עוד משהו חשוב לגבי סולמות מינוריים
חשוב לציין שכשאתה נמצא בסולם מינור כלשהו, אתה בעצם נמצא במערכת שכוללת את המינור הטבעי, ההרמוני והמלודי ביחד, ומשתמשת בכולם לצרכים שונים (באופן גס - המינור המלודי לעליה, הטבעי לירידה, וההרמוני לצורך יצירת קדנצות). השימוש בכל סוגי המינורים ביחד הוא אחד המאפיינים הבולטים ביותר של מוסיקה טונאלית, ולא מדובר בחריגות מהסולם או משהו דומה אחר. במקרה של המהלך שלך, הגיוני מאד שהבס ירד במינור טבעי (רה, דו, סי במול, לה), אבל כשתגיע לאקורד לה, תוסיף את הדו דיאז מהמינור ההרמוני כדי לקבל קדנצה טונאלית. במוסיקה מודאלית משתמשים רק במודוס אחד. כך למשל, אם היית משתמש רק במינור טבעי, ויוצר את הקדנצה שלך עם Am7 (ואולי גם מחליף את ה-Bb7 ב-Bbmaj7, כיוון שהBb7 יביא מהלך טונאלי של דומיננטה עם טון מוביל לתוך המסגרת המודאלית) היית יוצר מוסיקה בעלת אופי מודאלי יותר.