שאלה בהתפתחותית - חיקוי בשלב ה-5 של פיאז'ה
בתקופה הסנסומוטורית, בשלב ה-5, שהוא השלב של התגובות המעגליות השלישוניות כתוב שהתינוק מחולל במקרה אירוע מעניין שקשור בו ובאובייקט חיצוני, ולכן הוא חוזר על ההתנהגות שלו שחוללה אתה אותו האירוע שוב ושוב בוריאציות שונות כדי ללמוד יותר על יחסי סיבה ותוצאה בעולם - "המדען הצעיר". מצד שני, כתוב שמבחינת יכולת החיקוי שלו התינוק לומד לחקות התנהגויות שלא ביצע מעולם - האם הכוונה לוריאציות השונות שלו או לחיקוי ממשי של ילד אחר למשל? כלומר- אם יש תיאור מצב של תינוקת בלול שמחקה בו בזמן תינוק אחר שנמצא איתה בלול (לא חיקוי מושהה) - הייתכן שמדובר בתגובה מעלית שלישיונית?! או שכל חיקוי התנהגות של מישהו אחר יכול להתרחש רק בשלב ה-6 - תחילת החשיבה הייצוגית? תודה למי שיכול לעזור...
בתקופה הסנסומוטורית, בשלב ה-5, שהוא השלב של התגובות המעגליות השלישוניות כתוב שהתינוק מחולל במקרה אירוע מעניין שקשור בו ובאובייקט חיצוני, ולכן הוא חוזר על ההתנהגות שלו שחוללה אתה אותו האירוע שוב ושוב בוריאציות שונות כדי ללמוד יותר על יחסי סיבה ותוצאה בעולם - "המדען הצעיר". מצד שני, כתוב שמבחינת יכולת החיקוי שלו התינוק לומד לחקות התנהגויות שלא ביצע מעולם - האם הכוונה לוריאציות השונות שלו או לחיקוי ממשי של ילד אחר למשל? כלומר- אם יש תיאור מצב של תינוקת בלול שמחקה בו בזמן תינוק אחר שנמצא איתה בלול (לא חיקוי מושהה) - הייתכן שמדובר בתגובה מעלית שלישיונית?! או שכל חיקוי התנהגות של מישהו אחר יכול להתרחש רק בשלב ה-6 - תחילת החשיבה הייצוגית? תודה למי שיכול לעזור...