רק שתדעו באיזה עיר אתם חיים

droriko

New member
רק שתדעו באיזה עיר אתם חיים

עקב נדודי שינה פיתחתי לעצמי מנהג קבוע בלילות , למשך שעה-שעתיים אני נוהג להסתובב ברחובות הריקים של כפר סבא עם מכשיר האמפי3 שלי , ככה בסבבה שלי עכשיו אחרי שהקימו את היחידה ההתנדבותית הזו שפועלת בלילות , פתאום עוצר אותי שוטר , מתחיל לדפוק לי שאלות "איך קוראים לך?" "איפה אתה גר?" "באיזה רחוב" "מה אתה עושה כאן בשעות האלה" "מה יש לך בכיס"?", אבל בטון תקיף של אחד שעצר חשוד בסחר בסמים, והמניאק הזה עוד ביקש ממני תעודה מזהה(למזלי היה יל בכיס את הכרטיס אוטובוס שבמקרה נשאר שם , אז הראתי לו כי אני תמיד אעדיף להתחמק מעימותית פיזים) מה אתם חושבים בעניין? למה צריך להיטפל לאחד כמוני שבפירוש לא עשה רעש(זאת היתה המטרה של היחידה הזו מלכתחילה לא?)? ושאלת מיליון הדולר אם הייתם במצבי והיה לכם תעודה מזהה האם הייתם מראים אותה או מעדיפים ליהות צודקים ולעמוד על שלכם (ולהסתכן בלחטוף מכות רצח עם אלות משוטר עם מבט די עצבני , לא חסרים מקרים כאלה הרי אחרי הכלא נחנו מדינת משטרה)
 

ba r2 0 1 0

New member
לא הייתי במקרה אבל נראה לי שקצת

הגזמת... הוא ביקש תועדה מזהה הייתי מראה לו... לגיטימי. והם בודקים שאין אנשים שמסתובבים סתם ברחובות ועושים דברים (הוא לא יכל לדעת מה יש לך בכיס...). לא יודע לא נראה לי עד כדי כך גרוע...
 

droriko

New member
אתה לא מבין

ואם לא היתה לי תעודה אז? הוא היה עוצר אותי על זה? מה אני צריך אישור מהמשטרה להסתובב ברחובות בלילה?
 

ba r2 0 1 0

New member
אתה לא צריך אישור להסתובב בלילה

ברחובות, אבל אתה יכול להיות מישהו שלא צריך להסתובב בלילה ברחובות (לא מדבר עלייך אישית כמובן). אז רק כדי לבדוק ליתר בטחון ולמען שלום הציבור.
אין לי עדיין תעודת זהות, אבל אם אני לא טועה יש חוק או משהו כזה שצריך לכל מקום ללכת עם תעודה מזהה... אז יכול להיות שהוא יכול לעצור אותך על זה שאין לך תעודה ואז זה אולי היה בסדר כי זה לפי החוק אולי ואפילו לפי ההגיון... הרי צריך לברר... אולי אתה פלשתיני או אזרח בלתי חוקי? אבל גם אם לא הייתה לך לא בטוח שהוא היה עושה משהו... לא יודע... בקיצור אני לא חושב שזה סיפור גדול. זכותך לחשוב ככה
 

tamas216

New member
תראה...

אם יותר מאוחר היית (לא אתה כמובן, אלא מישהו במצבך) דוקר מישהו, מן הסתם אנחנו היינו מאשימים את השוטרים על אוזלת יד, לא הבנתי מה כל כך חמור במה שהוא עשה. כמובן שלא הייתי שם, אבל מהתיאור שלך הבנתי שהוא רק ביקש תעודה מזהה, זה הכל, כתבת שהוא השתמש בטון תקיף, זו לא עברה, הטון התקיף באותה מידה יכול להיות בגלל שהילדים שלו החביאו את השלט או שאשתנו לא נותנת לו, אתה לא יודע למה. פחדת שהוא ירביץ לך או יעצור אותך? אם הוא איים שבמידה ולא תראה לו הוא יעשה את זה, מדובר במשהו באמת לא בסדר ואפילו גובל בלא חוקי, אבל אם זו הנחה שלך נוכח הטון שהוא השתמש,אז... לא הייתי ממהר להפוך את הפחד הזה לגרסתי לאירוע. מדינת משטרה? כנראה אתה לא מודע להגדרה של מדינת משטרה, מדינת משטרה היא מדינה שמקיימת הפרת זכויות אדם (ואל תברבר לי על הפלסטינים, כיוון שעל זה עוד ניתן להתווכח, אני מדבר על אזרחי המדינה), לעיתים קרובות ע"י משטרה חשאית, מדינת שמטרה מטבעה היא מדינה אנטי דמוקרטית ולעיתים דומה למשטר צבאי. זה שהשוטר ביקש ממך תעודה מזהה למיטב ידיעתי זו לא הפרה של זכויות האדם, אלא הגנה עליהם. ישנה בעיה, ובזה אני מסכים איתך, שהשוטרים בארץ הם מ"איכות" מאד נמוכה, תודות לשכר הנמוך יחסית שהם מקבלים, מי שהולך למשטרה הם בעיקר אנשים בעלי, איך נגיד... רמה נמוכה (אם זו כלכלית או שכלית- הכוונה כמובן לא למפגר, אבל בהחלט לכזה שלא התלבט בין משטרה לרפואה או הנדסה, אלא בין משטרה לדברים מעט פחותים), ההשקעה בשוטרים יחסית קטנה וזה נכון. מה אני הייתי עושה? דבר ראשון לפני מראה לו את התעודה הייתי מבקש ממנו תעודת שוטר, דבר שכל אחד יכול וצריך לעשות לפני שהוא נותן כל מידע ל"שוטר".
 

droriko

New member
תאמין לי אחי

שכל בן אדם שמקורב באופן מסויים למשטרה(אם דגש על המילה לכאורה) יעיד שמשהו פה לא בסדר , ואני מדבר איתך על עורכי דין (שניים מחברי משפחתי הם עורכי דין פלילים ויצא לי לא פעם לשוחח איתם על הנושא לעומק),ואם זה חוקרי משטרה לא משוחדים ואם זה אנשי ציבור שמקורבים לנושא ביטחון הפנים השוטרים פשוט רואים את עצמם מעל החוק ומצפצפים עליו בהמון מקרים, וזה מתחיל משוטר שמרשה לעצמו לחנות בחניית נכים ונגמר בשוטר מושחת שמכה "עבריין" במכות רצח ועוד אחרי זה ביחד עם חבריו למשטרה שאחראים על עבודת המטה תופרים פה תיק על על אותו "עבריין" כאילו שהוא תקף שוטר(עבירו שהיא גב חמורה ביותר) והשוטר בסך הכל התגונן
 
דוריקו ידידי.

פתח את תעודת הזהות שלך. בספח המצורף (מנייר) ישנו חלק עליון ואני מצטט: "תושב שמלאו לו 16 שנה חייב לשאת עמו תמיד את התעודה" אתה מעל גיל 16? בלי קשר למדינת משטרה או לא - אתה חייב לשאת עמך את התעודה לכל מקום.
 

droriko

New member
אין לי את התעודה פה לידי

היא זרוקה איפשהוא בבית (הגיע באמת הזמן לחפש אותה) אבל אתה רוצה להגיד לי שאם אני אצא ,לאיפה שאני לא אצא, ואשכח באותו יום את התעודת זהות בבית אני יכול למצוא את עצמי בסוף היום בבית המעצר? זה לא שנמע לך אבסורדי?
 
למעלה