יכולה לספק את המטרה הזו. אני לא יודע איפה אתה גר, אבל יש מספר גדול מאוד של אנשים שבשבילם הכביש הזה הוא ברכה, וכשיפתחו את קטעים 18, 19 ו- 20 המספר הזה רק יגדל. אז כן, אפשר להתווכח על כך שהוא נבנה ככביש חדש במקום לשדרג את כבישים 444 ו- 40 או על כך שהוא נבנה ככביש אגרה אבל הכביש הזה בהחלט שימושי להרבה מאוד אנשים שגרים בפריפריה. אף אחד מעולם לא טען שבכביש 6 תהיה תנועה כמו בכביש החוף, והסעיף לגבי מכסת התנועה הוא סטנדרטי לחלוטין בכל פרוייקט אגרה בעולם. הסיבה היחידה שהמכסה הזו לא מתמלאת היא בגלל שמדינת ישראל לא טרחה לסללול את כבישי הרוחב הכל כך נחוצים. "מן הראוי היה להשקיע את הכסף בתחבורה ציבורית" - עוד מנטרה משומשת וחסרת משמעות. אין, ולעולם לא יהיה, שום מקום בעולם שבו תחבורה ציבורית תחליף את התחבורה הפרטית, וכפועל יוצא מכך אין שום מדינה שבה הפסיקו את ההשקעות בכבישים לטובת השקעה בתחבורה ציבורית. תאמין לי, בתור יומם ברכבת, שאני מאושר מההשקעות המשמעותיות ברכבת ישראל בשנים האחרונות, אך ההשקעות האלו לא יכולות לבוא על חשבון ההשקעה בכבישים, וחובתה של המדינה להשקיע בשני התחומים שמצבם גרוע למדי.