שאלה אתגרית

amitexc

New member
שאלה אתגרית

מישהו פעם חשב איך ווטרס הגיע לחומה(ולאוסף) מאיפה צץ לו הרעיון של החומה? למה לא צריך חינוך?! בגלל שהמורה חושף את החולשה של התלמידים? לדעתי נושא השיר הגיע מהשקפה עמוקה יותר ולא רק מהתעללות המורה בתלמיד. אוקי המורה מנצל את החולשה וחושף אותה אז זאת הסיבה שלא צריך חינון?! בגלל זה צריך לוותר על החינוך?! לפי עניות דעתי לא.ואם תרפרפו בהסטוריה תבחינו שהחינוך בעצם הוא הכוונת הממשל והוא בעצם בא לשרת אותו(בכך שמשריש את ערכי הממשל ...) כי שידוע לווטרס היו סיבות טובות מאוד לא להאמין בממשל בריטניה ובעצם הבין שאנשים מולכים שולל.ודוג' מלחמת העולם הראשונה היא הדוג' הטובה ביותר להרגשה של כל! אזרחי בריטניה שנלחמו ואיבדו את יקירהם לחינם במלחמת החפירות חסרת הטעם. עכשיו מאיפה הגיעה החומה לסיפור?! לפי דעתי דימוי החומה בא מחומת ברלין שהפרידה בין הצד הקומוניסטי לצד המערבי,לכן כל מי שנסגר בחומה בעצם התנתק מהעולם כולו(העולם המערבי שלט בכל). מאיפה הגיעו הנאצים אליו? הנאציזם היא דוג' נוספת לשליטת המנהיג בעמו. עצם העובדה שכל גרמניה הלכה אחרי היטלר אפשר להבין שבעצם מחשבה\דיעה של מנהיג בעל כח יכולה להיות מסוכנת והרסנית, אם מחליטים שהיהודים הם הגורם למיתון ולמצב הקשה אז לא בעיה "לפתור" את הבעיה הזאת. כמו המשטר הנאצי גם לממשל הברטי יש שליטה וגם לו יש כח השפעה (עם עזרת החינוך כמובן ותקוות לעתיד טוב יותר). וכמוהם גם כל בן אדם בעל השפעה יוכל לגזור את הגורל ולכן התברר שזה לא כלכך פשוט להיות מפורסם ובעל השפעה. אמרתם מסר מוחבא? אז זאת עוד אחת מהסיבות לקיום המסר החבוי בשיר. והוא אולי לא מדבר על המסר בשיר עצמו אלה במסר של האוסף כולו. נ.ב זו רק דעתי ואתם לא צרכים להסכים איתי, או להבין אותי.
 

flowerboy69

New member
האמת זה דיי פשוט

בשנת 77 בסיבוב ההופעות של animales בהופעה האחרונה הייתה תקרית זבה ווטרס ירק על אוהד ואחר כך הוא הרגיש שהוא והלהקה התרחקו מהקהל ומעצמם ומפה בא הסיפור של החומה שהיא ההפרדה של העולם הפנימי של האדם למה שקורה בחוץ והסיפור עטוף זכרונות של ווטרס מהילדות ומחברו סיד בארט.
 
מדויק מאוד

הוא ממש אמר בראיון איך בשניה שהוא ירק הוא הרגיש חומה צומחת בינו לבין הקהל ובינו לבין העולם בשבילו היריקה הייתה התפרצות אלימה שהשאירה בו חותם עמוק עוד משהו שלא כתבת זה על העניין שבכל אחד לא משנה כמה עדין הוא מסתתר פאשיסט ושככה הוא הרגיש כשהוא מילא אצטדיונים בעצם על איך גם הוא שהוא אומן רגיש עלול להיות מנהיג פאשיסט וכו'
 

amitexc

New member
אוקיי אז תסביר את הסרט

שמע אני לא דיברתי על הסיבה שגרמה לו להרגיש התנקות... אני דיברתי על הגורמים של מוטיב החומה ולמה דווקא חומה. אוקי דיברת על החומה,מה אתה חושב על החינוך? כל האנטי נוצר בגלל שהמורים משחקים עם רגשות התלמידים ,וחזקים על חלשים שגם להם יש חולשה?...
 
לא רוצה להשמע פלצן...

אבל אתה מבין שבאמונות לא כל מה שאומרים לך הוא מובן מעליו ולפעמים נאמרים דברים כדי להעביר תחושה רגש או רעיון ???
 

flowerboy69

New member
הסרט

מבוסס על תרגום של רגשות וזכרונות לתמונות זה לא נגד חינוך אלא זכרון או הרגשה שהגיבור חש בזמן מסויים בחייו בגלל כל מיני דברים שקרו לו במהלך הלימודים כמו שנאמר פה לא כל מה שרואים באומנות הוא פשטני וקל להבנה
 

weird dust

New member
השתעשע יותר מידי

בעבר כתבתי על זה הרבה (כאן), וגם תיזמנתי את הקטעים של ההופעה. בעיקרון ההופעה מאוד לא רגועה וזה כולל גם פיצוץ נפצים. בשלב מסויים האוהד הפריע לווטרס והוא ירק עליו והמשיך לקרוא לו בשמות ובשריקות. (יש לי שם די הרבה שגיעות כתיב מצטער
)
 

weird dust

New member
הלינק עובד אם מתעקשים

יש כניראה בעיה בשרת. בקיצור זאת ההודעה בהקשר שלנו: ההופה התחילה רגיל עם כמה חברים מעצבנים שישבו בקהל ליד הבמה (וככל הנראה גם ליד המקליט). רוג'ר מתעצבן פעם ראשונה בשיר מס' 4 (Pigs On The Wing - Part 2) בדקה 0:44 כשהקהל מפעיל נפץ, הקהל באקסטזה של שריקות ושטויות אחרות אז הוא צועק עליהם משהו כמו "למען השם אל תזרקו נפצים, אני מנסה לשיר כאן אז מי שלא רוצה לשמוע שילך" (בקצרה ובתרגום חופשי). לאחר מכן השיר נרגע (פחות או יותר). שיר 5 (Pigs - three different ones) - בדקה 16:59 בערך הוא מתחיל לצעוק עם הקצב ויורק, היריקה לא נשמעת אבל הוא ממשיך לצעוק ולשרוק (שוב תיקצור קל) "אז, היי (קהל מריע) היי, כמה שניות, תחזור חזרה, תחזור, משהו, קדימה ילד, סולו מגניב, שריקה, קדימה בן, עוד משהו, יהה איי איי" ועוד. וככה ביחד עם המוזיקה והוא ממשיך ממש יפה אני חושב שזה מוסיף לשיר, הוא צועק מעל 2 דקות על הילד הנחמד שהציק לו וכניראה אחרי היריקה הוא נעלב והלך. אחרי השיר רוג'ר לוקח הפסקה קטנה.
 
זה בדיוק מה שקרה.

הילדון הפריע לווטרס, והתנהג בצורה ילדותית, לנוכח החומר הבוגר והרציני שווטרס ניסה לבצע. הפיוז של ווטרס קפץ, והוא הגיב כפי שהגיב. התמונה ביותר גדול: ווטרס לא סבל הופעות באצטדיונים, בהם הקהל מנה עשרות אלפי נפשות. במקומות כאלו לא ניתן ליצור את האינטימיות הדרושה לדיאלוג בין האמן לבין הקהל, וחל למעשה נתק בין הצדדים. הדימוי שווטרס חשב עליו - החומה - היא גם חומה של חוסר תקשורת, אבל גם חומה מגוננת: ווטרס היה מעדיף שלא להחשף לשטויות של חלק מהקהל.
 

wish i was here

New member
הדימוי אכן בא מחומת ברלין

הדימוי אכן בא מחומת ברלין אבל רק הדימוי,לא ההשראה לאלבום שבאה מסיבוב הופעות של animales כפי שאמר flower boy,והוא אמור להוות תהליך תמידי של מחסום וחוסר קומינקציה בין אנשים.לגבי החינוך-יש לי בן דוד שלומד בבריטניה,ואתה לא תאמין מה זה שם,הילדים בבתי ספר נראים אשכרה אותו דבר,יש להם בתילבושת האחידה גם נעליים אחידות! נגד דבר כזה שזה פשוט מאיין "כור היתוך" של ילדים שהופכים להיות זהים,מזה גם בא "we don't need no thought control".המורים שם מתנהגים כמו צוערים בכלא 6,מזה בא "no dark sarcasm in the classroom". מקווה שעניתי על השאלה
 

amitexc

New member
ברור שזה רק הדימוי

וההודעה שלי לא הייתה כלכך שאלה, פשוט כתבתי מאיפה המוטבים באו לפי דעתי, לחיים הפרטיים שלו ממש לא נכנסתי. ואת ההסבר הטוב ביותר תתן ההסטוריה של ברה"מ בריטניה וגרמניה.
 

ice prince

New member
לדעתי

הפשט אולי מדבר על חומת ברלין אבל מה שמאחורי מדבר בעצם על כל החומות הרגשיות של העולם המערבי ועל אנגליה העצובה בפרט על החומות שיש בין אנשים בממסד בחברה במוסדות באנשים שהולכים ברחוב בהסתגרות של האנשים בתוך עצמם בפחדים שעוצרים מבעדינו כמו חומה להיות מאושרים בקור המתכתי(מבחינה ריגשית)של החברה המערבית דאז אפשר אפילו לומר המערבית עם הערכים הקפיטליסטים. בכל מקרה לאחר שהאזנתי למילים בתקליט היטב זה מה שאני מבין.
 
למעלה