רשומה שהצליחה לעצבן אותי

כמי שהיה בתוך המערכת, אני מודיע לך שהמצב גרוע

יותר ממה שמתואר בפוסט הזה. ולא מדובר בהתקרבנות. המורה מוצא את עצמו מתגונן לאחר שעשה פעולות לגיטימיות מול הורים שמתקשרים להנהלה ומהלכים אימים על המערכת. מנהלים מפחדים מהורים חזקים ומעדיפים לוותר להם על חשבון פגיעה בכבוד המורה ובסמכותו. זו אחת הסיבות העיקריות שבגללה אני עזבתי את ההוראה. חוסר הגיבוי למורה מצד המערכת. כשתלמיד מרשה לעצמו לאחר לשיעור ולהכנס 15 דקות אחרי תחילת השיעור בנימוק שלא בא לו להכנס ואני לא מאפשר לו להכנס, מן הראוי שהורה יכבד את ההחלטה וינזוף בילד שלו על כך שאיחר. במקום זאת ההורה מתקשר לביתי בערב ב-21:00 ושואל אותי באיזו זכות מנעתי מהבן שלו להכנס לשיעור ועל כך שהוא מכיר אנשים במשרד החינוך ובועדות החינוך בישוב שלו והוא ידאג שאני לא אלמד יותר במערכת. זה גורם למורים לחשוב פעמיים אם להתעמת עם תלמידים סוררים או לעשות את עצמם כאילו הם לא רואים. פעמים רבות אני העדפתי לעשות את עצמי כאילו לא ראיתי משהו, ורק לא להסתבך עם הורים חזקים והנהלה. המערכת מפסידה מכך, בגלל שהמסר שמועבר לתלמידים הוא שמילה של המורה אינה מילה, ואבא ואמא יגבו אותו בכל מקרה. המורה מבין שעדיף לו למחול על כבודו ולשתוק. כתבתי על כך בבלוג שלי.
 

gils33

New member
../images/Emo140.gifברוכים הבאים דרור

שמח שהצטרפת אלינו. נשמח באם תשאר
 

Master Stav

New member
איש יקר ....שמח שאתה פה

כמיש נמצא בתוך המערכת כבר 13 שנה בערך כהורה בועדי כיתה וועדים מוסדים כמי שנימצא על בסיס יומי בבית הספר של ילדי וכמי שמעורב לא אחת באמצעות הורים ו/או מורים במחלוקות אני יכול לומר לך שאנחנו פותרים את הבעיות בצורה אחרת , חברת הילדים מודעת לכך שיש הנהגת הורים מוסדית הנהגכה זו עושה שימוש במינוח חינוך והוראה ולאו דווקא כביביסיטר משוכלל אם אדם לא עשה משהו , אין שום סיבה שיחשוש למצבו או מקומו, והיה וצריך להעמיד את המערכת על הרגלים עושים זאת מתוך ראייה כוללת שטובת הילדים קודמת , וטובת הילדים היא גם מורים מרוצים ובטוחים בעצמם ובמעמדם רק השילוב של כבוד הדדי כלש כן הערכה ונכונות ללכת בדרך הזו יכולים לעבוד ברגע שהורים מוגדרים מלכתחילה כהורים חזקים יש לנו בעיה ...אצלנו אין הורים חזקים יש הורים מעורבים וככאלו דלתה של מנהלת בית הספר כל שכן ועד ההורים המוסדי פתוחה בפניהםן תדיר, אנו יודעים בדיוק מי הילדים או כמוש אנו קוראים להם מי האנשים הקטנים בבית הספר ומכבדים אותם, מה שלא מונע משמעת כל שכן כבוד והערכה למורים אני לא יודע ולא מכיר את המצב בכל הארץ אני יכולם הלעיד על הישוב בו אני גר בבית הספר לב רן ...המצב שונה לחלוטין איש חכם אמר פעם שכבוד לא צריך לקבל כבוד צריך להרוויח אותו איש אמר גם שמנהיג הוא לא אחד ממונה אלא אחד שמסוגל לתפקד שאחרים ....מתרסקים את שני האימרות האלו קשה לי ליחס לפוסט החד צדדי שהכעיס אותי, כל שכן להכללה המאד לא בריאה שהמצב בכללותו לא טוב הרמתי 4 טלפונים להורים שאני מכיר בישובים סמוכים ...והם היו מזועזעים מהרעיון ... אז מה ? החינוך והכבוד בשרון טובים יותר ?
 
אם יורשה לי לכתוב כמה מילים, ככותב הפוסט...

לצערי אין הרבה קשר בין מה שאתה מתאר לבין מה שקורה בארץ. יכול להיות שאני "מתקרבן" או כל הגדרה אחרת, אבל אני מזמין אותך לקרוא את התגובות של המורים לפוסט וגם בפורום המורים. או שכולם משוגעים, או שיש כאן מן האמת, לא? אני גם מציע שתבדוק את הנושא עם המורים, אפילו בבית הספר שלך. אני יכול לספר לך שאם תשאל הורים בוועד המוסדי בבית הספר שלי מה דעתם, הם יהיו מזועזעים גם כן ממה שכתבתי ויגידו שהמצב אצלנו נהדר, אבל זה לא יפריע להם, לאותם אנשים ממש, להתקשר בעשר בלילה למורה ולצרוח עליה בצרחות שאין לתארן אלא כצרחות טירוף. תגיד שאולי זה הגיע למורה, אז אני יכול לספר לך שממש לא. אפילו האם התנצלה יותר מאוחר, כי הפעם לא היה מדובר במורה שמוכנה שידרכו עליה (ומכאן שם הפוסט). מה שאני רוצה להגיד הוא שכנראה שהמורים רואים את הדברים אחרת. גם אם אתה כמורה שמגיע לשיחה משוכנע לגמרי בצדקתך, הרי שבשבוע שלפני אותה שיחת ברור אצל המנהל אתה מאד חרד ועצבני ולו רק מהסיבה שאינך יודע אם המנהל אכן ייתן לך גיבוי (ושוב, גם אם לא עשית דבר רע, משום שלמנהלים יש אג'נדה אחרת לגמרי והיום חשוב להם בהרבה לרצות ולהרגיע את ההורים מאשר לתת גיבוי למורים שלהם). הדוגמאות הן כל כך רבות וכל מורה חווה אותן, עד שנראה לי שהבעיה אינה אצלי אלא אצלך, או לפחות שבבית הספר שלך יש אווירה מאד יחודית. אתן דוגמה נוספת מהיום: מורה וותיק ומצויין, מחנך מדהים עם הצלחות מוכחות ומקצועיות שזכתה להערכה של כל הגורמים יושב בשיחה עם אמא והמנהל. הטענה כלפי הבן שלה היא שאינו משקיע, אינו מגיע לשיעורים, אינו מתאמץ למרות כל השיחות והבקשות. האם טוענת בתוקף וברוגז נגד בית הספר והמחנך: "מה אתם מתכוונים לעשות כדי לעזור לו?" היא שואלת בכעס. ואז המנהל אומר לה בנוכחות המורה: "אל תחשבי, אם שלושה תלמידים ייכשלו בבחינה שלו (של המורה) הוא (המורה!) יצטרך להגיע לכאן ולתת את הדין, כי אנחנו מעודדים הישגים". מה הדרישה כלפי התלמיד? מה צריך המחנך/מורה להרגיש אחרי שיחה כזאת? אין לי ספק, כמו שכתב דרור, בפעם הבאה הוא לא ייכנס לשום הליך משמעתי ופשוט ירכין את ראשו בפני התלמיד והוריו, יעשה קולות של שטיח ויתן לכולם לדרוך עליו. סליחה על שהארכתי, תודה על ההקשבה ונקווה לטוב.
 

Master Stav

New member
שאלתי מורים בבית הספר שלנו

והתשובה חד משמעית הייתה לא ...ב6 השנים האחרונות ועל כך יש כנראה צורך לומר שאפו למנהלת היא מאוהבת בצוות שלה , הצוות מאוהב בה , היא מצליחה להצעיד את בית הספר להשיגים מרשימים מכל הבחינות רמת האלימות הנמוכה , המחויבות החברתית של הילדים כל שכן ההישגים הלימודיים. לא צורחים על מורים אצלנו, כמו שלא צורחים על האנשים הקטנים אתה מתאר בפוסט שלך מצב קטסטרופלי שיכול להיות שקיים בחלק מהאיזורים בישראל אבל לעשות הכלל שבכולם ...? ניסחפת !!! וכן אני מדבר לאחר בדיקה כי זה הציק לי מאד אתמול ... לגבי השבוע ....עד לפגישה ....תגיד לי המורים חיים בוואקום , הם לא ניפגשים עם המנהל מנהלת בביתה פסר עד לפגישה ? הם לא יודעים על מה מדובר מה זה שילטון טוטליטארי בו אין זכות דיבור לאף אחד ??? הוןרה שמצלצל ב10 בלילה למורה הוא אדם לא מנומס לאדם כזה ולא משנה אם הוא הורה ( אני מדבר עם רבים מתוקף היותי בהנהגת הורים מוסדית ) או כל אדם, 10 בלילה אצלי זו שעה שלא מצלצלים בה אלא להודעות מאד חשובות או למקרים של חיים ומוות או בתיאום מראש ... כך גם בין 2 ל4 בצהרים ....והיה ויש טלפון אני יודע לומר בנימנס אסרטיבי , תודה אל הטלפון אבל אני בקש לצלצל אלי או בבוקר ( במידת האפשר ) או בין 5 ל8 בערב אשמח לענות אך לא עכישו . לגבי המנהלים ....גם פה נעשתה בדיקה....והתגובות של 3 מנהלים ומנהלות להלן : אחד אמר שיבדוק הכול לפני שיזמן פגישה משותפת השניה אמרה שהיא תברר מול המורה ותחזור להורים היא לא רואה שום טעם בפגישה , ואילו השלישית אמרה שגם אם תהייה פגישה יהיה הדבר לאחר בירור בין המורה לבינה כל שכן ביןה תלמיד לבינה ולבסוף בין המורה לתלמיד , ההורים יעורבו אך ורק אם יש צורך אמיתי כן עכשי לאחר התגובה שלך אני אומר חד משמעית אתה מתקרבן, זו המציאות בה אתה והדומים לך בוחרים לחיות אני מכיר מציאות אחרת הן כ10 בסקאלת המימוש והן 5-6 על אותה הסקלה ....אבל לא 1-2על פי התיאור שלך
 

schlomitsmile

Member
מנהל
כל אחד מכיר את המציאות מהפינה והזוית שלו זה לא הופך את מה שהאחר מספר ללא נכון, מתקרבן , מפנטז או משהו מסוג זה. מה המצב השכיח, זו שאלה לחוקרים. אנשים בפורומים יכולים לספר רק על החוויות שלהם, ואני מאמינה לכולכם שכך הם פני הדברים במקומכם. גם אם פני הדברים הם כמו שמתאר המורה רק בחלק מביה"ס, (ואני יודעת שזה קיים), זה חמור מאד.
 

Master Stav

New member
והנה בדיוק לשם כיוונתי

שלא נוח לשמוע משהו ...מייד לוקחים /נוטלים "אשמה" ומתקרבנים ... אם זה מה שעושה לך את זה ...לבריאות
 
תראה, הפנתי אותך לרבים אחרים שכותבים את אותו

הדבר, כותב לך בחור רציני בהרבה ממני בשם דרור כהנוביץ', כאן בדיון הזה: "אני מודיע לך שהמצב גרוע יותר ממה שמתואר בפוסט הזה. ולא מדובר בהתקרבנות". אז אני חייב לפנות לציניות, שהרי אתה מתעקש שרק אני הבעיה. לך תתווכח עם דרור ועם כל אותם מורים שהגיבו לפוסט שלי וציירו תמונה דומה. אמרתי כבר בתגובתי הראשונה שיכול להיות שבבית ספרך המצב אחר ואשרייך. ברוב המוחלט של בתי הספר האחרים המצב שתיארתי הוא המציאות, ויש דוגמאות קשות בהרבה. המשך שבת נעימה, אני הולך לבדוק מבחנים, סוג של בילוי של שבת.
 

Master Stav

New member
הפנת וקראתי

אני לא מתווכח ...אני מביע דיעה אני בהחלט חושב שמורים הסיקו להיוצת מנהיגים מורי דרך ומחנכים והפכו לעובדים של משרד החינוך וככל שזה ישמע מוזר על פי שעות מערכת החינוך לטעמי לפחות במרבית המקומות לא עושה את שהיא אמורה לעשות אתה תולה את האשמה במנהלים מנהלות אתה תולה את האשמה בכל העולם ואחותו מה לגבי המורים ? מתי ניפתחה שנת הלימודים כסידרה ללא שביתות ב10 השנים האחרונות או לפחות לא עם איומי שביתה שמכניסים את ההורים ובמיוחד לקטנטנים לחרדות ? מה לכגבי ההתנהלות בבתי הספר ? הפיתרון הקל של להוציא ילד מהשיעור לחצי שנה להשילו אל מול כיתה שלמה ועוד ? לכל תמונה יש כמה זוויות והיא רחוקה מלהיות משולמת , מלבד לכתבו על המצב או לעזוב כמו שדרור עשה מה אתה עושה בכדי לשנות אותו ? איפה אתה נימצא בתוך התמונה הזו ?
 

smailie

New member
מורים לא צריכים להיות "פרות קדושות"

הבעייה היא, שאם היום תלמיד זז קצת על הכיסא באמצע השיעור והמורה מתעצבנת כי, מה לעשות היה לה יום רע בבית והמשכורת לא משהו, אז ישר הופכים את אותו תלמיד לגורם מפריע שיש לטפל בו ביד קשה והמורה מקבלת גיבוי מהנהלת ביה"ס. מורה שמשפילה תלמידים - ללא הצדקה ולא מתוך תכלית ראוייה לשמה שתשיג תוצאות - נשארת במערכת. אם מורה דיברה בציניוּת מרושעת לתלמיד ואבא שלו בא לביה"ס כדי לקבל תשובות, יוצא משלוותו ומרים קול על המנהלת - מיד מזמינים משטרה ואתם רואים כותרת: "מנהלת בית ספר הותקפה על - ידי אב של תלמיד". לא קצת הגזימו במערכת החינוך??? יש מורים ומורות שלא יזיק לדבר אליהם בחוסר נימוס, במצבים מסויימים. לא רק שזה לא יזיק, אלא אפילו יועיל. אלה שכל - כך מזועזעים מהתנהגות של תלמידים (שכל אדם מבוגר יכול לנטרל תוך שנייה אחת. תפסיקו עם הטענה הזאת שההתמודדות עם זה גובלת בחוסר אונים) או אומרים שמורים נמצאים יום - יום בִּ"שדה קרב", מוזמנים לקרוא על כמה מקרים ולהגיד לי איזה הסבר יש להם למתואר להלן: 1) תלמיד היה קורבן יומיומי להצקות מצד ילדי הכיתה האחרים וחזר הביתה בכל יום עם חבורות ועם סימני נשיכות.. יום אחד, תוך כדי ניסיון לחמוק מהם, הוא טיפס על השולחן. במקרה, באותו רגע, ההפסקה נסתיימה והמחנכת נכנסה לכיתה. היא ראתה את התלמיד עומד על שולחן והחליטה להעניש אותו. יתרה מזאת: אחרי שהוריו החליטו להוציא אותו מביה"ס ולהמתין זמן מה עד שתוסדר העברתו לבי"ס אחר, המחנכת וביה"ס איימו לשלוח לביתו חוקר מטעם קצין ביקור סדיר. 2) תלמידהּ מאוד התקשתה בלימוד מקצוע מסויים. היא לא עמדה בקצב של רוב חבריה לכיתה והסבריה של המורה לא היו נהירים לה. בעזרת שיעורי - עזר הצליחה לסגור את הפער ואף הוציאה בבחינה ציוּן "100%". כשהמורה גילתה שהציוּן הגבוה ניתן לאותה תלמידה הודיעה לפני כל תלמידי הכיתה שבדעתה לעכב את מתן הציוּן ולהטיל עליו וטוֹ. היא אף כינתה את התלמידה , באותו מעמד: "פריח'ה". דודתהּ של אותה תלמידה התקשרה לביתהּ של המורה וביקשה לשוחח עימה, תוך שהיא אומרת בתקיפוּת ובנחרצוּת שבדעתה להתלונן למשרד החינוך. המורה, בתגובה: "אל תאיימי עליי". האם הדודה נקטה שלא כשורה? ומדוע המורה הזאת טרם איבדה את משרתה? יש למישהו מכל ה"מזועזעים" למיניהם מהיחס למורים במדינה הסבר לכך? אה? 3) מורה נתנה לי סטירה, רק בגלל שדיברתי בשיעור "יותר מדי". יצויין, שהשיעור כולו התנהל בצורה של שיחה. אני פשוט הייתי קצת דומיננטי בדיון. זה היה כל "חטאי". חבל שבאותו זמן לא הייתי מודע לזכויותיי ולחוק. כי אם היית יודע שהיא עשתה דבר אסור, המורה הזאת הייתה עד היום יושבת בבית - האסורים ולא היה יותר מי שיכין לבעלה קוסקוס. ומה דעתכם על אותה מורה איומה - במסגרת של חינוך מיוחד - שדאגה להשפיל אותנו, לימדה חומר כמה שפחות וביזבזה את השיעור על דברים תפלים ושוליים? אחרי שהיא שמעה שהייתי בלשכת הגיוס והוחלט לתת לי, לצערי הרב, פטוֹר משירות ביטחון, כל תגובתהּ הייתה: "נו, טוב... תיארתי לעצמי". לא כדאי לכתוב כאן דברים שיביאו למחיקת הפוסט, אבל בואו רק נגיד שאם מחר אשמע שהמורה הזאת מעדה על מתקן של משור חשמלי, אשר כתוצאה מכובד משקלהּ החל את פעולתו ואחר - כך "חברה קדישא" היו צריכים להגיע עם שקיות, לא אזיל דמעה ולא אחוש צמרמורת של זעזוע. חוסר גיבוי למורות מהסוג הזה לא רק שלא יפגע ברמת הלימודים ובבעיות המשמעת של תלמידי ישראל. להיפך. הוא יכול יפתור הרבה בעיות.
 

א פרח

New member
מעתיקה את תגובתי משם גם לכאן:

מצטערת אך כל הרשומה הזו ניקראת לי כ "אוי, אוי אנו מיסכנים" כמשהיא שהספיקה בחייה לחבוש מס` כובעים שונים: תלמידה, אם לשני ילדים לקויי למידה,אם פעילה בהנהגת ההורים של בית הספר ומורה לצערי מנסיוני עולה מיספרם של המורים שהייתי שוללת מהם את הזכות להיות מורים על מיספרם של מורים ראויים. אגלה לך סוד את ההוראה עזבתי לא בגלל הילדים, לא בגלל ההורים, לא בגלל ההנהלה או המשכורת אלא כיוון שיום אחד קלטתי בעודי יושבת בחדר המורים את האיכות או חוסר האיכות האינושית הסובבת אותי, שפה קלוקלת שאינה ראויה להיות תחת הכותרת עיברית, חוסר נימוס בסיסי בין בני אדם, חוסר תרבות שיחה וכ"ו שאלתי את עצמי אם זו החברה בה אני רוצה לבלות את שארית חיי איתה יום, יום ושנה, שנה תשובתי לעצמי היתה לא!!! אותה "איכות" אנושית היא זו שתפקידה היה לחנך את ילדי ולתת להם דוגמה אישית זה עבורי הכי עצוב בעולם. זה עוד היה בית הספר היסודי אחד מבתי הספר המובילים בעיר שלשימחתי הנהיגה אותו מנהלת לעילה ולעילה ובזכותה אכן הילדים ספגו תרבות וערכים מוספים מעבר לחשבון, עיברית וכדומה. כאשר מגיעים לתיכון זה כבר סיפור עצוב ומזעזע, מורים הבאים "לדפוק שעון" ולסמן וי ביומן על חומר לימוד שהעבירו בלי שום עניין עד כמה הובן והופנם על ידי התלמידים, מורים הפותרים את עצמם מהתמודדות עם תלמידים לקויי למידה בכך שפשוט מתעלמים או מרחיקים אותם מהכיתה בשיטתיות וזאת למרות שהם מתוגמלים בשעות מערכת במשכורתם עבור תלמיד שכזה בכיתתם, יכולה לספר לך עשרות אם לא מאות סיפורים שיסמרו את שערותיך הן מנסיוני האישי והן מנסיונם של אחרים אשר הגיעו אלי כאם פעילה בוועד ההורים. נכון ישנם גם מורים אמיתיים אשר באמת ובתמים נותנים ועושים אך לצערי לפחות מנסיוני הם מעטים ובודדים, לרוב אותם מורים מוערכים ביותר על ידי ההורים והתלמידים. הגיע הזמן כי מערכת החינוך תעשה בדק בית מעמיק בתוך עצמה ותנפה את הבררה החוצה, צר לי אך אין לי הגדרה אחרת לאותם המורים. כאשר הרוב הינו בררה גם הקומץ ניפגע כיוון שההורים לומדים מהר מאוד כי עליהם לשמש כמגן חי לילדיהם כנגד מערכת מסואבת ופוגענית. אסכם דברי בפתגם "בשביל כבוד צריך לעבוד" לצערי רוב העוסקים במלאכה אינם ראויים לו. (מתנצלת על שגיעות הכתיב דיסלקטית בעצמי)
 
למעלה