www.globes.co.il
כנראה שמיקומה הטוב יחסית של תחנת נתב"ג (כ 50 מטר הליכה שמאלה מיציאת הנוחתים) אינו "ישראלי מספיק". הרחקת התחנה ב 300 מטר מהטרמינל למיקום מרוחק המצריך הליכה ארוכה או תחבורה משלימה זו זוועה הדומה למיקומים אחרים של רכבת ישראל וחבל שכך.
אם אני מבין נכון - תוכננו שני רציפים נוספים מדרום לתחנה הקיימת, מתחת לכביש דרך הנוחתים. זה אכן ייצור הפרעה מסויימת, אך מדובר בדרך רחבה יחסית ואפשר להסתדר עם הסטת התנועה לנתיבים השמאליים שלה או לשני מפלסי הכביש שמעליה - התח"צ והממריאים. אפשר לחבר את החניונים לטרמינל במפלסי הדרכים הגבוהות יותר ולהמנע מבעיות גישה בתקופת העבודות.
הזזת התוואי 300 מטר דרומה אומר להזיז את התחנה אל מעבר לחניונים כדי שהנוסעים ברכבת יצטרכו ללכת עם מטענם דרך האזור שבו חונות מכוניות ההשכרה, ושינוי תוואי המסילה כך שיוספו שני עיקולים שספק אם הם מתאימים לרכבת.
ככה לא מתכננים תחנת רכבת בשדה תעופה. זה כאילו שרש"ת לא רואה את הרכבת מנקודת המבט של הנוסעים.