שאלה בבלימות חזקות..

שאלה בבלימות חזקות..

אני לא מדבר בהכרח בלימת חרום כן...אז ככה... אני שליח ואני נוסע על טייפון חדש, עכשיו... לטייפון בלם דיסק קידמי דיי חזק ממש אפשר לעצור בטווח קצר ביותר ותמיד חשבתי שיש לו בלמים מעולים (צריך להפעיל כוח אבל מכל מרחק וכל מהירות שלא גורמת לך פחד ואיום אתה מרגיש שאתה מסוגל לבלום אם יתחלף לאדום הוא יקרה משהו) עד שפעם אחת היה לי אדום וואלה החלטתי לעצור אבללא רציתי לעצור ברגע זה כי מאחורי הייתה מכוניות נגעתי בבלם שתידלק המנורה וכשהייתי ליד הרמזור בלמתי חזק מאוד (גם כדי להבין את הבלמים לראות מה מצבם...) "למזלי" היה קצת חול ואבנים על הכביש וכמעט איבדתי שליטה בגלל הבלם הקידמי...נבהלתי מאוד!...ומאז אני בולם רק עם אחורי...ואם הוא לא מספיק אז אני מוסיף את הקידמי. עכשיו..זה בסדר לבלום רק עם האחורי, כי גם הוא ננעל לפעמים ואז יש סתם חריקה ובריחה של התחת אבל אני חושב שזה לא מסוכן (אני טועה?) כמה אפשר לשפר את התאוטה של האופנוע אם במצב של קצת חול על הכביש אתה יכול לגמור בליפול מהאופנוע...למישהו יש טיפים?
 

מנדלון

New member
זה שהחליק לך פעם הקדמי על חצץ

לא אומר שאתה צריך להפסיק להשתמש במעצור הקדמי. בכל כביש המעצור הקדמי עוצר יותר מהאחורי (ננעל מאוחר יותר ועם לחץ גדול יותר). מרחק הבלימה יהיה ארוך בהרבה אם לא תשתמש במעצור הקדמי. כמובן שהחלקה של הגלגל הקדמי דורשת תגובה מהירה יותר כדי למנוע נפילה. אתה צריך לראות מרחוק את קו הנסיעה שלך ולתכנן אותו בהתאם לחולרות שעל הכביש, כמו סמונים לבנים, מים, שמן, חול וע"י כך להמנע מבלימה כשאתה נוסע על אחד מאלה, ואם אין לך ברירה, לסוע במהירות שתאפשר לך לבלום בלי להחליק. אתה צריך לתכנן הכל מראש. אם אתה רוצה להשתפר, כך את הטוסטוס לשטח עפר ותתרגל פניות ובלימות חרום,
 

אהוד א1

New member
זבוב בלי כנפיים ...

נעלת קדמי על חצץ והמסקנה היא להשתמש רק באחורי?
 
שמע......

אני לא הגעתי למסקנה להשתמש רק באחורי אלא אני מאט תמיד עם האחורי ולא נוגע כל הנסיעה בקידמי...הוא בולם דיי טוב...ורק אם אני רואה שאני לא יספיק לעצור אני מוסיף את הקידמי ולוחץ חזק בטירוף על האחורי...
 

tygger

New member
ניסיון ניסיון ניסיון...

הרבה שנים והרבה דברים שיש לך ללמוד. פיזיקה זה דבר חשוב אגב. אתה לומד לדוגמא שכאשר גוף בתנועה הוא שואף להמשיך את התנועה. לכן בעת בלימה המשקל עובר קדימה, מתורגם על ידי הבולם לתנועה אלכסונית מטה על הגלגל ומגביר את הלחץ עליו בכל מגביר את החיכוך (אחיזה) לכן הבלם הקידמי עוצר יותר טוב (בהרבה) מהאחורי. על מנת לבלום נכון דווקא יש לרכז את רוב הבלימה בתחילה הבלימה וכך יש לך הרבה יותר מרווח ביטחון למקרה שיקרה משהו, כמו חצץ או רטיבות על הכביש. אה כן, ותתאמן על שימוש נכון בבלמים, קידמי, אחורי ושניהם יחד.
 
אני יודע מה שהסברת אבל אתה יודע מה

... גם באופניים הבלם הקידמי יותר חזק והאחורי לא עושה כלום!...והקידמי ממש תותח גם באופניים בלי בולם...אתה מבין זה לא רק הבולם, אבל ההסבר לא חשוב שאלתי אז למה חשוב שיהיה מאחור ברקס טוף או דיסק מה היה עוזר לי דיסק...למרות שנסעתי על ארוקס והאחורי שם מדהים!...תסביר לי את זה איך שם האחורי לבד מאט את האופנוע בצורה מדהימה!
 

מנדלון

New member
תראה, כל מה שעוזר לך לעצור בלי

ליפול זה טוב, חוצמזה שאלת שאלות, וקיבלת תשובות. לא נראה לי שעוד קושיות יעזרו לך. תתרגל ותסע בזהירות
 
למעלה