שאלה אתיקה מקצועית של מטפל זוגי והאם יש גוף לתלונות.

oceans68

New member
שאלה אתיקה מקצועית של מטפל זוגי והאם יש גוף לתלונות.

אשמח לדעת האם יש גוף לתלונות כנגד מטפלים זוגיים אשר לא פעלו בצורה אתית.

זוג נשוי לפני פרידה ששני ההורים של אחד מהם הם מטפלים זוגיים בוחרים מטעמי תקציב לבצע טיפול זוגי אצל ההורים של אחד מהם.

האשה עם האם, הגבר עם האב. ע"מ לבחון האם יש דרך להמשיך בקשר. כתוצאה ממעשי האשה גם במהלך הטיפול הזוגי התברר כי אין טעם להמשך הקשר והנישואין.

הזוג בוחר ללכת לגישור עבור תהליך הגירושין והאשה מעדכנת את הגבר כי קבלה המלצה מחברה של חברה על מגשרת כלשהי והגבר מסכים לברר לגבי גיושר דרך אותה המגשרת.

בשיחת הטיפול הזוגי האחרונה הגבר מעדכן את האב - המטפל הזוגי - כי הם בחרו ללכת לגישור וכי יש המלצה על המגשרת שהאשה ציינה שהיא באה מהמלצה של חברה של חברה של האשה.

האב - המטפל הזוגי - אומר כל הכבוד. מסתיים הטיפול, לאחר שעה וחצי האב מתקשר לגבר ומתוודה בפניו כי המגשרת שהאשה סיפרה לו עליה היא לא בהמלצה של חברה של חברה אלא הוא ואמה של האשה ( שניהם מטפלים זוגיים) בקשרי עבודה עם המגשרת ומפנים אליה מטופלים שלהם וכי הוא בקשה מהאשה לשקר לגבר על מנת והגבר לא יידע שהמגשרת באה מהכירות עם אביה ואמה המטפלים הזוגיים שלהם.

בדיעבד התברר לגבר דרך גילוי מכתב שכתב האב לבתו כי הוא מתנצל בפניה שהוא גילה לגבר שהוא שיקר לגבי המגשרת וכי בגלל שהיתה אפילו היכרות מוקדמת של האשה עם המגשרת והמגשרת פעלה בשיתוף פעולה עם האשה טוב שנחשף השקר שלו ושל האשה.

שביד הגבר עותק שלו ושיחה של האב ובתו שמתנצלים בפני הגבר על השקר. ובמכתב יש אפילו הודאה על כך שהיה שיתוף פעולה בין הבת למגשרת על מנת וכנראה הגישור יהיה מוטה לטובת האשה.

עד כאן הסיפור ( לא בדיוני לחלוטין) השאלה שלי האם יש מקום להתלונן על מטפל זוגי כזה אפילו שהא בקרבה משפחתית כלשהי על חוסר אתיקה מקצועית? האם יש גוף שמטפלים זוגיים מקבלים תעודה/מוסמכים חייבים באתיקה מקצועית כלשהי ואליו ניתן להגיש תלונה?
 
אתיקה מקצועית

יש גוף שנקרא אגודה לטיפול זוגי ומשפחתי מציעה לפנות אליהם לכל שאלה שקשורה לנושא זה
 
ללכת לטיפול זוגי אצל ההורים?! זה הרעיון הכי גרוע שיש

שאלת האתיקה פה היא כבר כמעט שולית מול הטימטום של כל הנוגעים בדבר...
 
למעלה