שאלה - איזו עונה יותר טובה/שווה...

גםצופה

Member
מנהל
שאלה - איזו עונה יותר טובה/שווה...

העונה השניה או העונה השלישית - הנוכחית ?

כזכור לכם, בתחילת העונה חופית ירדה על הרמה של הבנות של העונה השלישית.....
אני עצמי לא הבנתי מה היא רוצה.... גם בעונה שלה הבנות לא הפגינו חוכמת יתר (ברור לי שחלק מהעניין זה 'משחק' של ההפקה...להראות שהבנות טפשות...)

אז נכון שדי הייתי בהלם כשדלית לא ידעה מי החיות שהיו ב'דירה להשכיר' (זה ספר/סיפור שכל ילד ששומע לפחות פעם אחת בגן...) - אבל סה"כ הבנות בעונה היו גם בהחלט בנות ראויות...

וגם אני מסכימה שהעונה הזאת כל שלושת הזוגות שהיו בגמר היו בהחלט ראויים ושווים....
 
דווקא דירה להשכיר השאיר אותך בהלם?

גם אני שמעתי את הסיפור של דירה להשכיר מליון פעם בחיים ועדיין אני לא זוכרת אף אחת מהחיות שם... אני זוכרת את כל הסיפור חוץ מאיזה חיות היו. זה ממש לא משהו שכל מי ששומע אמור לזכור, בטח שלא אם הוא היה בגן כשהוא שמע את זה. יותר הפתיע אותי שהיא לא ידעה שראש עיר נמצא בעיריה. P: אבל לפי מה שזכור לי גם חופית לא הייתה יותר מדי חכמה.

בכל מקרה העדפתי את העונה הזו בהרבה, יותר קל להתחבר לרוב המתמודדים שהתקדמו. חוץ מזה שהזוג שזכה הוא זוג שבאמת שניהם עברו שינוי ענק. בדרך כלל אצל רוב הזוגות ניכר שינוי גדול מאוד בחנון אבל לא יותר מדי גדול אצל היפה, ואצל שחר ודלית רואים שבאמת שניהם ממש השתנו.

אלכס וליטל גם היו מעולים, אבל אני לא חושבת שליטל עברה שינוי קיצוני כלשהו, בטח שלא כמו אלכס. בכל מקרה הם כן היו זוג שהכי ראוי לזכות בעונה שלהם, בהחלט עדיפים על אור ונלה.

העונה הראשונה בכלל, הזוג שזכה (נמרוד ורוקסן) לא עבר כמעט אף שינוי, הם נשארו כמעט בדיוק כמו שהם היו כשהם התחילו, רק החנון קיבל קצת יותר ביטחון... הסיבה היחידה שהם זכו הייתה הרומן שהתפתח ביניהם (זאת גם הסיבה שאור ונלה כמעט זכו), שגרם לקהל להצביע להם, כשבפועל עד הגמר הם כבר בכלל לא היו זוג (שוב, כמו אור ונלה). מי שבאמת עבר שינוי עצום בעונה הראשונה היו איציק ורעות, וגם שחר וגאל די עברו שינוי. אבל איציק ורעות באמת היו מהפך, לכן מאוד התבאסתי כשנמרוד ורוקסן זכו.

בכל מקרה מהעונה השלישית הכי נהניתי עד עכשיו, בעיקר כי הרבה יותר קל לחבב את רוב המתמודדים.
 

גםצופה

Member
מנהל
האמת שלא ראיתי את כל הפרק...

אפילו שהוא היה מוקלט במקס לא התעכבתי על הכל.... ואת הקטע של 'הדירה להשכיר' יצא לי לראות יחסית.
אם היא היתה מתלבטת בין החיות ניחא - אבל היא כלל לא הבינה מה פיני שואל אותה וזה נראה קצת הזוי...

לגבי הזוכים של העונות הקודמות אחת הסיבות שלדעתי הזוגות זכו הם בעיקר בזכות היכולות למידה של הבנות - ראו עד כמה ליטל כן השקיעה וכן למדה (היא נראתה לי כבר מההתחלה בחורה לא טיפשה...) וגם רוקסן נדמה לי שהיא בחורה לא טיפשה בכלל (מאוחר יותר התברר לי שאני אמורה להכיר אותה ולא זכרתי אותה כבחורה טיפשה... ואפילו להיפך...)
 

MacabreDoll

New member
אני לא יודעת אם רוקסן הייתה באמת טיפשה

יש לה בעיות תקשורת בעברית.
 

an addict

New member
היה לה מחסור בידע כללי אבל כן...

רוב הקטע היה שהיא עלתה בגיל ההתבגרות, שלא מאפשר מידה של שפה חדשה ברמת שפת אם בד"כ, ושהות בחו"ל לפני הצילומים גם הוסיפה לזה.

גם החוסר בידע כללי - התכנית לא מתחשבת בכלל במי שעלה חדשה, מתי היא עלתה וכו'. גאל, רוקסן, תמר מהעונה השניה וכו'. בכלל הרבה מתמודדות בעונה השניה היו עולות חדשות ותמר עלתה שנתיים קודם, מה שהופך את רמת העברית שלה לראויה להערכה ולא מתאים לצחוק על הידע שלה בביטויים.
 

גםצופה

Member
מנהל
אנחנו אולי לא מודעים לכך

אבל כשעולים לארץ בגיל מבוגר יחסית (בלי שיהיה בסיס כלשהוא בעברית...) לא קל לתקשר ולדעת עברית על בוריה.
 

an addict

New member
נראה לי שלזה הרוב מודעים. מה שהסתירו

או ניסו לא להבליט, זה גיל העליה והרקע של המתמודדות. קשה ללמוד שפה ובטח שבגיל מבוגר (לרוב בסביבות גיל 12 אנחנו מאבדים יכולת של תקופה רגישה שבה קולטים שפה יחסית בקלות וגם מבטא).

בדר"כ, מי שיש לו מבטא, צריך להצדיע לו על רכישת השפה, לא ללעוג לו. ללעוג על בורות במדינה שמאפשרת השכלה לפחות עד חטיבת ביניים זה דבר אחד, זאת בורות מבחירה ועולם ערכים שבעינינו הוא מעוות. ללעוג על מגבלת שפה של עולה חדש או של מי שלקוי למידה זאת סתם אכזריות. רוב מי שצפה לא חשב לקחת את זה בחשבון, ולהפקה לדעתי יש יד בזה. היה להם נח, ובעיקר במקרה של תמר ששמעו איזה מבטא לא מזוהה אצלה אבל הסיפור האישי לא הוצג, שלא נשאל ולא נדע ולר נחשוב לשאול.
 

an addict

New member
לדעתי יש הדרדרות ברמת הבנות מעונה לעונה

מבחינת הסדרה לדעתי דווקא עלו ברמה עם השנים, אבל הזעזוע של חופית משיר היה הגיוני. חופית לפחות ידעה על מה מדברים איתה כשהיא ענתה תשובות מפגרות. דלית ושיר הביאו רמות חדשות של בורות וסיגל נראתה כאילו היא מתאמצת להשתוות להן בבורות (ולא הגיוני שהיא מטומטמת. מקפלת מצנחים צריכה דפ"ר מסוים.צה"ל לא לוקח עד כדי כך סיכון על הצנחנים שלו).

גם העונה השניה ביחס לראשונה הביאה טמטום ובורות ברמות חדשות. באחת ההתרברבויות הידועות לשימצה של הגברת רעות היא אמרה שהיא "לא תופסת מעצמה אליעזר בן יהודה". ספק אם רוב הבנות בעונה שלוש יודעות מי זה...
 

גםצופה

Member
מנהל
חופית לא הזעזעה משיר

אלא מכל הבנות...

שיר היא באמת דבר הזוי בורות וחוסר תפיסה שאני לא מבינה מאיפה זה בכלל...

אבל חופית אמרה על כל הבנות בכלליות ובעיני היו בנות מאד נבונות העונה - הנה לדוגמה הודיה שדי מהר קלטה את הבעיה של אולג - תפיסה של אשת מקצוע ממש (היא גם בת של מורה לחינוך מיוחד אז אולי באמת יש לה את החושים הללו...)
 

an addict

New member
תחפשי את הריאיון ביו טיוב. תראי שזה בעיקר שיר

זה לדעתי היה עוד בזמן הפרומואים, והקטע של שיר באומרת שקטע שרבין נרצח במקרה בכיכר רבין זעזע אותה במיוחד והיא מציינת את זה. בשלב הפרומואים עוד לא ידעו על אף אחת סבירה.

והודיה אלי בחורה רגישה וחמודה, אבל הפגינה בורות לא קלה לאורך התכנית (במילותיו של אולג: "וואט דה פאק, סיסטר! נראה לך שקודם יצרו את סיינפלד ורק אחר כך המציאו את הטלוויזיה???"). אין ספק שההפקה השתדלה ללכת רחוק מאד כדי למצוא אמות.

דווקא סיוון ופרחת החמסות התורנית ששכחתי את שמה הראו יותר תבונה. ומשי שהידע הכללי שלה הי איכשהו סביר.
 

svety

New member
השנייה הייתה הרבה יותר טובה,

ללא שום צל של ספק.
 
למעלה