רשמי מאסיפת ההורים
אנחנו מתיישבים מול המחנכת. היא שולפת גיליון ציונים. מדברת עליך. המחשבות חוזרות אחורה בזמן . אמא יושבת איתי מול המורה. "הילדה עם פוטנציאל ולא ממצה אותו". דז'וו מכה בי. כלום לא השתנה?!
מתמטיקה – המורה מקריאה את הציון ואומרת שכתוב כאן שאתה עובד יפה . "מה זה יפה"? אתה שואל . אני מגניבה לך חצי חיוך – הבן של אמא שלו .
10 הדקות שלי הסתיימו. המחנכת מפנה מבטה לדלת. מין אין תבוא לה הישועה?! מעבר חלון הקבוע בדלת מבצבץ ראשו של ההורה הבא. הוא מנפנף למורה לשלום. היא מסתובבת אלינו בחיוך עצבני ומציע לילד סוכריית טופי בדרך החוצה.
אנחנו הולכים למורה להיסטוריה. השבחים זורמים …הציון גבוה. "יש קצת בעיה בשאלות פתוחות היא אומרת". אני נזכרת בעבודה שהכנת על ויצמן. קיבלת 83. אני מחפשת הערות בעבודה. "נדרש להרחיב יותר". הופכת את הדף אולי פספסתי משהו . "אמא מה הייתי צריך להרחיב יותר"? אתה שואל . אין לי תשובה.
אני מצביעה על קורלציה ברורה בטכניקה (מזל שאמא קצת מבינה) מסמנת למורה להיסטוריה חזרתיות בתחום בכמה מקצועות מציעה לה לשבת עם עוד מורות מקצועיות כדי לאפיין את הבעיה ולתת לילד סיוע. היא לא מבינה מה הבעיה לילד יש ציון גבוה. אני מותשת. מנסים לקנות אותי ב"נזיד ציונים".
הילד מראה סימני עצבנות קלים. שעתיים של סיורים בין מורות ועדיין לא סיימתי את הסבב . "מקבלים כאן עד 21:00" מנסה המזכירה לעודד אותי. אני לא מתעודדת .
תנועת הכל חינוך בה אני עובדת טוענת בין היתר שלא תיתכן רפורמה בחינוך (חינוך איכותי, נגיש ושוויוני)ללא חקיקה משמעותית מגובה בתקציב רב שנתי. אבל השינוי לא מתחיל רק מלמעלה. הוא מתחיל בנו ההורים. אני מאמינה שמגיעה לנו לקבל הערכה שתאפשר לנו להבין יותר טוב במה נדרש לחזק את הילד שלנו. לדעת שמיומנויות נרכשות מקיימות בניהן קשרים בין המקצועות השונים ולדרוש מהמורים לראות אותם גם כן. שעורי חינוך הם שעורים לא פחות חשובים. בקשו להבין אילו ערכים מוקנים בהם ועל מה מדברים ואיך הילד שלכם משתלב בהם. חובה עלינו כהורים לתבוע לדעת מה לומדים ילדנו, מה מצבם הלימודי-חינוכי מעבר לציון עצמו. מאחורי המדידה קיים עולם שלם שיאפשר לכם לסייע לילדכם אבל גם למורה שלו לא רק להגיד ש"הילד יכול יותר" אלא גם למצות את הפוטנציאל הגלום בו.
אנחנו מתיישבים מול המחנכת. היא שולפת גיליון ציונים. מדברת עליך. המחשבות חוזרות אחורה בזמן . אמא יושבת איתי מול המורה. "הילדה עם פוטנציאל ולא ממצה אותו". דז'וו מכה בי. כלום לא השתנה?!
מתמטיקה – המורה מקריאה את הציון ואומרת שכתוב כאן שאתה עובד יפה . "מה זה יפה"? אתה שואל . אני מגניבה לך חצי חיוך – הבן של אמא שלו .
10 הדקות שלי הסתיימו. המחנכת מפנה מבטה לדלת. מין אין תבוא לה הישועה?! מעבר חלון הקבוע בדלת מבצבץ ראשו של ההורה הבא. הוא מנפנף למורה לשלום. היא מסתובבת אלינו בחיוך עצבני ומציע לילד סוכריית טופי בדרך החוצה.
אנחנו הולכים למורה להיסטוריה. השבחים זורמים …הציון גבוה. "יש קצת בעיה בשאלות פתוחות היא אומרת". אני נזכרת בעבודה שהכנת על ויצמן. קיבלת 83. אני מחפשת הערות בעבודה. "נדרש להרחיב יותר". הופכת את הדף אולי פספסתי משהו . "אמא מה הייתי צריך להרחיב יותר"? אתה שואל . אין לי תשובה.
אני מצביעה על קורלציה ברורה בטכניקה (מזל שאמא קצת מבינה) מסמנת למורה להיסטוריה חזרתיות בתחום בכמה מקצועות מציעה לה לשבת עם עוד מורות מקצועיות כדי לאפיין את הבעיה ולתת לילד סיוע. היא לא מבינה מה הבעיה לילד יש ציון גבוה. אני מותשת. מנסים לקנות אותי ב"נזיד ציונים".
הילד מראה סימני עצבנות קלים. שעתיים של סיורים בין מורות ועדיין לא סיימתי את הסבב . "מקבלים כאן עד 21:00" מנסה המזכירה לעודד אותי. אני לא מתעודדת .
תנועת הכל חינוך בה אני עובדת טוענת בין היתר שלא תיתכן רפורמה בחינוך (חינוך איכותי, נגיש ושוויוני)ללא חקיקה משמעותית מגובה בתקציב רב שנתי. אבל השינוי לא מתחיל רק מלמעלה. הוא מתחיל בנו ההורים. אני מאמינה שמגיעה לנו לקבל הערכה שתאפשר לנו להבין יותר טוב במה נדרש לחזק את הילד שלנו. לדעת שמיומנויות נרכשות מקיימות בניהן קשרים בין המקצועות השונים ולדרוש מהמורים לראות אותם גם כן. שעורי חינוך הם שעורים לא פחות חשובים. בקשו להבין אילו ערכים מוקנים בהם ועל מה מדברים ואיך הילד שלכם משתלב בהם. חובה עלינו כהורים לתבוע לדעת מה לומדים ילדנו, מה מצבם הלימודי-חינוכי מעבר לציון עצמו. מאחורי המדידה קיים עולם שלם שיאפשר לכם לסייע לילדכם אבל גם למורה שלו לא רק להגיד ש"הילד יכול יותר" אלא גם למצות את הפוטנציאל הגלום בו.