שאלה אחת גדולה לי הקשורה לל'
ל' לא נגע בשאלות הקשורות למלחמה הקרה.
זה לא מובן מאיליו. בזמן של' דיבר על המשמעות של
תורה לשמה ושלא לשמה, ומה צריך להיות הדין של שטחי 67 וכו, היה פרט
במציאות החברתית שהיה מוטיב משמעותי יותר מבחינת ההשפעה על אורחות חיינו
בכל המדדים, ואף בעל מעמד של סיבה ראשונית של כל התופעות האחרות
של המציאות החברתית, שאנו עשויים בטעות לתפסן כתופעות
שקיומן ניטרלי למוטיב הזה. המוטיב הזה הוא "המלחמה הקרה".
במסגרת המלחמה הקרה התרחשו כל המאורעות הגדולם של המציאות
החברתית הפרטית שלנו (של ישראל), ולא באופן שאינו תלוי בה.
מדוע, אם כן, ל' לא דיבר על המלחמה הקרה כשלעצמה?
ל' לא נגע בשאלות הקשורות למלחמה הקרה.
זה לא מובן מאיליו. בזמן של' דיבר על המשמעות של
תורה לשמה ושלא לשמה, ומה צריך להיות הדין של שטחי 67 וכו, היה פרט
במציאות החברתית שהיה מוטיב משמעותי יותר מבחינת ההשפעה על אורחות חיינו
בכל המדדים, ואף בעל מעמד של סיבה ראשונית של כל התופעות האחרות
של המציאות החברתית, שאנו עשויים בטעות לתפסן כתופעות
שקיומן ניטרלי למוטיב הזה. המוטיב הזה הוא "המלחמה הקרה".
במסגרת המלחמה הקרה התרחשו כל המאורעות הגדולם של המציאות
החברתית הפרטית שלנו (של ישראל), ולא באופן שאינו תלוי בה.
מדוע, אם כן, ל' לא דיבר על המלחמה הקרה כשלעצמה?