שאלהההה...

igorderen

New member
שאלהההה...

נסעתי היום בכביש 6, איזה 150 קמש ואז ראיתי ניידת משטרה על אחד הגשרים מעל הכביש (אחרי נתניה) האם יש מצב שהם מודדים ומלמים מלמעלה את המהירות???
 

isra533

New member
סביר להניח שכן. יש לי שאלה אליך

אם יווצר מצב מסוכן בכביש כמו עצירת פתאום או סטיה מנתיב פתאומית של נהג אחר, או סטיה שלך מהנתיב לשוליים וחזרה לכביש חזרה, ועוד הרבה מצבים שלא ציינתי, האם תדע לצאת מהם בצורה בטוחה? לנהוג מהר זה כיף אבל האם זה שווה את הסיכון אם לא תצליח לצאת ממצב שיווצר?
 

wil

New member
למה שהם יעמדו למעלה וימדדו מהירות?

מה יצא להם מזה? הם ממילא לא יכולים לעצור עבריינים כשהם למעלה, אם הם רוצים לאכוף מהירות הם יהיו בכביש עצמו (עם ממל"ז או ניידת עם מולטנובה או וסקר או כל צעצוע אחר) ואם אתה מתכוון שהם מודדים מהירות ממוצעת לצורך סטטיסטיקה - נשמע לי יותר פשוט לשאול את מפעילי כביש 6 (אם כי לא בטוח שהם ישחררו את המידע הזה כ"כ מהר...) ולגבי המצבים שציינת: אם אתה שומר מרחק מתאים מהרכב שלפניך (ובמהירות גבוהה יותר כמובן מדובר במרחק גדול יותר) אז יש לך מספיק זמן להגיב לבלימת חירום וכו'. לגבי ירידה לשול שלך - אם אתה מסתכל על הכביש ומרוכז בנהיגה (ובמהירות גבוהה מאוד סביר להניח שזה המצב...) אין סיה שזה יקרה. בטח לא בכביש כמו כביש 6 בו רדיוסי העיקולים רחבים מאוד ואין יותר מדי הפתעות.
 

be_roo

New member
סביר יותר שהם היו שם כדי למנוע השלכת מים

וחפצים על מכוניות עוברות. מנהג ידוע בשבועות.
 

פרטנר

New member
ולא פחות חשוב!

לנהוג בכביש 6 (למשל) כולם מסוגלים . אך האם כשאתה מאיץ את הרכב למהירויות גבוהות אתה גם מודע למצב הצמיגים במכוניתך? האם לחץ האויר ברכבך תקין ומתאים למהירויות הללו, שכן שילוב של מהירות גבוהה מאוד, יום חם, לחץ אויר נמוך מדי, ואולי גם צמיגים ישנים\ בלויים הוא שילוב רע !!.
 

wil

New member
יש אנשים שמודעים...

ויש כאלו שלא. ואכן הרבה תאונות עצמיות (כשל של צמיג) בכביש הנ"ל היו עקב צמיגים במצב קטסטרופה שהגיעו לנקודת השבירה עקב מהירות גבוהה לזמן ממושך.
 

igorderen

New member
...

תראה מהירויות של 150 160 לא כל כך שונות בתגובה ובבלימה וגם במצב האוטו הנדרש למהירות הזאת מאשר 110 קמש... ברור שיש הבדל אבל הוא לא כלל כך עצום... תאונה עם צמיג במצב רע תקרה גם ב110 קמש... אז השאלה לפני שנוסעים בכלל באיילון הוא האם האוטו שלי במצב טכני מספק כדי לנסועעע במהירות כזאת.. ומבחינת ריכוז אני הרבה יותר מרוכז כשאני נוסע 140 מאשר שאני נוסע 100.. וכשאני אומר הרבה זה באמת הרבה עד כדי כך שאני לא נוסע 150 אם יש אצלי מישהואר באוטו..
 
שגיאה נפוצה.

כמות האנרגיה האצורה בגוף היא פונקציה של ריבוע המהירות שלו. ב-140 קמ"ש, כמות האנרגיה כפולה מאשר ב100 קמ"ש, ולכן גם העומס על הצמיגים במצבי קיצון (פניות וכיו"ב) כפול. מה שמחמיר את המצב דוקה בכביש 6 בהשוואה לכבישים גרועים יותר, הוא תכנון נכון של שיפועים - כאשר אתה במהירות שהכביש מתוכנן לה, השיפועים הם כאלה שהכוחות המופעלים על הצמיגים בפניה ניצבים לשטח הכביש. במהירויות העולות על מהירות זו, שקול הכוחות יהיה בזוית שונה מזו, ויפעלו כוחות צד על הצמיגים. (בכבישים שתכנונם לקוי, גם במהירויות נמוכות יותר זה מה שיקרה). "אני הרבה יותר מרוכז כאשר אני נוסע 140 מאשר שאני נוסע 100..." - אנא הסבר איך אתה מודד את הריכוז, ומה מבטיח שהוא ישאר כפי שהגדרת.
 

shlish2004

New member
לא מודדים שום מהירות

הם נמצאים שם בכוננות לאחר מסכת הרציחות שהיו בטייבה לאחרונה, ולמנוע מעבר שב"חים.
 
למעלה