רשות שדות התעופה רוצה להרחיק את הרכבת לטובת הרכב הפרטי

Ccyclist

Well-known member

כנראה שמיקומה הטוב יחסית של תחנת נתב"ג (כ 50 מטר הליכה שמאלה מיציאת הנוחתים) אינו "ישראלי מספיק". הרחקת התחנה ב 300 מטר מהטרמינל למיקום מרוחק המצריך הליכה ארוכה או תחבורה משלימה זו זוועה הדומה למיקומים אחרים של רכבת ישראל וחבל שכך.

אם אני מבין נכון - תוכננו שני רציפים נוספים מדרום לתחנה הקיימת, מתחת לכביש דרך הנוחתים. זה אכן ייצור הפרעה מסויימת, אך מדובר בדרך רחבה יחסית ואפשר להסתדר עם הסטת התנועה לנתיבים השמאליים שלה או לשני מפלסי הכביש שמעליה - התח"צ והממריאים. אפשר לחבר את החניונים לטרמינל במפלסי הדרכים הגבוהות יותר ולהמנע מבעיות גישה בתקופת העבודות.

הזזת התוואי 300 מטר דרומה אומר להזיז את התחנה אל מעבר לחניונים כדי שהנוסעים ברכבת יצטרכו ללכת עם מטענם דרך האזור שבו חונות מכוניות ההשכרה, ושינוי תוואי המסילה כך שיוספו שני עיקולים שספק אם הם מתאימים לרכבת.

ככה לא מתכננים תחנת רכבת בשדה תעופה. זה כאילו שרש"ת לא רואה את הרכבת מנקודת המבט של הנוסעים.
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20240521-091549_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240521-091549_Samsung Internet.jpg
    KB 482 · צפיות: 14
  • Screenshot_20240521-091645_Maps.jpg
    Screenshot_20240521-091645_Maps.jpg
    KB 644 · צפיות: 14
  • Screenshot_20240521-091753_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240521-091753_Samsung Internet.jpg
    KB 456.6 · צפיות: 14

מיקלוש77

Well-known member
כנראה שמיקומה הטוב יחסית של תחנת נתב"ג (כ 50 מטר הליכה שמאלה מיציאת הנוחתים) אינו "ישראלי מספיק". הרחקת התחנה ב 300 מטר מהטרמינל למיקום מרוחק המצריך הליכה ארוכה או תחבורה משלימה זו זוועה הדומה למיקומים אחרים של רכבת ישראל וחבל שכך.

אם אני מבין נכון - תוכננו שני רציפים נוספים מדרום לתחנה הקיימת, מתחת לכביש דרך הנוחתים. זה אכן ייצור הפרעה מסויימת, אך מדובר בדרך רחבה יחסית ואפשר להסתדר עם הסטת התנועה לנתיבים השמאליים שלה או לשני מפלסי הכביש שמעליה - התח"צ והממריאים. אפשר לחבר את החניונים לטרמינל במפלסי הדרכים הגבוהות יותר ולהמנע מבעיות גישה בתקופת העבודות.

הזזת התוואי 300 מטר דרומה אומר להזיז את התחנה אל מעבר לחניונים כדי שהנוסעים ברכבת יצטרכו ללכת עם מטענם דרך האזור שבו חונות מכוניות ההשכרה, ושינוי תוואי המסילה כך שיוספו שני עיקולים שספק אם הם מתאימים לרכבת.

ככה לא מתכננים תחנת רכבת בשדה תעופה. זה כאילו שרש"ת לא רואה את הרכבת מנקודת המבט של הנוסעים.
זה ממש בלתי נתפס. הלוואי שמישהו יתעשת שם. הרכבת חייבת להישאר במיקום המושלם שלה עכשיו והרציפים החדשים צריכים להיבנות לפי המודל הזה, גם אם זה על חשבון רכב פרטי. שימצאו לרכב הפרטי אלטרנטיבות.
 
בהינתן משרד התחבורה והעומדת בראשה, ובהתחשב בתפקידה של הממשלה להחריב את המדינה, די ברור מה ההחלטה שתתקבל.
 
למעלה