רשלנות בדירה שכורה

רשלנות בדירה שכורה

אני בעלת דירה במקום מרכזי בתל-אביב אותה אני משכירה לשלושה סטודנטים צעירים. כחצי שנה לא ביקרתי בדירה, וכעת לקראת סיום החוזה של החב'רה, הגעתי לדירה וראיתי נזקים איומים שנגרמו לתיקרה ולפרקט בשני חדרי שינה בעקבות נזילה מגג הרעפים. כמובן שהבחורים אינם אשמים שהייתה נזילה, אולם היה עליהם לידע אותי ולא להתעלם מהבעיה. אין לי מושג איך הם ישנו בצורה כזו, יתכן שהיו בחו"ל באותה תקופה של הגשמים. התיקרה נפגעה בצורה איומה וכך גם רצפת הפרקט. הדיירים מנסים להתנער מאחריות. רציתי לשאול האם אני יכולה לתבוע אותם בגין רשלנות.
תודה מראש.
 
נזקים לדירה בתקופת שכירות

חשוב מאוד לבדוק מה כתוב בחוזה השכירות , גבולות החובה של השוכר נקבעים בדרך כלל בהסכם.
יתכן וניתן לתבוע אותם בגין הנזק שנגרם בשל ההזנחה , אי הטיפול ואי העדכון של בעל הדירה.
עם זאת יש מקום להניח שהבעיה הזו של הנזילות איננה חדשה , ובמידה וידעת על קיומה או על האפשרות לקיומה, יתכן ומן הראוי היה כי תבצעי מעקב צמוד והדוק יותר על מצב הדירה.
חשוב מאוד לציין כי במידה וישנם נזקים בהיקף כספי משמעותי, מומלץ להתייעץ מידית עם עורך דין ולפעול מיידית ובטרם סיום חוזה השכירות , שכן יש להוציא להם מכתבים מסודרים לגבי הטענות וכוונתך להפעיל לפי הסכם השכירות את שטר החוב שברשותך.
ההמלצה שלי היא להגיע מיידית לעורך דין שיטפל בעניין על מנת למנוע מצב שבו לאחר מכן לא תחזיקי בידך שום אמצעי שיסייע לך לקבל את כספף.
 
למעלה