רק לימודי ליבה, נזק או תועלת?

שמלת תחרה1

Well-known member
הוא סיפר כי הוא הילדים של חברים שלו שלא לומדים בבתי ספר השייכים לחינוך הדתי, ילדים בני 16 – והם לא יודעים מי זה אברהם, יצחק ויעקב: "זה עצוב כל כך", דיבר בכאב.
 

אבי בן 1231

Well-known member
הוא סיפר כי הוא הילדים של חברים שלו שלא לומדים בבתי ספר השייכים לחינוך הדתי, ילדים בני 16 – והם לא יודעים מי זה אברהם, יצחק ויעקב: "זה עצוב כל כך", דיבר בכאב.
ווואווו ............ זה ממש אסון שמישהו אינו יודע מי הם אברהם, יצחק ויעקוב. :ROFLMAO:
כיצד ניתן להסתדר בחיים ללא המידע הזה??!!|תוהה|
אז פשוט שילמדו מי זה גוגל והכל יסתדר!:ROFLMAO::ROFLMAO:
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ווואווו ............ זה ממש אסון שמישהו אינו יודע מי הם אברהם, יצחק ויעקוב. :ROFLMAO:
כיצד ניתן להסתדר בחיים ללא המידע הזה??!!|תוהה|
אז פשוט שילמדו מי זה גוגל והכל יסתדר!:ROFLMAO::ROFLMAO:
אם נרצה להצדיק את נוכחותנו כאן על האדמה הזאת כדאי שנדע מה המקור שלנו וכיצד הגענו אליה. זה מעבר לכך שילדי כל עם אמורים ללמוד את מקורות עמם, השתלשלותו וכו' גם כ'ידע כללי'.
 
אם נרצה להצדיק את נוכחותנו כאן על האדמה הזאת כדאי שנדע מה המקור שלנו וכיצד הגענו אליה. זה מעבר לכך שילדי כל עם אמורים ללמוד את מקורות עמם, השתלשלותו וכו' גם כ'ידע כללי'.
מעניין :rolleyes: קראתי תגובות שלך בהקשר של לימודי ליבה וטענת שהם מיותרים וכל דבר ניתן ללמוד כשצריכים, אולם פרט זה של לדעת מי זה אברהם אבינו הוא ידע כללי חשוב בעיניך.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מעניין :rolleyes: קראתי תגובות שלך בהקשר של לימודי ליבה וטענת שהם מיותרים וכל דבר ניתן ללמוד כשצריכים, אולם פרט זה של לדעת מי זה אברהם אבינו הוא ידע כללי חשוב בעיניך.
לא טענתי שהם מיותרים, אלא שבדרך כלל אינם חיוניים ו/או שזכות ההורה לקבוע מה ילדו ילמד צריכה להישמר. אכן זו דעתי. אשרייך שקראת וזכרת זאת.

אכן הפרט של הכרת אברהם אבינו חשוב בעיני בדיוק מהטעמים שציינתי למעלה במקום בו כתבתי זאת.

אם תרצי גם למצוא קשר בין שני הדברים (שבואי נודה על האמת, אין קשר מיוחד ביניהם גם אם היה חשוב לך לנסות לעקוץ), הוא בזהות הקובעים מהם לימודי הליבה הנדרשים בישראל ו/או קביעתם בפועל. היה ויצרפו את לימודי התנ"ך למשל, יתכן שארגיש שונה כלפיהם בדיוק מהסיבה שהצלחת לעלות עליה כאן בחוכמתך העילאית (ואולי גם זו שציינתי עשרות פעמים בעבר :cool:).
 

אבי בן 1231

Well-known member
אם נרצה להצדיק את נוכחותנו כאן על האדמה הזאת כדאי שנדע מה המקור שלנו וכיצד הגענו אליה. זה מעבר לכך שילדי כל עם אמורים ללמוד את מקורות עמם, השתלשלותו וכו' גם כ'ידע כללי'.
איני צריך להצדיק את נוכחותי כאן על האדמה הזאת, מספיק שהוצאה לי תעודת לידה,
אומנם פלסטינית, ובהמשך קיבלתי תעודת זהות!!
 

שמלת תחרה1

Well-known member
א. הגזים הגזמה פרועה. אפילו היום, כשלומדים פחות תנ"ך ובכלל לא תלמוד, יש לימודי תנ"ך לאורך שנים החל מכיתה ב' ועד לתיכון.
ב. עדיין, לדעתי יש מקום להרחיב לימודים בענייני מורשת העם היהודי. אני חילונית גמורה, אך מקורות העם שלי מגיעים מהיהדות וחשוב לי להכיר אותם, ושגם ילדי ונכדי יכירו.
נוטה להאמין למלין.
ווואווו ............ זה ממש אסון שמישהו אינו יודע מי הם אברהם, יצחק ויעקוב. :ROFLMAO:
כיצד ניתן להסתדר בחיים ללא המידע הזה??!!|תוהה|
אז פשוט שילמדו מי זה גוגל והכל יסתדר!:ROFLMAO::ROFLMAO:
אותה תשובה בנושא ללמודים תורה ללא לימודי ליבה. שיחפשו בגולל
 

lemner40

Well-known member
הוא סיפר כי הוא הילדים של חברים שלו שלא לומדים בבתי ספר השייכים לחינוך הדתי, ילדים בני 16 – והם לא יודעים מי זה אברהם, יצחק ויעקב: "זה עצוב כל כך", דיבר בכאב.
זה כמובן שקר מטומטם
ילדים חילונים יודעים די הרבה על יהדות ובטוח מי הם אברהם יצחק ויעקב.
הבעיה ההפוכה
אלו ילדים חרדים שרק יודעים מי זה אברהם יצחק ויעקב,
אבל לא יודעים שום דבר על העולם
ואין להם שום כשורים וידע שיעזרו להם בעולם.
אין להם שום יכולת לעזור לעצמם, למדינה או לעולם.
יצורים בורים ועמי ארצות.
 

אבי בן 1231

Well-known member
זה כמובן שקר מטומטם
ילדים חילונים יודעים די הרבה על יהדות ובטוח מי הם אברהם יצחק ויעקב.
הבעיה ההפוכה
אלו ילדים חרדים שרק יודעים מי זה אברהם יצחק ויעקב,
אבל לא יודעים שום דבר על העולם
ואין להם שום כשורים וידע שיעזרו להם בעולם.
אין להם שום יכולת לעזור לעצמם, למדינה או לעולם.
יצורים בורים ועמי ארצות.
|גביע|
 

משתפרת1

Well-known member
הוא סיפר כי הוא הילדים של חברים שלו שלא לומדים בבתי ספר השייכים לחינוך הדתי, ילדים בני 16 – והם לא יודעים מי זה אברהם, יצחק ויעקב: "זה עצוב כל כך", דיבר בכאב.
א. הגזים הגזמה פרועה. אפילו היום, כשלומדים פחות תנ"ך ובכלל לא תלמוד, יש לימודי תנ"ך לאורך שנים החל מכיתה ב' ועד לתיכון.
ב. עדיין, לדעתי יש מקום להרחיב לימודים בענייני מורשת העם היהודי. אני חילונית גמורה, אך מקורות העם שלי מגיעים מהיהדות וחשוב לי להכיר אותם, ושגם ילדי ונכדי יכירו.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
א. הגזים הגזמה פרועה. אפילו היום, כשלומדים פחות תנ"ך ובכלל לא תלמוד, יש לימודי תנ"ך לאורך שנים החל מכיתה ב' ועד לתיכון.
ב. עדיין, לדעתי יש מקום להרחיב לימודים בענייני מורשת העם היהודי. אני חילונית גמורה, אך מקורות העם שלי מגיעים מהיהדות וחשוב לי להכיר אותם, ושגם ילדי ונכדי יכירו.
אפשר דרך משחק לבחון את ידע הנכדים.
 

ai27

Well-known member
הוא סיפר כי הוא הילדים של חברים שלו שלא לומדים בבתי ספר השייכים לחינוך הדתי, ילדים בני 16 – והם לא יודעים מי זה אברהם, יצחק ויעקב: "זה עצוב כל כך", דיבר בכאב.
לימודי ליבה בפני עצמם הם רמה נמוכה מאוד.
רבע מהמתהדרים בליבה הם כמו לפיד: לא למדו כלום ולא זכאים לבגרות בכלל.
חצי מקבלים בגרות ברמה נמוכה
ורק רבע מקבלים חינוך סביר וזכאים לבגרות שתעזור להם בחיים.

במקום להתמקד בסביר ובהגיוני: להעלות את שיעור בעלי הבגרות האיכותית
לפידונים מפגרים מתמקדים בשכפול הטמטום שלהם
 

Harrington

Well-known member
מנהל
לימודי ליבה בפני עצמם הם רמה נמוכה מאוד.
רבע מהמתהדרים בליבה הם כמו לפיד: לא למדו כלום ולא זכאים לבגרות בכלל.
חצי מקבלים בגרות ברמה נמוכה
ורק רבע מקבלים חינוך סביר וזכאים לבגרות שתעזור להם בחיים.

במקום להתמקד בסביר ובהגיוני: להעלות את שיעור בעלי הבגרות האיכותית
לפידונים מפגרים מתמקדים בשכפול הטמטום שלהם
לקחו רעיון שלכתחילה יש בו הגיון רב והצליחו להרוס אותו מכל בחינה אפשרית.

הרעיון: לקבוע מספר עניינים שכל תלמידי ישראל יחויבו ללמוד אותם, על-מנת שתהיה להם רמה מינימלית של ידע בתחומי חיים חשובים.
הביצוע הראשוני: במקום לקבוע נטו את מה שבאמת חשוב, הלכו על מה שחשוב בעיני הקובעים. מעין 'חינוך מחדש' כדי להוציא שטנץ מקובע מהתלמידים.
הביצוע השניוני: מדבריך עולה שגם את מה שכבר הוחלט עליו, מלמדים ברמה כזאת שספק אם הרבה מתלמידי ישראל יזכו ליהנות מלימודיו.

בנסיבות כאלה, מישהו ברצינות מתפלא על הורה שאומר 'לא מעניינים אותי לימודי הליבה שהמדינה קבעה, אני רוצה שהילד שלי ילמד את מה שאני מוצא לנכון וחשוב'?
 

ai27

Well-known member
לקחו רעיון שלכתחילה יש בו הגיון רב והצליחו להרוס אותו מכל בחינה אפשרית.

הרעיון: לקבוע מספר עניינים שכל תלמידי ישראל יחויבו ללמוד אותם, על-מנת שתהיה להם רמה מינימלית של ידע בתחומי חיים חשובים.
הביצוע הראשוני: במקום לקבוע נטו את מה שבאמת חשוב, הלכו על מה שחשוב בעיני הקובעים. מעין 'חינוך מחדש' כדי להוציא שטנץ מקובע מהתלמידים.
הביצוע השניוני: מדבריך עולה שגם את מה שכבר הוחלט עליו, מלמדים ברמה כזאת שספק אם הרבה מתלמידי ישראל יזכו ליהנות מלימודיו.

בנסיבות כאלה, מישהו ברצינות מתפלא על הורה שאומר 'לא מעניינים אותי לימודי הליבה שהמדינה קבעה, אני רוצה שהילד שלי ילמד את מה שאני מוצא לנכון וחשוב'?
ובמקביל
סמינרים חרדיים לבנות, שכן לומדות ברמה גבוהה אנגלית וחשבון (הליבה האמתית, שמועילה בחיים) לא זוכות להכרה בכלל.
כי המטרה לא הייתה כישורים
אלא דרך נכלוליות ליישר את זרמי הלימוד ולהפוך אותם לזהים לזרם הממלכתי
 

Harrington

Well-known member
מנהל
ובמקביל
סמינרים חרדיים לבנות, שכן לומדות ברמה גבוהה אנגלית וחשבון (הליבה האמתית, שמועילה בחיים) לא זוכות להכרה בכלל.
כי המטרה לא הייתה כישורים
אלא דרך נכלוליות ליישר את זרמי הלימוד ולהפוך אותם לזהים לזרם הממלכתי
כל עניין ההכרה על-ידי המדינה בדברים האלה, בעייתית ומגמתית. זה נכון למשל וסליחה שאני חורג לרגע מהנושא, גם בשאלה מה יוכר כשירות לאומי/אזרחי. משום מה המדינה מתעקשת שלא להכיר בסדרה של פעילויות שרבים במגזר החרדי עוסקים בה לטובת האומה כולה. למה? איש לא יודע. אילו היו מכירים בדברים האלה, המספרים היו כמובן נראים אחרת תוך שניה וחצי. יתכן שיש כאלה שזה פחות נוח להם. כאלה שזקוקים למחלוקת בנושא הגיוס ולא יכולים להרשות לעצמם שהמחלוקת הזאת תיפתר או אף תוקטן.

מצב מגוחך שתורם כמובן למחלוקת בין חלקי החברה השונים, אם כי לא חסרים כאלה שיודעים להסתכל מעבר למספרים הרשמיים. בשנה האחרונה הסוגיה הזאת, של הכרת הפעילויות האלו עלתה שוב, על אף שאישית אני קורא לה כבר שנים. בינתיים התשובה נותרה שלילית. כך מסתבר גם במה שתיארת לגבי הסמינריונים. פשוט נוח יותר לאנשים מסוימים שהמחלוקת תיראה גדולה יותר. הרי אם המדינה תכיר באותם מוסדות שהזכרת, התוצאה המחויבת היא ששיעור לומדי הליבה מקרב המגזר החרדי ייראה לפתע פתאום אחרת לחלוטין. הרבה יותר זניח ופחות משמעותי. מסתבר שיש מי שלא יכול לחיות עם זה וחשוב לו להחזיק את המחלוקת (גם) הזאת על אש גבוהה יותר.
 
למעלה