שאלה(או יותר נכון תהייה)

  • פותח הנושא d4z
  • פורסם בתאריך

d4z

New member
שאלה(או יותר נכון תהייה)../images/Emo12.gif

לאנס ארמסטרונג הגיע לטור כדי לנצח פעם שישית,אולריך הגיע לטור כדי לנסות ולנצח.ישנם עוד כעשרה עד חמישה עשר רוכבים פחות או יותר שינסו לזכות באחד מן התארים השונים ואולי גם בניצחון כללי.עד כאן הכל ברור אבל מה עם כל שאר הרוכבים והקבוצות שידוע מראש ותקנו אותי אם אני טועה שאין להם ממש סיכוי לנצח מה המטרה שלהם בהשתתפות (כמובן שיש את כל הבלה בלה על ספורטיביות והשתתפות בתחרות גם אם אתה לא מועמד לניצחון)? רווח כספי? חשיפה ? אימון לרוכבים?
 
ההנחה הבסיסית שגויה:

מה עם נצחונות בשלבים השונים? ניצחון כזה יכול להיות מספיק לאדם מבחינת הישגים ספורטיבים בשביל לפרוש לביתו שבדרום צרפת. מדובר בהישג אדיר. אתמול ברחו חמישה, היום שישה, אם ייתפסו השישה יתחרו כ-10 ספרינטרים על הניצחון בשלב. כבר הגענו ל-21 רוכבים רק ביומיים, בלי להזכיר את המאבק על ארבע חולצות+הרוכב האגרסיבי. וזה מלבד החשיפה של הקבוצות, הניקוד שכל אחד יקבל בדרוג העולמי על כל הישג (גם מקומות שאינם נצחונות).
 
כמובן שלכל רוכב "כוכב" יש שורה של

עוזרים, כלומר פועלים (דומסטיק, כך כינויים) שתפקידם לעזור להשיג את ההישג הנדרש: ניצחון בשלב, בדרוג הכללי, בחולצה הירוקה וכו'
 

d4z

New member
בהחלט שפך ../images/Emo62.gif על הנושא ../images/Emo51.gif

 
אני אקצין את התשובות שניתנו

כולן נכונות אבל יש עוד נקודה שלרבים מאיתנו קשה להבין. רוכבי האופניים שאנחנו רואים בטור (וכמעט בכל המרוצים האחרים) הם מקצוענים המקבלים שכר עבור רכיבת האופניים שהיא העבודה שלהם. באחד הלילות ראיתי תוכנית בספורט 5+ בו ראינו ספורטאי שהמראיין שאל אותו אם הספורט הוא התחביב שלו. המרואיין ענה שלא. הוא אמר שהוא מקצוען ומקבל על זה כסף ותחביב זה מה שעושים להנאה ובשעות הפנאי. כך רוכבי האופניים. נכון, כמו שיש מי שאוהב את המשרד שלו או כל מקום עבודה אחר, יש את אלו שממש אוהבים לרכב על אופניים ולמזלם הם גם מקבלים עבור זה שכר. אבל יש בטור דה פראנס, ובמרוצים אחרים, שלל אלמנטים שהרוכבים לא היו משלימים איתם במסגרת קיום תחביב. לכן- שאומרים לרוכב בטור שהוא יבוא לרכב בטור הוא בא. ושאומרים לו לרכב הוא רוכב ושאומרים לו למשוך, עד כלות נשימתו, רוכב אחר הוא מושך ושאומרים לו לקפוץ הוא שואל: "לאיזה גובה?" ולא כולם באים לטור כדי לנצח. יש הבאים רק משום שנותן החסות (משלם המסכורת) אמר להם לבוא. סימוני אמר על זה משהוא אתמול.
 
הטור הוא בלתי צפוי

אם נסתכל על שתי קבוצות. USPS-כל הרוכבים שם מגיעים בידיעה ברורה שהם לא יזכו בשום קטע (חוץ מהקבוצתי נגד השעון) או חולצה וכל העבודה שלהם היא "לשרת" את ארמסטרונג. לעומתם קבוצת בריוש לה בולאנג'ר הגיעה לטור ללא המוביל שלה - בלוקי וכל מה שנשאר להם לעשות בטור זה להכנס לבריחות בתקווה שהספונסר יקבל קצת חשיפה ואם יהיה להם גם מזל אז אולי שבאנל או ווקלר יזכו בקטע. אפילו ספרינטר אין להם בשביל לעבוד בשבילו. פתאום, בגלל צירוף מקרים, הם מוצאים את עצמם עם החולצה הצהובה ועוד בהפרש של 9 דקות מארמסטרונג ושות'. עכשיו הם צריכים לרכוב בצורה שונה ולנסות להגן על החולצה הצהובה כמה שיותר ימים גם אם ברור לכולם שבשלב מסוים הם יצטרכו לוותר עליה. או הקבוצות של פאסה בורטולו ודומינה וקאנצה שנבנו סביב הספרינטר של הקבוצה ועכשיו כשהספרינטרים הלכו הביתה פתאום לשאר הרוכבים יש סדר יום חדש.
 
הכל בגלל מסמר קטן - נעמי שמר

מקרה ראשון - היתרון של ווקלר על אוגריידי נובע מכך שאוגריידי נתקע עם חבורתו של מאיו בקטע השלישי (עם קטעי הפאבה) וסיים את אותו קטע בפיגור של 4 דקות. מקרה שני - הפלוטון לא רדף אחרי הבורחים גם בגלל מזג האויר, גם בגלל שלאנס רצה להפטר מהחולצה הצהובה וגם בגלל שחלק מהספרינטרים היו מעורבים בנפילות והקבוצות שלהן היו עסוקות איתם ולכן לא רדפו. ודבר אחרון אם את אלוף צרפת (ווקלר) לא יקחו לטור, אז את מי כן? דרך אגב, מזל שהוא עם הצהובה. קל להתבלבל בינו ובין דקר (אלוף הולנד) וקירכן (אלוף לוכסמבורג). לכולם יש את אותם צבעים.
 
תמונה אחת שווה אלף מילים

תום בונן הצעיר שניצח היום מחבק את סטפנו זניני הוותיק שהוביל אותו לנצחון. זניני בן 35 זכה בהמון נצחונות במירוצים נחשבים. יכול להיות שזו פרנסה בשבילו. אבל לא רק.
 
למעלה