שאלה בהרמוניה לג'אז
בעיקר בהקשר של ביבופ שמתאפיין בסולו הרמוני (שמדגיש את ההרמוניה) יותר מאשר מלודי: אני משאר שעפ"י מה שידוע לכולנו, אקורד מסוג דומיננט-7 "X7" מכיל ספטימה קטנה - b7.. האם כשמאלתרים על אקורד מסוג שכזה, שימוש בדרגה 7 גדולה במקום קטנה, שלא נפתרת בחצי טון (כטון כרומטי מוביל) לדרגה אחרת מסויימת מלמעלה או מלמטה, משבשת את תפקוד האקורד? האם מישהו כאן, מבין הג'אזיסטים, נתקל בתופעה כזו? בהומניבוק למשל, או בכל סולו אחר של נגן ג'אז מסויים? אם כן, כיצד הייתם מנתחים אותה? האם יכול להיות שזו טעות ובהומני-בוק שלי פשוט יש טעויות?... בזמן האחרון אני שוקד על ניתוח מלודי של הסולואים בהומניבוק וזאת התופעה החריגה היחידה שנתקלתי בה... תודה לעונים!
בעיקר בהקשר של ביבופ שמתאפיין בסולו הרמוני (שמדגיש את ההרמוניה) יותר מאשר מלודי: אני משאר שעפ"י מה שידוע לכולנו, אקורד מסוג דומיננט-7 "X7" מכיל ספטימה קטנה - b7.. האם כשמאלתרים על אקורד מסוג שכזה, שימוש בדרגה 7 גדולה במקום קטנה, שלא נפתרת בחצי טון (כטון כרומטי מוביל) לדרגה אחרת מסויימת מלמעלה או מלמטה, משבשת את תפקוד האקורד? האם מישהו כאן, מבין הג'אזיסטים, נתקל בתופעה כזו? בהומניבוק למשל, או בכל סולו אחר של נגן ג'אז מסויים? אם כן, כיצד הייתם מנתחים אותה? האם יכול להיות שזו טעות ובהומני-בוק שלי פשוט יש טעויות?... בזמן האחרון אני שוקד על ניתוח מלודי של הסולואים בהומניבוק וזאת התופעה החריגה היחידה שנתקלתי בה... תודה לעונים!