רשמים מכרמיאל - עיתונאי זוטר

הידיד - זו הוכחה , שאני עתונאי זוטר

מצטער - אם טעיתי. אין לי מספיק ידע במיקצוע הזה. צריך לאמת , כל פרט לפני פירסומו. ואשר לבילבול, מי יכול להיות שפוי בחוויות תוכפות - יום ולילה , בלי שינה. אם גם במכתבי הנוספים מכרמיאל לא תבינני - אני מתפטר. שבת שלום
 

עוז 2002

New member
חשבון פשוט...

מאחר וההודעה נכתבה ביום ה´ בבוקר היא לא יכולה להתיחס לארוע ביום ה´...
 
אומנם זוטר - אבל לפעמים גם צודק

שלום ידידי, שים לב לתאריכים. ביום - שעליו סיפרתי היה זיו (כדי לא להתבלבל בין יענקלה זיו לרפי זיו) זה היה ביום רביעי מ - 1730 זיו חילק תעודות ליוצרים שהשתתפו בהרקדה שלו. אתה גם צודק - ביום חמישי הנחה את הפעולה אבנר נעים. היה מאוד מוצלח . אבנר באמת התחיל עם ריקודי יענקלה לוי, שזכה להיות פעמיים בפעולה כזאת. (לרקוד עם יוצרים) בהזדמנות זאת הרשה נא לי להוסיף גם ביקורת קצרה על פעולה זו. למה מציגים יוצרים - רק עם ריקודים מסוימים , ידועים - שלהם, חוזרים עשרות פעמים על אותם הריקודים , בכל מסגרת - עד שיעמום. יש הרבה יוצרים, שלא הגיעו לביטוי בפסטיבל. ויש הרבה ריקודים של יוצרים שלא הרקידום, בשעות שרוב הרוקדים באולם. לדוגמא, במקום לחזור עשרות פעמים על ארץ ישראל יפה, יכלו להרקיד את : על שדה ויער, שמח על הלב, לילה בקהיר, דבקה מג´נון, של אותו יוצר. באה מנוחה ליגע,מחמד לבבי, בית אבי - של בנצי תירם שבנו לארץ האבות , אחות לנו קטנה , אגדלך - של ישראל יעקובי אלה דוגמאות של מה שקורה בפסטיבל, בהרקדות .חשוב לגוון , בעיקר , כאשר רוקדים עם היוצרים. הקהל יכול לראות אה הביצוע הנכון של הריקוד, כשהיוצר נוכח. מה דעתך ?
 
נסה לכתוב עם פחות לחיצה על

"אנטר". אתה חותך שורות יותר מדי, אלא אם כן אתה כותב שירה.
 
קצת היסטוריה

"לרקוד עם יוצרים" התחילה בפסטיבל השני עם שמוליק גוב-ארי ורותי פרדס. אז היא נמשכה מ-10:00 עד 17:00 במתנ"ס כל יום (וגם היו פחות "יוצרים"). כך זכינו לרקוד ריקודים קצת אחרים, ללמוד ריקודים, לשמוע סיפורים והסברים - היה פשוט מדהים. מאז קוצצו השעות והתרבו היוצרים, והתוצאה היא שהיום יש בערך עשרים יוצרים בשעתיים - מה שמשאיר לכל יוצר עשר דקות (פחות או יותר). אם נקח יוצרים של עשרות ריקודים - זה ממש מבזה. אז היוצרים (ברובם) לא באים (וגם אנחנו לא, אבל זה קצת פחות חשוב...). בקיצור - נשארת הרקדה די סטנדרטית כמו שתארת. לפני כמה שנים כתבנו כמה מכתבים לארגון המדריכים בקשר לפסטיבל, בין היתר גם בנושא זה, אך שום דבר לא השתנה (פרסמנו אותם גם כאן, תוכל למצוא אותם תחת "קבצים").
 
רשמים מכרמיאל - עיתונאי זוטר

עוד יום אחד והחויה הבלתי נשכחת תעבור לתהום הנשיה. הופתעתי השנה , מהסדר והארגון. בעיקר, מסידורי הביטחון. הגדר הגבוהה , שמקיפה את קרית השמחה , השערים עם המאבטחים , יוצרים רוגע. אני מקוה , שעוד חברים מהססים יגיעו היום לסיום הפסטיבל. חבל לפספס. אתמול השתתפתי במפגש עם יוצרים , שהתקיים באולם המתנס הממוזג. המפיק - היה רפי זיו מבאר שבע. רק הלל ושבחים מגיע לבחור הזה. הוא הציג את היוצרים בטוב טעם. סיפר בקצרה על תולדות חייהם, והרקיד מבחר מריקודיהם. הקהל קיבל את היוצרים בחום ובהתלהבות. ההפתעה היתה, שיענקלה לוי - "הצעיר", מתקרב לגיל 70. ונתגלה שריקוד "החיננית", ריקוד שאני אוהב - נוצר על ידו. אליהו גמליאל חילל באולם , גם כשרפי זיו - ניסה לדבר ולספר - על קורות חייהם של היוצרים. מין ליווי מוסיקלי שמיימי ברקע. משם עברתי לתחרות הכוריאוגפיה. באמת - קשה היה לבחור את המנצח. בארי אבידן - הרשים אותי מאוד, במופע - משואה לתקומה. כאשר הרוקדים התחילו עם בגדי הכלא בשואה, וסיימו בבגדים ישראליים עם דגל כחול לבן ביד. אורן הללי זכה , בפרס הראשון. להקתו הציגה ריקוד הדגים, בתלבושות מקסימות. קפיצות הדגים ופריסת הרשתות היו הפתעה. והסיום - כשדג אחד נותר מחוץ לרשת, האסוסיאציה - שריד מהשואה. תפס את לבי. בואו ותווכחו.
 

בי

New member
לרקוד עם יוצרים = ביזיון

לרקוד 3 ריקודים של כל יוצר? זה נקרא לרקוד עם יוצרים? ממש מבזה לרקוד עם יוצר פחות מ 20-15 דקות. לכן אחת מהשתיים, או שיקצו לנושא יותר שעות ולא רק שעה, או שבשעה המוקצה יכללו רק 3 או 4 יוצרים. אני השתתפתי רק בהרקדה של יום חמישי בהנחיית אבנר נעים. לא זכור לי שניתנה איזושהי אינפורמציה על היוצר, לא נתנו ליוצר עצמו לספר שום דבר על עצמו או על הריקודים שחיבר. אז מה בעצם היה לנו? כלום!!! שום ערך מוסף לא קיבלנו מהשעה הזאת. סתם עוד הרקדה שנתנו לה כותרת אחרת. יופי!!!
 
לא ברורה לי המטרה של הודעה זו.

אם רצונך ב"שיחרור קיטור" - זה לא המקום לכך. הפורום, מטרתו החלפת דעות (לא הטחת עלבנות) במטרה לקדם את ריקודי העם לרווחת כולנו. אני בטוח שאתה יכול להשתלב בכך בצורה חיובית.
 
למעלה